3 mei 2025, 07:06:55

help coco

Gestart door corry, 17 september 2004, 17:59:47

« vorige - volgende »

corry

hey iedereen,

coco heeft een lelijke vleugel met veel bloed aan weet mischien iemand wat dat is wat ik wel weet is dat hij zijn pen heeft uitgetrokken heeft. deze morgen was het even schrikken het kot en ook de andere vogel hong vol bloed.

weet ieman wat ik kan doen help me aub

Paul

Hoi Corry,

Hij zal met dat wilde fladderen een vleugelpen beschadigd hebben en die zal zijn afgebroken dicht bij zijn lijfje waardoor het bloed.
Als het een bloedpen is dus een stukje veer waar bloed uit loopt moet deze worden uitgetrokken als het bloeden niet stopt.
Kijk in elk geval waar het bloed vandaan komt meestal stopt dit vanzelf en kan je er verder weinig aan doen.
Als het echt een wond is waaruit het bloed komt kan je er betadine op doen of iets anders wat ontsmet.
Als het bloeden uit een wond niet stopt kan je er een beetje meet  op doen als je niks anders hebt dan kan het bloeden daarmee stoppen.
Vertrouw je het niet dan kan je altijd even bij een dierenarts langs gaan.

Groetjes, Paul

Joyce28

robentru

19 september 2004, 18:44:06 #3 Last Edit: 19 september 2004, 18:45:29 by robentru
Hoi Corry

Toen wij Tyco bij Mieppie in de kooi hadden gezet ging
alles perfect maar snachts is er wat gebeurt waar mieppie
van is geschrokken (hebben niks gehoord)
De volgen de dag schrokken we ons rot, Mieppie zijn
slagpennen allemaal weg en overal bloed aan de tralies.

Dit is nu 4 weken geleden en je ziet de veren groeien.
we dachten dat we tot z'n volgende rui moesten wachten (hij was er net uit) maar dat is gelukkig niet zo.
Hij kan nu ook weer beter vliegen.

Een heel verhaal, maar wat we hiermee willen zeggen
dat het met Coco wel weer goed gaat komen

groetjes

Rob en Trudy

Paul

Hoi Rob en Trudie,

Fijn dat het weer goed gaat met Coco.
Als de veren er helemaal uit zijn dan zijn ze met 4 tot 6 weken weer helemaal terug gelukkig.
In de natuur zou het ook niet fijn zijn als een vogel daar een half jaar op zou moeten wachten als er wat gebeurd is.
Dus de veren bij Coco waren er helemaal uit en dan is het weer snel in orde gelukkig :-)
Waren ze gebroken geweest dan had je inderdaad tot de volgende rui moeten wachten.

Groetjes, Paul

corry

het bloeden is gestopt geen druppel meer gevonde sorry dat ik niet eerder reageerde maar ik moest werken.

alles gaat beter en ik wil iedereen bedanken voor zijn hulp.

topic mag worden gesloten

Paul

Hoi Corry,

Fijn dat alles verder in orde is vaak schrik je wel van een beetje bloed maar het viel ook hier gelukkig erg mee.
Een druppel bloed lijkt soms al heel erg zeker op lichte valkjes maar het ziet er gelukkig vaak erger uit dan het is.
Ik zal de topic op jouw verzoek hierbij afsluiten.

Groetjes, Paul