28 maart 2024, 21:24:01

Geschrokken!!!

Gestart door Dana, 12 februari 2003, 20:35:29

« vorige - volgende »

Dana

Dit moet ik gewoon even kwijt.
Ik ben blij dat ik in een flat woon. Ik wou net een paar uurtjes geleden weggaan want ik moest wat ophalen en ik laat Rico dan gewoon vrij rondvliegen.Ik zet haar dan op de kooi en zeg dat ik even weg moet en dat ik er zo weer ben. Ze piept dan 9 van de 10x gezellig terug, en soms komt ze me als ik nog in de gang ben achterna, en dan zet ik haar weer op de kooi en dan blijft ze zitten.(wat ze doet als ik weg ben weet ik niet) Net weer kwam ze me achterna. Breng haar terug zeg nog doei meisie en ga weg. Ik wil net naar buiten gaan komt ze met een noodgang achter me aan en ik had de deur al open, die kon ik niet meer dichtgooien want dan had ze er zeer waarschijnlijk tussen gezeten :o. Ze was er zo in 1 keer. Dus ze ontsnapte en was in het trappenhuis. Ik schrok me rot en riep gelijk in paniek Rico hier nu!!! Oke het is geen hond ik weet het maar ik had het hart in de keel. Ze schrok zelf denk ik ook van dit ken ik niet ENG!!! en draaide gelijk om en kwam op mijn schouder tegen me aan zitten. Zo van veilig. Ben eerst een half uurtje met haar wezen tuttelen en knuffelen een beetje op haar gemopperd dat ze me niet weer zo moet laten schrikken en haar verwend met een paar hapjes kaas.(Weet dat het slecht is maar ze krijgt het maar zelden en dan een paar hapjes)Had ze wel verdiend nu vind ik door gelijk terug naar me te komen. Dus nogmaals ik ben blij dat ik in een flat woon 4 hoog(geen lift, wel minder ;D) en zal ze me niet snel (echt) ontsnappen want deur is een eind beneden en (bijna) altijd dicht. Maarja ondanks dat je dat weet schrik je toch wel. Normaal doet ze dat ook niet en blijft ze op haar kooi zitten. Ga nu weer verder knuffelen.

Mandy

Hallo,

Ja, dat is zeker schrikken zeg! :o
Ik weet helaas heel goed hoe dat voelt.
Alleen liep het bij mij niet zo goed af... :(
Ik had een valkje in 2001 met de hand groot gebracht en was dus ontzettend tam; Taco heette hij. Hij was heel aanhankelijk en was altijd in m'n buurt. In de winter hadden we een pup; Paco, gekocht en waren druk bezig met zindelijkheidstraining, dus vaak deur open en dicht. Uiteraard lette ik altijd op waar Taco was, want die zat altijd los uit de kooi. Maar toen ik op een koude dag in december om 17.00, toen het dus donker werd, met Paco terug naar binnen wilde gaan had die geen zin en bleef in de deuropening staan. Taco was aan de andere kant van de kamer, maar toen ik naar Paco riep dat die door moest lopen kwam Taco aanvliegen als reactie op mijn stem en normaal landde hij altijd op m'n hoofd, maar door de donkerte buiten (en mijn zwarte haar) mistte hij net en vloog over mijn hoofd heen naar buiten... :o
In paniek probeert een vogel altijd hoogte te winnen om overzicht te krijgen, maar dat arme beestje kende de hele buitenwereld niet en zeker niet in die koude donkerte. Ik hoorde 'm heel paniekerig fluiten en zag een stipje steeds verder verdwijnen.... We hebben de hele avond gezocht en naar hem geroepen en z'n deuntjes gefloten, na een paar onrustige uurtjes slapen 's nachts ging ik bij het eerste ochtendlicht weer op zoek. In de hoop dat ie ergens op een dak of in een boom was geland, maar helaas... :'(
Ik had overal advertenties opgehangen en geplaatst, rond gebeld enz., maar niets... Als reactie daarop (4 dagen later) heeft er wel een andere valk bij mij onderdak gevonden. Die was bij mensen hier in de buurt in de tuin geland en die wisten niet wat ze er mee aan moesten, ook had hij geen ring om. In eerste instantie toen we gebeld werden dachten we dat het om onze Taco ging, maar toen dat niet zo bleek te zijn, brak ons even verblijde hart weer... :(
Voor deze valk hebben we de eigenaars nog proberen te vinden, maar helaas. Nu zit deze, vlgs. mij oude, wildkleur valk (zwartje) bij mij in de voliére en heeft zich gekoppeld aan het eerste jonkie wat ik gehouden heb van een ander koppel (Japie-jo).
Hopelijk gaan ze dit jaar mooie jonge valkjes groot brengen! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Dana

Ik weet dat ik heel veel geluk heb gehad met dat ik in een flat woon, en ik vond het heel naar te lezen wat er met jouw valkje is gebeurt. Echt heel erg. Ik hoop voor jouw Taco dat ie net zoveel geluk heeft gehad als het valkje dat bij jouw is terecht gekomen. Hij is heel tam zei je dus hij zal vast wel mensen zijn tegen gekomen die nu goed voor hem zorgen.

Peter

Hoi,

Da's inderdaad geluk hebben! En heel erg schrikken. Maar gelukkig is alles goed gekomen!

Ze zelf hebben we 1 keertje met P.D. gehad, we hadden bezoek, en bij ons heb je in de woonkamer een deur na de gang en daarna de voordeur. De regel is dus voordeur open, kamerdeur dicht en andersom. Iedereen die bij ons komt weet dat ook.

Echter toen een vriendin bij ons op bezoek en iets uit de auto vergeten was mee te nemen rende ze naar buiten met beide deuren open en P.D. er achter aan... Zo de straat op... Gelukkig was het koud (het vroor) en ze vloog weer terug naar binnen... Dan voel je je hart echt overal kloppen.

Groetjes,
Peter