8 mei 2025, 20:00:07

varens eten

Gestart door Ivo, 13 september 2004, 17:39:44

« vorige - volgende »

Ivo

varens lijken mij best eetbare planten, maar is dit ook zo ?

anders heb ik kattegras of bruidssluier op m'n lijstje staan om te kweken.

ik wil dus het liefst een plant in de kamer hebben die de aandacht voor de andere planten afneemt

en die ook nog een beetje intact blijft of weer kan herstellen als Joepie er niet op zit.

Kolkkie

13 september 2004, 19:35:10 #1 Last Edit: 13 september 2004, 19:35:27 by kolkkie
Hoi Ivo,

Ik weet niet of varens giftig zijn voor valkjes.
Het beste is om je valkjes er niets van te geven als je niet zeker weet of het giftig is of niet.
Het beste is om toch voor de zekerheid kattegras te kweken. Dat vinden ze heerlijk :P.

Groetjes.,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ivo

maar ik wil graag een plek in huis maken waar Joepie lekker rond kan hangen en waar dus ook een stevige plant aanwezig is.

ik heb al kattegras maar Joepie maait de boel sneller om dan die nieuwste elektrische grasmaaiers.

ik heb dit weekend ook eens nagedacht over andere grassoorten zoals bamboe, zou dit dan kunnen

Paul

Hoi Ivo,

Bamboe is een grassoort en die kan je prima nemen als je valkjes hebt.
Houd er wel rekening mee dat je grasmaaier ook de bamboe plant zo om zeep geholpen heeft  :D
Ze hebben er natuurlijk wel lol aan maar eigenlijk is geen enkele plant een lang leven beschoren met valkjes.
Zelfs de kunstplanten hier zijn allemaal gemold :D

Groetjes, Paul

Ivo

bedankt Paul,

ik ga een klimboom maken met een bak eronder en daar komt nu een bamboe struikje bij

Paul

Hoi Ivo,

Dat lijkt me heel leuk voor ze dan kunnen ze zich daar lekker uitleven :-)
Als het klaar is dan is het misschien leuk om er een foto van te maken en die hier neer te zetten op het forum:-)
Ik vind het altijd leuk om dat soort dingen te zien en het is vaak leuk om ideen op te doen zo.
Bij het deel huisvesting zie je ook een paar klimbomen en een vogelspeeltuintje wat ik zelf gemaakt heb misschien geeft dat voor jou ook weer een idee om wat te maken.

Groetjes, Paul