5 mei 2025, 23:45:31

pootje

Gestart door mama van engeltje Naomi, 13 september 2004, 19:11:49

« vorige - volgende »

mama van engeltje Naomi

Ik heb een Valkparkiet Quinty en die doet best grappig met zijn pootje
hij doet zijn ene pootje iedere keer omhoog niet of ie wil zwaaien zeg maar, en dan fluit ie ook bij heel lief gezicht
maar wat betekend dat nou eigenlijk? weet iemand dat?

Tara

Hoi,

mijn valkje Koko deed dat ook, het is eigelijk iets speciaals, niet elke valk doet dat maar wel sommigen. Meestal mannetjes, ik heb het in ieder geval nog geen popje zien doen. Een vaste betekenis heeft het niet echt, maar als Koko hier: Hey Kokootje zei, dan deed ie vaak zijn pootje zo omhoog net of ie een goeie dag zei idd :)

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi,

Dat heb ik hier ook met Coco en Punky,

Als Coco aan het fluiten is gaat hij vaak met zijn pootje omhoog, balt hem vervolgens en zet zijn pootje daarna weer neer.
Pas geleden zag ik dat punky het ook deed, dus heb ik 2 valkjes die dat doen.
Het zijn allebei mannetjes die dat doen.

Het is best een grappig gezicht als ze dat doen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,

Ik denk ook dat het met versiergedrag te maken heeft.
Stan gaat hier met de vleugels een stuk van het lijfje of zitten en loopt dan heel langzaam vooruit.
Soms houd ie dan even een pootje omhoog en zet dat even later weer neer tijdens het lopen.
Zeker dat erbij fluiten lijkt erop te wijzen dat ie op de versiertoer is :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Mijn (mannetje) Loki doet het ook terwijl hij aan het fluiten is. Af en toe zie ik hem zich zelf zelfs kroelen met z'n pootje. Echt heel lief om te zien.

Verder had ik vroeger een valk (ook een mannetje) die het ook deed. Ik vond dan altijd net alsof hij op zijn horloge keek  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.