28 maart 2024, 22:56:16

Paco op Intensive Care

Gestart door Isabel, 13 februari 2003, 15:16:57

« vorige - volgende »

Isabel

Hoi allemaal,

Op een morgen kwam ik het kantoor binnen, daar zit Paco altijd, maar deze keer zatem alle muren onder het bloed (als een mens zo had gebloed had ie volgens mij er al lang geweest) maar goed, ikke helemaal in paniek en Paco heel zielig op zn stokje met een plasje bloed eronder. Meteen naar de dierenarts natuurlijk want het bloedde nog steeds wat was er nou? Had ie zn vleugel afgebroken, geen idee hoe maar het was al gebeurd. Paco moest naar IC aan het infuus, na een dagje daaraan te hebben gelegen mocht ie gelukkig weer naar huis!
Eigenlijk heel zielig verhaal maar met een hele goede afloop want Paco is nu liever dan ooit, ik had hem nog maar een paar weken en hij mocht mij niet zo (dacht ik) nu komt ie naar me toe, wil knuffelen en lekkere zonnepitjes of kruidkoek. Zal wel komen omdat ik hem helemaal dood heb geknuffeld toen ie dit had. Heel vreemd hoe zon trauma tot zoiets goeds kan leiden, zo zie je maar weer van al het slechte komt altijd wel iets goeds!
Inmiddels noem ik Paco mijn oorlogs veteraan omdat ie nog een beetje onder het bloed zit, weet niet goed hoe ik dat weg moet krijgen maar kom ik nog wel achter ;-)

Liefs Van Isabel en Paco

Miranda

hallo isabel en paco.


waat een zielig verhaal zeg .
ik vind het wel heel lief dat hij nouzo kroelerig is
heel veel sterkte toegewenst.

van charly en miranda.

Speedy

Jeetje wat treurig allemaal, hopelijk zal het spoedig beter gaan met Paco, hij mag van geluk spreken dat ie nog leeft, want bloed verlies bij een vogel kan al snel fataal zijn.

Beterschap verder voor Paco

Groetjes,
Trudie

Isabel

Ja zoveel bloed hebben ze volgens mij niet.
Ik ben nog heel blij dat ie er is hij is mn maatje ik zit heel de dag alleen op kantoor en dan is hij wel zo gezellig!

Groetjes Isabel

Speedy

Waarom is dat beestje niet bij iemand thuis??? jeetje ook zielig hoor....en de weekenden dan??

Isabel

Mijn kantoor is aan huis haha hij is niet zielig hoor eerder verwend ;-) op een goede manier!

Groetjes Isabel

Speedy

oooooooh ok dan is het niet zielig....

Mandy

Amai Isabel, dat was zeker schrikken! :o
Vreselijk zeg, maar gelukkig dat hij nog zo opgeknapt is.
En in positieve zin dus ook met al dat geknuffel... :-*
Nou hopelijk hoef je zoiets ergs niet meer mee te maken en kan je nog lang genieten van je Paco. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi Isabel,

Da's ff schrikken... Maar hij leeft gelukkig nog. De bloed vlekken krijg je bijna niet weg, onze valk Loky heeft een geaputeerde vleugel en ze soms als ze valt bloed het weer iets. Als de wond weer genezen dan zetten we haar in een badje of in de gootsteen in een laagje water, zo krijgen we het bloed uit de veertjes. Echt wachtten tot de wond 100% dicht is, anders gaat de wond weer open door het weken in het water.

Succes,
Peter

yentl

Ocharme Paco :(!
Gelukkig is alles maar weer goed  :).

Isabel

Das een goede tip, ik moet alleen nog kijken of die van badderen houdt haha, zal eerste effe paar weken wachten tot het zeker weten goed is.
Hij zit er wel heel de tijd aan te pulleken dus dat wel slecht voor hem.

Peter

Hoi Isabel,

Bij Loky hadden wij een kapje mee genomen tegen het plukken!

Groetjes,
Peter

Isabel

Is idd goed idee!
Denk alleen niet dat ik dat geval omkrijg, heb nu vitaminedruppels voor hem gehaald want dat schijnt ook te helpen tegen afgebroken veren (om te voorkomen)
Laten we hopen dat het niet meer gebeurt haha

Groetjes Isabel

Lique

[shadow=pink,left,300]Hoi isabel,

Zo'n kraagje kan je rustig halen bij de dierenarts, het is gewoon een rondje plastic. even dichtmaken en dan moet je zelf met een nietje het kapje dicht doen. Echt heel simpel, en zo komen ze niet bij de vleugel. Vitamine druppels zijn ook goed, maar omdat de vleugel al is beschadigd, en de kans dat hij de vleugel open haalt, is ook aanwezig.

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Dana

Hoi Isabel,

Wat naar om Paco zo te vinden. Fijn om te lezen dat alles weer goed is gekomen, ook tussen jullie. Geniet van elkaar.