28 maart 2024, 14:39:26

Nieuw valkje.

Gestart door MOD666, 10 september 2004, 22:03:22

« vorige - volgende »

MOD666

Na het verlies van m'n vorige valkje ben ik weer op zoek gegaan naar een nieuwe en dat is geslaagd. Ik krijg een Cinnamon van 7-8 weken oud, maar omdat de verbouwing bijna klaar is ga ik hem volgende week halen. Ik wil niet m´n nieuwe valkje gelijk in een verbouwing zetten. Volgende week als alles klaar is hebben we meer tijd voor hem en is het een stuk rustiger in huis.

Alleen had ik nog 1 vraagje mijn vorige valk was overleden aan een ziekte, hij had veel bacterien in zich. Mijn nieuwe valkje komt in dezelfde kooi. Ik heb de kooi al schoon gemaakt en al het plastic erin laten zitten. De speeltjes van hout en touw heb ik eruit gehaald. In hout en touw blijven zeker de bacterien zitten? Ik kan beter zeker alles nieuw kopen?
Ik loop liever geen risco dat mijn nieuwe valkje ook ziek wordt.

Doei Ruben

Sanna

Hai Ruben!

Wat leuk dat je weer een nieuw valkje krijgt.
Ik zou met de houten speeltjes geen risico nemen, ik zou daarvoor nieuwe kopen. En de rest kun je goed schoonmaken met dettol (pas op, stinkt verschrikkelijk, je moet goed luchten anders leg je zelf het loodje). En vergeet dan ook niet de plekjes waar je vorige valkje veel zat, daar kunnen ook nog bacterien zijn achtergebleven.

Succes met de nieuwe!
Groetjes, Sanna

Paul

Hoi Ruben,

Ook al heb je de kooi goed schoongemaakt zou ik toch het advies van Sanna opvolgen en een flesje dettol halen bij de drogist.
Ik vond de lucht zelf wel meevallen maar maak het water niet al te heet ik had de velle aan mijn handen hangen na het schoonmaken met die dettol met te heet water.
Met gewoon lekker warm water waar je je hand ik kon houden had ik geen last.
Ik heb het 1 op 30 verdunt en eerst alles ingesmeerd met dettol en een half uurtje laten inweken om de bacterien te doden.
Daarna met goed heet water afspoelen en dan is er weinig meer in leven aan bacterien :-)
Ik vond de lucht best wel meevallen het ruikt wel appart die dettol.
Houten speeltjes kan je wel weken in een klein emmertje dettol maar daar worden ze niet mooier van dus daar kan je inderdaad het beste nieuwe voor kopen.
Succes met je nieuwe valkje hopenlijk heb je hier meer geluk mee.

Groetjes, Paul

Sanna

12 september 2004, 05:44:06 #3 Last Edit: 12 september 2004, 05:44:24 by Pepper
CitaatIk vond de lucht best wel meevallen het ruikt wel appart die dettol.

Hihi, jij hebt zeker niet 2 uur met je snufferd boven een emmertje dettol gehangen? :D Ik wel, is niet aan te raden, ik heb 2 dagen hoofdpijn gehad.... Maar het beestenspul is weer vrolijk dus het was het waard ;).

Groetjes! Sanna