28 maart 2024, 22:06:27

Kriebels om nog een valkje !

Gestart door phaedra, 12 september 2004, 01:05:17

« vorige - volgende »

phaedra

 ;)Hoi leden, momenteel heb ik 5 valkjes ongeveer van 6 maanden oud, dit kan je allemaal lezen in mijn dagboek, maar mijn vraagje is, de 5 valkjes zijn van kleins af grootgebracht met een spuitje dus handtam, nu was mijn vraag begin oktober is er een vogelshow of beurs waar men ook valkjes kan kopen en ja hoor bij mij kriebelt het dan om nog ééntje bij te kopen dan heb ik een paar getal, ik vind dit precies beter, maar kan ik een valkje kopen die al zelfstandig kan eten en vliegen wordt deze dan ook zo handtam of zou ik beter wachten tot de kweker waar ik enkele vogels van gekocht heb daar terug ééntje bijkopen maar dit is pas in april/mei want hij zet de kweek in de winter stop en volgend jaar in voorjaar begint hij terug, dus ja ik heb weinig geduld hoor,dat zegt mijn man ook altijd, als je iets in je hoofd hebt moet dit direct gebeuren en ja ik ben verslaafd aan valken, zo groetjes uit lierke plezierke, wat zou ik doen ? :-/

Paul

12 september 2004, 01:52:45 #1 Last Edit: 12 september 2004, 01:53:23 by Paul
Hoi Phaedra,

Ik zou wachten tot volgend jaar of je moet wel een heel jong valkje kunnen kopen op die beurs.
Maar een valkje van een kweker die net zelfstandig is word toch makkelijker tam dan een al oudere.
En je kan nu toch al van je 5 andere valkjes genieten dus kan je denk ik beter even wachten.
Maar ik weet wel hoe moeiijk het is als je een mooi valkje ziet zitten op de beurs.
Maar houd die dan ook een paar weken appart je weet namelijk nooit of die ziek zijn en anders zouden je eigen valkjes besmet raken.

Groetjes, Paul

phaedra

 ;)Hoi Paul, bedankt om deze goede raad en eigenlijk heb je gelijk, bij die kweker waar ik dit jaar was geweest daar ben ik 100% gerust in en ja zoals je zelf zegt op een beurs moet je natuurlijk ook uit je dobben kijken of het niet ziek is of een andere reden, dus zoals je mezelf aanraad ik zal mijn 5 valkjes enorm verwennen en van genieten,

groetjes uit lierke plezierke, nogmaals bedankt :-*