29 maart 2024, 02:36:35

Hennepplant??

Gestart door Alex_Schipper, 22 september 2004, 18:07:57

« vorige - volgende »

Alex_Schipper

he hallo allemaal,

ff een paar vraagjes over plantjes hoor.
Thuis staan op dit moment 3 Wietplantjes te groeien en het valkje wat ik heb zal binnenkort ook los vliegen.
Moet ik deze planten weghalen uit de kamer?
Als de plant toppen begint te vormen haal ik hem zowiezo weg, maar kan het nu al kwaad? (plant is 20cm ofzo)

En nog een vraag over een sanseveria (of zoiets) oftewel vrouwentong. kan hierover niets vinden op het internet.
hulp wordt zeer gewaardeerd!!!

Groetjes Alex en Guggenheimer

the_lost_valley

Hoi,
De vrouwentong is (dacht ik) zeer giftig! dus deze zou ik weghalen. Die wietplanten weet ik niet, maar ik zou ze er iig NIET aan laten knabbelen.. lijkt me toch niet echt gezond voor ze, maar ik denk wel dat het minder erg is dan de vrouwentong..
Groetjes Natalie

Alex_Schipper

Thanx voor de reaktie!

Vanwege jouw antwoord toch nog even verder gespit via google en deze keer ook in het engels. (waarom ik dat de vorige keer niet gedaan heb is me een raadsel.)
Maar zo kwam ik op een aantal sites waar de niet giftige planten voor vogels stonden.
oa deze :
http://www.geocities.com/Heartland/Woods/4512/bplants.html

http://www.catandbirds.com/contactinformation/

Hier staat dus vermeld dat de sanseveria niet giftig is. (engelse naam snakeplant of Mother in Law. misschien toch maar oppassen  :D

Hennep staat op meerdere pagina's wel als giftig, ook de bladeren. Deze zullen dus moeten wijken.
Sorry dat ikzelf niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is  ???

groetjes Alex

tommy

hoi
mijn vogel heeft aan de vrouwe tong geknabbelt en is daar dus wel ziek van geworden
zou je dus aanraden om deze even weg te zetten als je vogetje los vliegt
grt annemieke

Alex_Schipper

Hmmm nou dan moeten die dus ook maar wijken.
Want dit is echt informatie uit de 1ste hand.

Is het valkje er wel nog bovenop gekomen?

tommy

ja hoor
Ze is weer helemaal zich zelf gelukkig.
Ik dacht ook dat sommige planten geen kwaad konden, omdat ze niet op de lijst stonden van giftig.
Ik haal nu de planten weg als mijn vogels los vliegen.
Pippy en Quasimodo komen nooit van hun kooi af als ze los zijn dus dat is een gelukkie voor hun.
Zij mogen de hele dag los rond de kooi hangen.
Zij zijn mijn hang valkparkieten. Whahhahahahaha
grt annemieke

Paul

Hoi Alex,

In een sanseveria zit de giftige stof Saponine.
Dat kan onder andere Irritatie van de huid, braken en diarree veroorzaken en bij vogels misschien nog andere verschijnselen.
Dus .... afvoeren die plant :-)
Laatst was er iemand die stukjes wietplant aan zijn valkje voerde.
Dat was dus niet echt goed want jij vond er iets over dat het giftig was.
In elk geval fijn om dat nu ook te weten dan houden we dat in gedachten.

Groetjes, Paul

Alex_Schipper

Annemieke,
Gelukkig is ze er weer bovenop gekomen!
Er staan bij mij niet zo heel veel planten, dus die kunnen best wel ff in de gang staan als Guggenheimer eindelijk besluit dat mijn vinger/hand best een relaxte plek is om te zitten  :)

En Paul,

Is het misschien mogenlijk om de giftige planten lijst op deze site te updaten?
Scheelt weer vragen misschien.

in iedergeval bedankt allemaal!

Groetjes Alex

Peter

Hoi alex,

Ik zal binnenkort de pagina planten updaten!

Inger heeft ook een intresaant topic geplaatst, daar wordt ook de hennepplant in beschreven:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1096046366

Groetjes,
Peter