28 maart 2024, 13:38:22

Lutino ???? Donker geel.

Gestart door daan, 14 september 2004, 23:49:45

« vorige - volgende »

daan

Ik heb nu een nestje van 4 jonkies bij mijn Lutino koppel.
1 witmasker (geadopteerd) en 3 lutino's. 2 lutino's zijn gewoon zoals de vorige jonkies maar eentje is wel heel erg donker geel. Heeft ook een hele donkere gele band in de nek.
Hier de foto'"s



Heeft iemand eerder zo'n donker geel jonkie gehad?

Groetjes daan

Yvonne_R

Hoi Daan,
Zeker apart als je zo'n jong hebt.Ik heb zelf nog niet eerder zo'n vogel gezien.De vogel lijkt wel een beetje op de gele mutatie van het topic onder deze,misschien moet je daar ook maar eens kijken. Hier staat ook een hele gele vogel op.
Het kan wel zijn dat ie na de rui nog anders (lichter) wordt van kleur. Ik weet niet wat je met de vogel gaat doen maar ik zou hem zelf eerst houden om te kijken wat nou de uiteindelijke kleur wordt. Als ie echt zo geel blijft is het zeker een bijzondere vogel. Succes ermee!
Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Tara

Hoi,

volgens mij is het een geparelde lutino :-/. Die zijn ook donkerder omdat ze gelere parels hebben, een gele lutino denk ik niet, omdat hij op bepaalde plekken witter lijkt dan echt geel.

Groetjes, Tara

daan

Thanks voor de reacties, ja er zit wel idd wat wit bij, hij is niet helemaal geel. Maar de band in zijn kraag is echt donker geel. Ik ben zo benieuwd wat het nou uiteindelijk gaat worden. Ik hou hem in ieder geval zelf.

Groetjes daan

Joyce28

15 september 2004, 02:35:10 #4 Last Edit: 15 september 2004, 02:36:34 by Joyce28
Ik denk lutino gepareld,deze foto heb ik van de mutaties van valkparkiet.com vandaan
lijkt er veel op of niet?



oja ik vind hem prachtig,ik had hem ook zelf gehouden ;D

daan

Hoi Joyce,

Ja zo zal de kleine er idd wel uit gaan zien, ik hoop het, want het is een mooi valkje.
Dank je voor je moeite.

Groetjes daan

Paul

15 september 2004, 06:53:00 #6 Last Edit: 15 september 2004, 06:53:50 by Paul
Hoi Daan,

In mijn vorige nest had ik ook een lutino geparelde die zijn vaak wat feller geel dan de gewone lutino's.


Ook het tweede jong wat bont is had erg fel geel zoals je ziet en vooral in de staart en op de kop.
Dat is zeker bij de lutino hier toen ie zelfstandig was al snel minder geworden dat felle.
Dus ik denk ook dat je lutino geparelde wel iets lichter zal worden met de tijd.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi Daantje,

Heb je ook nog een foto hoe de valk er nu uitziet nu die wat ouder geworden is?

Groetjes,
Peter

daan

Hoi Peter,

hahahahaha ja die heb ik wel maar hij hij is bijna helemaal kaal geplukt, dus je ziet nu niet het donkere gele.
En die rat heeft me net heeeeeeeeeeelllll hard gebeten en hield nog vast ook hahahaha auw auw auw.

Maar zodra er weer ff meer veertjes zijn dan laat ik foto's zien okay.
Nu zie je niks joh.
Groetjes daan

daan

hooi peet,
hier een foto van gister.


gr daantje

Tara

Hoi Daan,

ik blijf er toch bij dat het een geparelde lutino is zoals ik al eerder dacht hoor, die zijn idd donkerder dan de gewone lutino's, hier was het heel makkelijk te zien in mijn vorig nestje met Chiaro en Trudy, een geparelde lutino en een gewone lutino, en geparelde zijn een stuk donkerder geel wel :)

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Daan,

Wat een schatje om te zien.
Jammer alleen dat hij zo geplukt is maar de veertjes groeien wel weer aan hoor.
Ik had in mijn vorige nest ook een geparelde maar die is een stuk lichter geworden dat lijkt een gewone lutino en alleen met bepaald licht zie je de parels duidelijk zitte.
Maar zo donker als die van jou is die van mij nooit geweest dat is wel mooi die felle gele kleur.

Groetjes, Paul