11 mei 2025, 14:13:05

Help!!

Gestart door parkietje, 21 september 2004, 13:30:34

« vorige - volgende »

parkietje

Mijn valkparkiet mannetje schreeuwt verschrikkelijk. Vooral wanneer ik de kamer uitloop, maar ook 's ochtends en 's avonds als ik er ben.

Ik ben overdag wel regelmatig weg. Een doek over de kooi helpt zelfs niet. Het is een hele lieve vogel maar hij zorgt voor erg veel overlast, ook bij mijn buren..

Ik heb de vogel van iemand anders gekregen dus ik weet niet hoe oud hij is.

Wat kan ik doen? Zo gaat het niet meer.. Misschien helpt het als ik een vogel erbij neem? Maar dan zou ik niet nog een valk nemen maar een grasparkietje, ik weet niet of dat kan. Anders moet ik op zoek naar een nieuw thuis voor deze parkiet waar hij bijv. buiten kan staan of met andere valkjes? Ik weet het niet meer. Wie kan mij helpen?
 :'(

Suzanne

Hoi parkietje,

Je zou het kunnen proberen met een vriendje er bij voor je valkje. Bij sommige mensen werkt dat, bij anderen niet. Ik heb nl. hetzelfde probleem gehad als jij. Ik heb er een 2e valk bij gezet, maar dat heeft niet geholpen. Uiteindelijk zijn ze bij mij naar een buitenvoliere verhuisd, en dat heeft wel geholpen. Maar laat je vooral niet ontmoedigen door mijn verhaal, want zoals ik al zei zijn er ook zat mensen waarbij het wel geholpen heeft om er een vriendje bij te zetten.

Succes met het vinden van de juiste oplossing.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

parkietje

een vriendje erbij wil ik wel proberen, dat natuurlijk liever dan mijn valkje weg te moeten doen (ik heb geen tuin dus geen ruimte voor voliere). alleen dan zou ik wel een jong grasparkietje erbij willen, maar ik weet niet of dat samen gaat.

Paul

22 september 2004, 08:38:49 #3 Last Edit: 22 september 2004, 08:39:31 by Paul
Hoi,

Het gelukkigste zullen ze zijn met een soortgenootje.
Waarom wil je een grasparkiet erbij eigenlijk ?
Een lief tam popje erbij zetten kan vaak heel goed helpen en ze blijven ook gewoon beide tam als die je nu hebt al tam is tenminste.
Een grasparkiet gaat soms wel goed samen maar het kan ook helemaal mis gaan dat is een kwestie van proberen.
Ik heb hier ook een mannetjes grasparkiet bij mijn valkjes en dat gaat prima samen maar dat was uit nood omdat het popje van de grasparkiet was doodgegaan en het bevalt hem prima bij de valkjes.
Ik heb hier 21 valkjes binnen en gillen doet er hier geeneen.
Ze fluiten wel natuurlijk zeker als het licht word een uurtje maar ze zijn over het algemeen best rustig.
Lees ook even andere topics over gillen er zijn er nog een paar en misschien heb je daar wat aan.

Groetjes, Paul

parkietje

Hoi,
Ja hij is tam. Ik heb deze gekregen van iemand anders en heb zelf eigenlijk altijd grasparkietjes gehad. Ik heb verder geen ervaring met valkjes.. Ik denk dat ik het ga proberen met een grasparkietje en hoop dat het goed gaat en helpt tegen het schreeuwen. Bedankt ik zal de andere topics nalezen.
Groetjes

parkietje

ps. Just in case, :) misschien adressen waar ik aan een tam popje zou kunnen komen?

Paul

Hoi,

Er zijn zat kwekers die jonge valkjes verkopen en ook die ze al tam afleveren.
Alleen is het broedseizoen bijna afgelopen maar mensen die binnen kweken (ik kweek ook binnen) hebben het hele jaar door nestjes.
Je kan bij dagboeken en verhalen ook onder andere kijken wie er een nestje heeft en dan vragen of er nog een valkje over is.
Ik raad zelf een handopfok valkje af want heel vaak gaat dat fout en heb je er alleen maar verdriet van als hij dood gaat.
Ook kan je meestal niet zeggen van te voren of een valkje een man of een pop is als hij jong is.
Soms kan je het bepalen aan de kweekeigenschappen van de ouders maar dit gaat niet altijd op.

Groetjes, Paul