de chinchilla's Frodo en Pippin:en toen was het bokje ineens een meisje geworden

Gestart door carco, 14 september 2004, 01:39:00

« vorige - volgende »

carco

Zie je wel dat ze hier allemaal de lente in de bol hebben!
Vorige week lag Pippin nogal veel op haar zij en dus was het weegtijd.
En jawel hoor: zwanger! Maar hoelang al? Ik gokte op een maand of 2. Afgelopen maandag hebben we haar weer gewogen en toen was ze iets afgevallen wat meestal betekent dat de bevalling op zijn eind loopt  :o
En ja hoor vanmorgen dus een baby geboren  :D Volgens mij een flinkerd. Dit keer een standaard jong(grijs).In gewicht is Pippin niet veel aangekomen, dus eigenlijk had ik het zo snel nog niet verwacht.

Ik wilde dat het bij de vogels net zo gemakkelijk ging als bij de chins.
Nu hebben wij wel geluk geloof ik, want als ik her en der de verhalen zo lees gaat het bij chinchilla's ook nog wel eens mis en hier worden ze gewoon uitgepoept lijkt het wel  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Saar


carco



Lief hè?
Het is een mannetje van zo ongeveer 51 gram!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ach gos, wat een lieffie.  :-*

Gefeliciteerd!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Citaat van: carco op 19 maart 2008, 19:20:08


Lief hè?
Het is een mannetje van zo ongeveer 51 gram!

Groetjes: Caroline.


aaaaaaah :D
Heel erg lief die kleine :D

carco



Lief hè?  :-*

Ik heb maar weer een vraag op het chinchillaforum gesteld. Ik zit daar eigenlijk nooit, maar net als nu met de kleuren dus wel.
Want volgens mij is het geen standaard jong, want hij lijkt me helemaal niet grijs?
Dus wat dit nu weer voor een verrassingskleur is? Ik neig naar violet, en als dat is zouden beide ouders dat in zich moeten hebben anders zie je het niet bij het jong. ( Net zoiets als split witmasker zeg maar).
Dus ik ben benieuwd wat ik hier voor antwoord op krijg.

Verder gaat het goed met de kleine  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anja


Wat een poepie. Gefeliciteerd nog.

Groetjes Anja

*Esther*

OOOoooh wat een lieverd! :-*

Hoe oud is hij op de laatste foto?

gr Esther

Wilma1

Ohhhh wat een schatje om te zien en wat een verassing  ;D maar wel een leuke  :D ;)

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

carco

Het gaat super met de kleine.
Ik kreeg van de week een mailtje van iemand die ook een jonkie heeft en die naar haar ouders gaat.Deze zoeken er dus nog één bij en over een aantal weken gaat dit bokje die van haar vergezellen.
Dat is dit keer dus heel erg snel gegaan. 



De ''kleine'' is inmiddels al weer 115 gram.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wilma1

Och wat een beauty wordt het zeg  :-* Super dat ie een vriendinnnetje ( uit het "bokje' begrijp ik dat dit een man is ??? ) krijgt  :D

Wie weet wordt mij volgende dier (ná de hamsterperiode, die vind ik ook nog steeds erg leuk  :D ) wel een Chinchilla. Ik vind het zulke leuke beestjes om te zien  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat de kleine al gereserveerd is.  :D
Nu op naar de volgende kleine baby-chin.  :P ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Jeetje, wat een blunder zeg: ik schaam me een ongeluk !
Het mannetje bleek geen mannetje te zijn, maar een vrouwtje  :-[
Dit is me nog nooit overkomen (tenminste geloof ik  ::) )
Komen die mensen de kleine ophalen kijken ze nog even of het geslacht klopt: uh dit is een vrouwtje!
Puntje bij paaltje hebben ze haar gewoon mee genomen  :D
Ik zei dat dat echt niet hoefde, maar ze vonden haar zo mooi dat ze het toch hebben gedaan.
Het beestje was voor haar moeder die op vakantie is en bij een jong bokje van haar zou komen , maar ze nam de telefoon niet op.
Ze heeft er zelf 6,maar als haar moeder de kleine dan toch niet zou willen hield ze deze zelf en zou er nog een bokje voor bij halen.
De moeder belde  al snel terug en wilde dit beige meisje toch wel graag hebben en zou dan tzt wel 1 van de 2 laten helpen.
Poeh, ik heb bij iedereen die een chin gehaald heeft hier het geslacht laten zien en dit is dus de eerste keer dat het niet klopte.
Nu dacht ik toen het net geboren was inderdaad in eerste instantie aan een vrouwtje , maar was later met Jeroen tot de conclusie gekomen dat dit niet zo was ( is volgens hem natuurlijk niet zo  ::) )
Maar goed er is gelukkig een goed huisje gevonden en dat is het belangrijkste.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Ik wist niet eens dat hij uhhh zij nog bij jullie was.  :o :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sjimmie

Gaaf, chinchilla's!
Heb er eigenlijk na het overlijden van mijn hamsters altijd aan gedacht om deze dieren te nemen, en nu zit het nog wel te kriebelen hoor.
Laatst op marktplaats een grote voliëre met 2 chinchilla's gratis, ik naar m'n moeder.. mam  ::) antwoord was natuurlijk nee.
Heb gelezen dat dit stressgevoelige dieren zijn, dus zal hier ook niks zijn voor die diertjes.
Een valkparkiet, waar waarschijnlijk binnenkort een 2e bij komt (en later misschien wel 3e? en 4e?  ::)) 2 ratten, in augustus een grijsroodstaartpapegaai, en 3 drukke honden rondlopen die tegen kooien aanwalsen.

Dus nee, voor een chinchilla in huis zal dit helaas niet veel zijn.
Ook de plek, we willen natuurlijk een ruime kooi dan (voliëre) en daar is gewoon geen plaats voor.
Hou het toch maar bij ratten en hamsters  ::)

Schattig die baby's! erg lief!


Sjorsje :-)