21 mei 2025, 10:59:02

wanneer kunnen de jonkies weg

Gestart door holly, 7 september 2004, 13:54:19

« vorige - volgende »

holly

hallo

ik heb twee jonge valkparkietjes wanneer kunnen ze weg bij de ouders ze zijn op 25 en 26 juli geboren.
ze eten al wel zelf maar worden nog bij gevoerd
de nieuwe eigenaars willen ze graag hebben maar ik wil ze niet te vroeg wegdoen

gr holly

Kolkkie

Hoi Holly,

Als je zeker weet dat je valkjes geheel zelfstandig eten dan is het geen probleem om ze naar hun nieuw baasjes te doen.
Jonge valkjes blijven vaak voor een lagere tijd bedelen bij hun ouders (liever lui als moe :D) om voedsel terwijl ze al goed zelf kunnen eten.
Als je er niet zeker van bent kan je natuurlijk het beste even wachten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

suus

Hoi Holly,

Wat je zou kunnen doen, is de valkjes even binnen halen, apart zetten van de ouders, en dan kijken of ze voldoende zaad eten. De jongen zijn nu 6,5 week dus zouden in princiepe zelfstandig kunnen zijn, maar dit verschilt enorm per valk!
Wat mariska inderdaad zegt: Ze profiteren graag !! Bij mijn neef was een valkje zelfs 10 weken en die bedelde (en kreeg nog) om eten.
Succes,
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi,

De jongen van mijn broer zijn 19 juni geboren en nu dus bijna 12 weken en die zeuren zelfs nog om voer bij de ouders en ze worden ook nog gevoerd, die ouders laten zich gewoon misbruiken denk ik hahaha.
Dus als je wacht tot ze niet meer gevoerd worden zijn ze veel lastiger meer tam te maken.
Hier zijn de meeste met 6 weken volledig zelfstandig als ze door de ouders zijn grootgebracht.
Maar ze gaan hier weg als ik zeker weet dat ze de zaadjes goed kunnen pellen.
Tot nu toe heeft er niet een valkje problemen gehad bij hun nieuwe baasjes.

Groetjes, Paul