3 mei 2025, 19:21:47

Nestjes bouwen misschien??

Gestart door Sil_en_Chino, 6 september 2004, 00:17:27

« vorige - volgende »

Sil_en_Chino

Hallo,

ik heb Chino nu al een tijdje maar de laatste 2 weken begint hij steeds in het hoekje van zn kooi te scharrelen en te doen.
Hij kruipt helemaal in een hoekje met zn kont, duwt zn kont omhoog en gaat dan in die positie al zn beukensnippers aan de kant schuiven met snavel...
Hij is nu zo'n 6,5 maans oud en het is een mannetje...
weet iemand misschien waar die last van heeft??

Groetjes

Paul

Hoi Sil,

Dat is inderdaad broeds gedrag dat doet het mannetje wat ik al 13 jaar alleen hebt ook zo.
Soms verdedigen ze hun plekje ook als je met je hand in de buurt komt.
Je kan daar verder weinig aan doen het is normaal gedrag.
He enige wat zou kunnen helpen is een tweede valkje erbij zetten dan heb je kans dat het minder word maar als je een popje erbij neemt kan die wel eitjes gaan leggen op de bodem.

Groetjes, Paul

Sil_en_Chino

oh gelukkig het is niet erg :)
ik dacht al van wat is die vogel toch allemaal aan het doen :S
maar een 2e valkje erbij word moeilijk... dr zitten er hier geen in de buurt en ik kan ook niet voor de eitjes zorgen.
En ik ga hem geen gezinnentje laten beginnen om vervolgens de kuikens dood te laten gaan :( das zielig.

maar iig bedankt!

groetjes

Annouschka

Hoi,

hier doet Yoda het ook hoor en hij heeft wel een popje waar hij regelmatig (2 - 3 keers per dag ::)) mee wipwapt.
Hij doet het eigenlijk bijna overal en dan mag geen andere vogel in de buurt komen enkel z'n Chewy, die lokt hij ook daarheen dan.
Ik vind het ook nog altijd een raar zicht, hij doet het meestal in een wat donker hoekje.

groetjes
Annouschka

Sil_en_Chino

Haha! mja dat word hier nog wat in huis... hij heeft geen popje. Hij heeft wel een beeldje in huis gevonden van een vrouwtje waar hij helemaal gek op is. klimmen, knabbelen en al die dingen. Ik noem het altijd een beetje spottend zn "vriendinnetje"

groetjes!

Barbara

hoi, als jouw Chino een man is van 6,5 maanden, heeft ie nog weinig geel aan zijn kopje. Hoe weet je dat het een mannetje is?

Andrea

Hallo,

Sparkle vertoont ook het zelfde gedrag, zij is een popje, en als ik bij haar in de buurt kom gaat ze zich echt territoriaal gedragen door te sissen en te happen naar mijn hand.
Nu ik Binkie heb (man) doet ze het nog steeds, en laatst zag ik Binkie het zelfde doen (ze zitten dan ook samen in het zelfde hoekje).

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Inger m

Citaatoh gelukkig het is niet erg :)
ik dacht al van wat is die vogel toch allemaal aan het doen :S
maar een 2e valkje erbij word moeilijk... dr zitten er hier geen in de buurt en ik kan ook niet voor de eitjes zorgen.
En ik ga hem geen gezinnentje laten beginnen om vervolgens de kuikens dood te laten gaan :( das zielig.

maar iig bedankt!

groetjes

Hoi,
Op de foto zou ik zeggen dat het een pop is, ook gezien het gedrag. Hij/ zij is er dan wel vroeg bij. Ik denk dat het niet zo is dat er geen valkparkieten zitten in omgeving Eindhoven, vrijwel iedere dierenwinkel verkoopt ze en ik ken ook kwekers (Suzanne) in Eindhoven en omgeving. En anders kun je op www.marktplaats.nl zoeken, worden momenteel nl overvloedig aangeboden.
Ik heb over dit onderwerp al en hele discussie gehad, maar valkparkieten zijn sociale vogels, waarvan ik vind dat je ze minimaal met zn tweeen moet houden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

suus

Hallo,

Je schreef dat JIJ niet voor de eitjes kunt zorgen?? Dat doen je valkjes zelf hoor.
Daarbij komt dat de kans op eieren en nestjes veel minder is, als je er geen broedhok inhangt.....
Succes
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Sil_en_Chino

Nou ik denk dat het een mannetje is...
de kweker zei iig van wel en hij fluit ook heel veel.
of ik het een fluitend vrouwtje  :-/
maar iid omdat 6,5 maand wel vroeg is dacht ik dat er misschien iets aan de hand zou zijn.
ik weet dat valkjes hele sociale vogels zijn maar eenzaam istie echt niet! mn vader is altijd thuis en hij is altijd metChino bezig. hij is ook meer uit zn kooitje dan datie erin zit en hij voelt zich prima zo   :)
maar 2 valkjes... ik zal er eens over naadenken. misschien dat chino het wel leuk zal vinden!

groetjes