2 mei 2025, 19:40:29

Glazen valkje

Gestart door Sanna, 18 januari 2005, 14:18:36

« vorige - volgende »

Sanna

Vorige week ben ik een weekje in Duitsland geweest. Hmmm lekker uitrusten :P. We zaten in de Duitse Eifel en daar wordt heel veel met edelstenen en glas gedaan. Maar goed, ik liep nietsvermoedend door een schattig dorpje, toen mijn aandacht ineens getrokken werd door de etalage van een glaskunstwinkeltje. Goh, die kleuren... hé, een oranje wangvlek, je zou toch zweren... verrek! der zit een kuifje op! ja hoor, een valkje! Tja, daar moest ik natuurlijk even naar binnen ::). Een heel klein winkeltje, volgepropt met allerlei glas en een meisje die de etalage aan het afstoffen was. Ja mooi hè, die vogeltjes? Is van een plaatselijke kunstenaar, hij heeft toevallig een serie over vogeltjes gedaan. Dat valkje? Die kost € 19,50. Poeh! :-X Even over nadenken hoor....
Nou ja, na 5 minuutjes doorwinkelen wist ik het eigenlijk al, ik zou onwijze spijt krijgen als ik het niet deed. Dus hij hangt nu in mijn kamer:

Mooi he? Ik ben er echt onwijs blij mee!

Groetjes, Sanna

Kolkkie

Hoi Sanna,

Wat een gaaf glazen valkje is dat zeg. Echt super mooi.

Als ik die had gezien zou ik hem ook meteen hebben meegenomen. Eenmaal thius zou er spijt komen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Sanna,

Da's echt niet duur, bovendien als het van een plaatselijke kunstenaar is zijn er ook niet veel, of mss maar 1 van gemaakt. Die kleuren lopen echt mooi in elkaar over en ook de manier hoe hij is weergegeven, materiaal maakt hem heel sierlijk. Ik vind het jammer dat je niet veel beelden e.d. van valkparkieten kan vinden, en vaak zijn de verhoudingen dan ook niet mooi.
Ik ben wel een beetje jaloers hoor ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Marianne

Hoi Sanna,

Wat een pronk stuk zeg!
Ik had hem ook zeker meegenomen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Sanna

19 januari 2005, 03:19:54 #4 Last Edit: 19 januari 2005, 03:31:47 by Pepper
CitaatHoi Sanna,

Da's echt niet duur, bovendien als het van een plaatselijke kunstenaar is zijn er ook niet veel, of mss maar 1 van gemaakt. Die kleuren lopen echt mooi in elkaar over en ook de manier hoe hij is weergegeven, materiaal maakt hem heel sierlijk. Ik vind het jammer dat je niet veel beelden e.d. van valkparkieten kan vinden, en vaak zijn de verhoudingen dan ook niet mooi.
Ik ben wel een beetje jaloers hoor ;)

Groetjes Andrea

Ja klopt, er is er inderdaad maar 1 van gemaakt. Verder hing er nog een grasparkiet (ook onwijs mooi, een blauwe), een kolibrie, een papegaai... en nog een paar, maar die weet ik niet meer. Tja, weet je? Ik zat vooral over de prijs te dubben omdat het vogeltje natuurlijk niet erg groot is (het valkje is ongeveer 1,5 keer kleiner dan op de foto's hierboven), wel veel geld voor zo weinig glas :P. Ik bedoel, het is toch 40 gulden (ja, ik reken nog om... :D). Maar ik heb er geen haar spijt van hoor, ik vind hem zo mooi. En inderdaad, die kleuren zijn prachtig gedaan, en het is zo sierlijk afgewerkt, ik heb nog nooit zo'n gedetaileerd glasbeeldje gezien, en zo goed in verhouding ook!

Groetjes, Sanna

carco

Hoi
Wauwie die is echt mooi: die zou ik ook mee hebben genomen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Sanna,

Ik ben ook gek op beeldjes van valkjes en had hem ook zeker gekocht.
Er is ook een heel mooi beeldje van 2 valkjes op een paar bloemen die vind ik ook erg mooi maar die kost 105 euro in Nederland :-(

Ik wacht tot mijn broer weer een keer in Amerika is daar kost ie de helft :-)
Maar ik vind hem wel heel mooi in elk geval dus die wil ik toch een keer hebben.

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Paul,

Ik was in laatst in Scheveningen en bij een klein winkeltje, waar ze van allerlei porcelein en beelden verkochten, hadden ze ook dat beeld waar jij een foto van hebt neergezet. Ik wilde die wel kopen, allen toen zag ik de prijs :-X
Dat vond ik echt te duur.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Andrea,

Het is met deze beeldjes net als met swarofsky kristal het zijn collector items en vaak ook gesigneerd en een beperkte oplage.
Ze zijn ook handbeschilderd en dat kost vaak erg veel meer.
Ze worden gemaakt door een bedrijf in Amerika en ze maken van heel veel dingen die beeldjes en je krijgt er een certifikaat bij.
Maar daar gaat het mij niet om met een beeldje als ie leuk is dan maakt het me niet uit hoe hij gemaakt is of dat er een papiertje bij zit.
Daarom vind ik dat glazen valkje niet echt duur omdat het juist een uniek exemplaar is en ook handgemaakt.

Groetjes, Paul

Marije

Hihi, op de foto's zag ik op de achtergrond ook al een schilderijtje (?) van een lutino valkje.... Het begint al een echte verzameling te worden! :D
Echt een heel mooi glazen valkje, vooral die kleuren idd! :o
Groetjes,
Marije en Purrel

Sanna

CitaatHihi, op de foto's zag ik op de achtergrond ook al een schilderijtje (?) van een lutino valkje.... Het begint al een echte verzameling te worden! :D
Echt een heel mooi glazen valkje, vooral die kleuren idd! :o
Groetjes,
Marije en Purrel

Hahaha, nee dat is een kalender van valkparkieten, daar kwam m'n moeder laatst mee thuis. En het leuke is, model 'januari' is precies Jamey :P :P

Groetjes, Sanna