25 april 2024, 07:49:24

agresief na een nest...

Gestart door Marloes, 20 september 2004, 20:19:52

« vorige - volgende »

Marloes

Hoi,

Het gaat weer helemaal lekker hier, 1 valkje ziek en nou zit ik met nog een probleem.

Mijn valkjes Ali & Baba hebben deze zomer een nest gehad en nu zijn ze zwaar in de rui. En zo erg dat ze hele kale plekken hebben, is dit normaal??

En dan is het mannetje ook nog aggresief, hij bijt mij en zijn vrouw, ze heeft nog twee kuif veren over, de rest heeft hij er uit getrokken, komt dit ook vaker voor??

Groetjes Marloes.

marianca.

Hallo marloes,

Dat agressieve ken ik.Coco,een van mijn tamste valken is aan het 2de broedsel bezig.Het 1ste was niks en deze weet ik nog niet.Sinds het eerste broedsel is hij heel agressief tegen mij en de andere valken als ze los zijn.Mij valt hij aan en bijt behoorlijk hard.Als hij eruit is komt hij graag bij me..smoest met maar ineens kan dat omslaan van vastbijten in je lippen of waar hij ook maar kan.Ik kan dat ook wel begrijpen...ik ben dat akelige vrouwke dat steeds naar de eitjes komt kijken.Maar,de laatste jongen van 2 koppels,zijn werkelijk lieverds,bijt hij ook...en daar word ik boos om.Dus,als ik dat zie gaat hij direct zijn kooi in.Zijn vrouwtje Rosie is hij heel lief mee...al zie ik ze maar zelden of nooit samen eruit.Coco was voordat hij gebroed heeft ook veel liever...met mij en de andere valken.

Het zal wel een soort verdediging zijn tegenover de eitjes...alleen raar dat het blijft nadat alles weg is.. :-/

groetjes
marianca