19 april 2024, 18:43:11

huisvesting

Gestart door fons, 16 september 2004, 22:30:58

« vorige - volgende »

suus

Hoi fons,

Wat je zou kunnen doen is een ander soort speeltje kopen en deze vervangen door de oude. En naar verloop van tijd kan de "nieuwe weer vervangen worden door die oude, zo blijft het leuk, en hebben ze uitdaging.
Bij een tamme valk zou ik geen spiegeltje in hangen.
Succes
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

fons

mijn valkjes zijn niet tam maar ik ga morgen naar de winkel nieuw speelgoed kopen bedankt den fons

fons

er zit ook een roodrug bij mijn valkjes is dat erg het klikt wel heel goed met zen 3tjs den fons

Paul

Hoi Fons,

Het kan heel goed gaan alleen als de broedperiode er aan komt even alles goed in de gaten houden.
Zeker roodruggen kunnen dan aggresief worden om hun nest te verdedigen.
Ook al heb je er maar een ze kunnen toch broeds gedrag gaan vertonen.
Maar als je ze niet ziet vechten is er niks aan de hand.

Groetjes, Paul

fons

oef is een opluchting ik zet nie graag mijn roodrug terug in een klein kooitje dus als ik het goed begrijp kan het zijn dat ik kan kweken terwijl er een roodrug samen met mijn valkjes zit als ik het goeid in de gaten hou

Paul

Hoi Fons,

Meestal hebben je valkjes geen probleem met andere vogels maar andere vogels vallen dan de valkjes vaak aan.
Als je maar 1 roodrug erbij hebt dan heb je minder problemen als met een koppel denk ik want dat zou hoogstwaarschijnlijk wel fout gaan als ze een nest hebben.
Maar mijn valkjes vallen soms ook soortgenoten aan als ze een nest hebben maar dit is vaak alleen wegjagen ik heb er zelden een gewonde door gekregen.

Groetjes, Paul

fons

mijn valkje heeft pijn haar pootje en zit een beetje dik wat moet iknu doen ik heb het apart gezet op een warme plaats en heb mijn valkje santalina k3 tegen lusteloosheid en dikzitten gegeven kan ik nog iets meer doen ?

Inger m

29 oktober 2004, 03:48:50 #52 Last Edit: 29 oktober 2004, 03:50:52 by Cinnamon_valk
Hoi,
Het hangt ervanaf waardoor ze pijn heeft aan haar pootje. Dit kan bv een kneuzing, ontsteking of verwonding zijn. Dit kan een DA vast stellen. In principe is rust voldoende, even kijken of je wat kunt zien aan de poot (voorzichtig) en heel goed in de gaten houden.

Ik weet niet wat Santalina K3 is, maar het klinkt als een medicijn (uit de dierenwinkel, klopt dat?) en de omschrijving is heel vaag. Ga dit maar beter niet zonder meer geven, want dit heeft vermoedelijk weinig effect op het pootje. (zeker zolang je de oorzaak niet weet).

Extra warmte is denk ik ook niet per se noodzakelijk in een dergelijk geval. Geef de vogel ook de keus om bij een gewone temperatuur te zitten. Extra warmte is vaak wel noodzakelijk als de vogel ziek is, maar je omschrijving is vrij summier.

Hou de vogel goed in de gaten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

fons

het pootje heeft geen wonde ziet nie dik kan dazijn da mijn ander valkje er in gebeten heeft? die k3 is gewoon een vitamine die de  DA mij heeft angeraden als er iets is met mijn valkjes geeft ze gewoon extra kracht

Paul

Hoi Fons,

Ik dacht dat je je valkje muziek gaf van K3  :D
Het zal misschien een mengsel vitamines van de dierenarts zelf zijn sommige hebben hun geheime receptjes en die kunnen bij sommige kwaaltjes goed helpen.
Maar tegen een gekneusd pootje zal geen vitamines helpen denk ik maar het beste is rust in dat geval.
Een van mijn valkjes heeft ook een keer een zwaar gekneusd pootje gehad omdat ik met de stoel over hem heen gereden was en met wat rust liep hij na 3 dagen al weer :-)
Houd het in elk geval even goed in de gaten en als het na een paar dagen niet verbeterd met het pootje kan je even langs een vogelarts gaan.

Groetjes, Paul

fons

het gaat vandaag al veel beter hij klimt terug in het kooi en eet en drinkt terug normaal ik denk da het gaat goed komen

fons

is het normaal da mijn valkje nu veel tammer is ?

fons

eum ik heb nu een 3de valkje isecht supper tam enisaltijd uit het kooi kan ik het lady afleren om altijd hoopjes op mijn schouder te leggen hij heeft hier een speelhoekje met eten en drinken en al zou ik hem kunnen aanleren om daar te gaan om hoopjes te legen  

devil

hoi fons,
Denk niet dat je dat gaat lukken om een valk zindelijk te maken die van mij doen het ook overal maakt niet uit waar ze zijn als ze moeten doen ze het gewoon. :-/
je hebt wel leuke valkjes en dat ze tammer worden ja dat klopt wel hoe vaker je ze eruit haalt en dat ze bij je zitten worden ze ook tammer die van mij is de 1 meer mijn vogel en de andere is meer mijn vriend zijn vogel zodra we thuis komen moeten we ook eerst dag gaan zeggen anders breken ze de boel af met het schreeuwen en vliegen. :P :D
groetjes bianca