28 maart 2024, 23:08:36

drie valkjes

Gestart door marga, 23 september 2004, 19:48:21

« vorige - volgende »

marga

hallo
 ik ben marga en ik heb 2 jonge valkjes
 ze zijn bijna 3 en 4 maanden coco en lucky
 nu willen we er een lutino bij nemen kan
 die bij lucky en coco in de kooi?
 
 

 

Marianne

Hoi Marga,

Ik zou je nieuwe valkje eerst even in een andere kooi bij de kooi zetten.
Kan je kijken hoe de valkjes op elkaar reageren en kan je je nieuwe valkje even in de gaten houden of er misschien iets mee is.
Na een paar dagen tot een week zie je snel genoeg of het klikt tussen de valkjes.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

suus

Hallo Marga,
Ik zou eerst een qaurantaine aanhouden van 4 weken. Dat wil zeggen gescheiden van lucht en ontlasting. Dus je nieuwe valkje in een aparte kooi in een andere kamer. Wanneer het nieuwe valkje ziek mocht zijn, wat je niet weet, komt dat veelal naar boven in de quarantaine tijd. De weerstand is dan over het algemeen wat minder door de stress van het verhuizen.

Verder hangt het natuurlijk ook af hoe groot je kooi is, of daar meer dan 2 valkjes in kunnen, en hoevaak ze los mogen vliegen.
Succes,
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

betty

Heb eigenlijk naar aanleiding van de antwoorden een vraagje. Krijgen ze nu niet meer mot met elkaar omdat ze met z'n drietjes zijn dus nu niet mooi twee om twee.
Bv als er een paartje gevormd zou worden dat het dan eentje overblijft die zich de hele tijd in z'n eentje moet vermaken (nou ja zo erg zal het ook wel niet zijn maar ik kan me voorstellen dat het in mindere maten wel voor kan komen of valt dat wel mee)

Gr Shalina

Paul

Hoi Shalina,

Meestal gaat het best goed met drie bij elkaar.
Als je 2 popjes en 1 mannetje hebt dan heb je zelfs kans dat het mannetje bijde popjes versiert  :D
Het is dus gewoon afhankelijk van de valkjes hoe goed ze met elkaar om gaan.
Als je ziet dat er een echt buiten de boot valt kan je altijd besluiten om dan een vierde te nemen.

Groetjes, Paul