7 mei 2025, 20:44:23

van binnen naar buiten

Gestart door mastolk, 24 september 2004, 17:24:40

« vorige - volgende »

mastolk

Ik heb een vraagje over mijn valkjes, ik heb ze binnen zitten in een kooi. maar per 1 december gaan we verhuizen (tijdelijk waarschijnlijk bij mijn ouders weer) en ze kunnen de vogels nergens in huis kwijt. Nu kunnen ze daar wel in de schuur staan, maar kan dat kwaad!?  :-/
Ik weet niet of mijn lekkere binnenzittertjes niet doodvriezen in de schuur!?
Ik weet dat ze min 10 kunnen hebben (ongeveer) maar of die van mij daar midden in de winter nog aan kunnen wennen is mijn grootste angst! Ik hoor het graag! Anders moeten we anders kijken.
BEDANKT ALVAST!!!!!

Marianne

Hoi Mastolk,

Dat is lang geleden, alles goed?
Ook met de kleine, zeker al heel wat gegroeid.

Ik denk dat het niet echt de beste tijd is om binnenvalkjes naar buiten te doen.
Maar misschien als je de schuur kan verwarmen gaat alles wel goed.
Wacht nog maar even af wat de andere forum leden er van vinden. Hoe meer reactie's hoe beter je kan beoordelen wat te doen.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

Hio Marianne,
Lang geleden he!?  :)
Mijn vent is al heel erg gegroeid, hij kan al staan en zet al stapjes door de box! Echt leuk hoor, hij is nu bijna 10 maanden.  
Ik heb zelf veel last van mijn spieren en ben veel bij mijn ouders in GRoningen (andere kant vh land) dus daarom ben ik weinig meer op het forum..ik lees wel eens wat maar post niet echt meer sorry. Vind het wel jammer, maar heb er geen tijd en energie meer voor.

Ik hoor wel meer reacties! Ik denk zelf ook niet dat het echt een goede tijd is maar goed...ik wacht meer reactie af. Het is nog geen december  :D  ;)
Bedankt voor je reactie!

Groetjes Margrietha

betty

Hoihoi,

Als je het wilt doen is het misschien verstandig om het vanaf nu te doen want nu is het nog niet verschrikkelijk koud (blijft natuurlijk een grote stap).
Misschien zou je kunnen beginnen met ze overdag buiten zetten en 'snachts binnenhalen (zonder verwarming dan) en dan langzamerhand op die manier ze naar buiten te doen, maar in 1x straks geheel buiten is denk ik een te grote stap.

Heel veel succes met het vinden van een goede oplossing want die van mij is wel heel tijdrovend.

gr Shalina

Peter

Hallo,

Persoonlijk zou ik nu geen valkjes meer naar buiten doen die geen buiten temp. gewend zijn. Het schommelt ook erg, zo is het 20 graden en zo is het 5 graden.

Zelf hebben we binnen valkjes in de buiten voliere geplaatst maar dat was altijd in de zomer.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Margrietha,

Als het maar voor tijdelijk is zou je beter naar een andere oplossing bij iemand binnen kunnen zoeken.
Binnenvalkjes die geen koude gewend zijn kunnen daar echt problemen mee krijgen en ziek worden.
Als je het in de zomer doet wennen ze er langzaam aan maar nu is het al behoorlijk koud in de nacht en zullen ze daar in een keer aan blootgesteld worden en dat is niet goed.
Dus ik zou ook zeggen niet doen.

Groetjes, Paul

Marianne

CitaatHio Marianne,

Ik heb zelf veel last van mijn spieren en ben veel bij mijn ouders in GRoningen (andere kant vh land) dus daarom ben ik weinig meer op het forum..ik lees wel eens wat maar post niet echt meer sorry. Vind het wel jammer, maar heb er geen tijd en energie meer voor.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Margrietha

Hoi Magrietha,

Toch niets ernstig?
Heb je dat van de zwangerschap overgehouden?
Heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op want ik weet uit ervaring dat kinderen op die leeftijd echte handenbindertjes zijn, zeker als ze net gaan lopen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

HOi allemaal
bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik maar een ander oplossing zoeken. Ik dacht al da thetnodig was maar ik wilde het toch evenzeker weten!

Marianne, ik heb een chronische ziekte, fybromialgie (vorm van reuma) reuma aan de weke delen, dat gaat nooit meer over maar kan wel met vlagen beter en slechter gaan. Als het regenachtig weer is verkrampen mijn spieren is het maar weer een poos  'slecht';  weer gaat het wel weer beter. Weersomslag is waardeloos voor mij. Gelukkig wil mijn zoontje nog in de box maar ik kan hem vaak niet goed dragen, heb last van mijn polsen, schouders, rug en benenen (nou ja mijn hele lichaam). Tijdens de zwangerschap had ik behalve mijn rug nergens last van!! (weer zwanger worden  :D  :D  :D )

Groetjes Margrietha

Yvonne_R

Hoi Margrietha,
Vervelend he als je last hebt van je spieren. Ikzelf heb dit ook en loop momenteel bij de reumatoloog voor onderzoek. Laatst was ik op vakantie in Turkije en toen ging het perfect, lekker warm.Maar eenmaal weer terug hier in Nederland, in de regen, merk ik het direct weer, de spierpijn en de vermoeidheid.Ik hoop dan ook dat het snel weer beter weer wordt, maar ja  :-[
Sterkte in ieder geval en geniet van je kleine.

Groetjes Yvonne

P.S. dit heeft niet zo veel met je vraag te maken, maar ik wou het toch even kwijt.

Yvonne's valkenparadijs!