19 april 2024, 13:43:31

Luiers ?????

Gestart door Isabel, 13 februari 2003, 15:07:34

« vorige - volgende »

Isabel

Hoi ik heb een tijd geleden gezien op dier en zo dat je luiers (soort pakjes, waarbij ze nog kunnen vliegen) kunt kopen voor je valk, is dat zou een grap of echt waar?
Zou wel makkelijk zijn aangezien mijn Paco de hele dag op kantoor zit (bij mij) en er redelijk wat facturen (onder de poep_ beginnen de klagen  :D
Hebben jullie ervan gehoord?

Groetjes Isabel en Paco

cor

hallo Isabel van luiers of pakjes voor valkjes heb ik zelf nog nooit van gehoord wat ik wel weet is dat er tuigjes in de handel zijn zodat je ze beperkt kunt laten vliegen  krijg je er ook niet alles onder te zitten  het is verkrijg baar in dieren speciaal zaken gr cor

Lique

13 februari 2003, 17:13:35 #2 Last Edit: 27 februari 2006, 22:02:48 by Peter
[shadow=pink,left,300]Hoi isabel,

Ja, je hebt helemaal gelijk, er zijn pakjes voor een vogel te koop, waar hij dan in poept.
Over het algemeen worden deze gebruikt voor papegaaien, maar voor valkparkieten zijn ze inderdaad ook te koop.
Eigenlijk is het een beetje nutteloos, maar sommige mensen vinden het leuk. Net als zo'n pakje voor een hond. Het idee komt op het zelfde neer.

Groetjes @ngelique

Speedy

 :D :D :D :D menen jullie dit echt??
jeetje het wordt steeds gekker....nou ik moet maar ff zien of het wat is, maar ik ben er nu achter gekomen dat Speedy aan mijn behang heeft zitten knagen en dat vinden we dus niet zo leuk.
Voorlopig even een vliegverbod zonder toezicht.

Groetjes,
Trudie

Mandy

13 februari 2003, 20:40:10 #4 Last Edit: 13 februari 2003, 20:44:48 by Mandy
HA HA HA HA HA tis toch wat met die poepende en slopende kinders van ons hé... :D
In het begin ruimde ik nog elk drolletje op en liep dus een hele dag met een doekje rond in huis. Later werd ik makkelijker en ruimde ik alles in één keer 's avonds of
's ochtends op, of als ik wist dat er visite kwam.  ;D
Maar dat kwam natuurlijk ook omdat ze rond vlogen.
Als ze in huis rond mogen vliegen heb je dat gewoon, maar zo'n tuigje aanschaffen is geen tip van mij, want voor mijn ervaring was dat in één woord een ramp! Ik heb dat toen bij een jonge tamme valk geprobeerd en wat voor capriolen dat beestje allemaal uit haalde om zich te bevrijden was om akelig van te worden :o, dus snel uitgedaan en weg ermee!
Dus dat kende ik wel, maar van die luiers had ik ook nog nooit gehoord. :-/
Mijn Chico is een papegaai (grijze roodstaart), maar die is geknipt en kan dus niet vliegend het huis bombarderen met uitwerpselen tellend voor 6 valken... :D
En zeg nou eerlijk, dat is toch geen zicht zo'n luier!?

En Trudie dat is nog maar het begin, ik had mooie gestukadoorde muren...tot er gaten in verschenen, van die leuke houten fotolijstjes...even ja, lampen die het ineens niet meer doen omdat de draadjes doorgeknaagd zijn...tja vervelend...planten die ineens minder groen waren...je bord dat ineens sneller leeg gaat...het hoort er allemaal bij!
Maar wel gezellig toch... ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi allemaal,

Het zijn hele leuke plaatjes :) Ik zit nu op mijn maar heb er ff 2 gedownload en vervolgens weer geupload :) Hier komt het eerste voorbeeld:


En je hebt natuurlijk ook allemaal verschillende kleurtjes :)


Volgens mij kun je ze ook kopen bij Dennis papegaaien ergens bij Den Haag en Amsterdam...

Groetjes,
Peter

Isabel

Ja ik bedoel ook inderdaad tuigjes maarja ze hebben als doel : LUIERS haha
Ik heb hem eindleijk geleerd om op commando op mn vinger te gaan zitten!
Hij is op 17 november vorig jaar uit zn eitje gekropen dus hij is nog piepie jong! Op de foto is hij 6 weekjes en nog bij de kwekerij in Apeldoorn, trouwens hele goede ervaring mee die mensen voeden hem en zijn familie met zoveel liefde en hoeveel tijd ze erin stoppen, toen ie bij mij kwam was het al een schatje ;-)
Alleen kan mijn hondje er helaas niet tegen dus in de huiskamer ging niet werd Paco helemaal gestresst als ie onder zn kooi ging staan, ik werk aan huis dus nu staat ie op kantoor is ook veel gezelliger voor mij! EN voor hem!