29 maart 2024, 00:52:24

jonkie wordt niet gevoert!!! en nu!!!

Gestart door adnaloj, 10 september 2004, 02:35:36

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal.

we hebben vanacht van het tweede nestje van megan en jimmy een kuikentje gekregen.. vanmorgen was de krop nog steeds leeg... en vanmiddag om 4 uur ook nog. tegen 6 uur was de maat vol voor mij en heb ik de eerste voeding gegeven ( nutribirt ) ook de tweede voeding was voor mijn rekening. nu voeren ze het kleintje nog steeds niet!!! en het is voor mij slappies tijd.
wat mij opvalt aan het jong is dat zijn bovensnavel blauw is een soort bloeduitstorting, wel bedeld hij goed en hij eet ook goed hij kan zijn bekkie dus goed open krijgen,,,

wat moet ik nu doen??!!
vanacht gaan voeren? ( heb ook een kleine gebroken nachten ken ik jammer genoeg al genoeg en weet niet of ik dat wel wil )

heeft er nog iemand een tip of advies voor mij voordat ik ga slapen??

groetjes jolanda

Karin

De eerste 24 uur voeren de ouders nooit, dan heeft het jong voldoende aan het eigeel wat ze opgenomen hebben. Dus niks doen en lekker gaan slapen. Als het helemaal niet gevoerd wordt zal het het toch niet halen, daar is het veel te jong voor. maar de kans iks groot dat het morgen gewoon een gevuld kropje heeft.

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

thanx thanx!!!

ik maak me wel zorgen omdat de eerste kleintjes van hun ( net uitgevlogen ) wel gelijk gevoerd werden...

en kan het nu geen kwaad dat ik hem al gevoert heb?? of maakt dat niets uit?

en die blauwe snavel? weet jij wat dat kan zijn?

groetjes jolanda

Karin

Zolang je hem nu  niet meer voerd kan het denk ik geen kwaad. Vooral de eerste tijd is erg belangrijk dat de ouders voeren i.v.m. afweerstoffen. Blauwe snavel ? Is hij helemaal blauw of alleen een pigmentvlekje ? Misschien gestoten of inderdaad een pigmentvlek.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

de hele bovensnavel is blauw,,, en lijkt dikker te zijn dan normaal ( terwijl het een hard materiaal is, dit zou dus helemaal niet kunnen.... of hij is misvormt )

hoewel hij kan normaal eten, en daar gaat het om.
goed dank je wel en ik zal de vogels met rust laten en ik ga morgenvroeg wel kijken of hij een gevulde krop heeft zoniet dan krijgt ie toch nog even weer nutribirt.

dank je wel

weltrusten groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

De eerste 24 uur kunnen ze wel overleven op de dooier maar ze worden vaak ook wel daarvoor al gevoerd dat verschild per nest.
ALs ze helemaal niet voeren zou je het zelf kunnen overnemen het kan namelijk wel een jong van 1 dag grootbrengen.
Tineke heeft daar veel ervaring mee en die voert ze overdag en in de nacht een aantal uren niet om de krop goed leeg te laten worden.
Je hebt gewoon kans dat ze straks wel gaan voeren.
De blauwe snavel is vreemd maar daar zou ik me niet echt zorgen om maken het belangrijkste is dat het jong zijn voedsel binnen gaat krijgen.

Groetjes, Paul

adnaloj

hallo allemaal

eindelijk! ze zijn zelf begonnen met voeren..,. wel een beetje laat, maar ze doen het nu toch en daar ben ik erguh blij mee zoals jullie begrijpen,....

verder wil ik jullie bedanken voor de snelle antwoorden,

groetjes jolanda

tommy

hoi,
Als de blauwe snavel twee dagen aan houdt nog zou ik Feld even bellen.
Het kan zijn dat hij ze snavel bezeerd heeft met het open breken van het ei. Grt annemieke

Paul

Hoi Jolanda,

Fijn dat ze het nu voeren.
Ik heb hier ook net een jong uit en die werd na een kwartier al voor de eerste keer gevoerd dus dat scheelt ook gewoon met de ouders en wanneer het jong om eten bedeld.
Vaak bedelen zieke jongen niet en die krijgen dan ook geen voer.
Heb je geen foto van die blauwe snavel ik ben wel benieuwd hoe  dat eruit ziet.

Groetjes, Paul

adnaloj

hai

nee ik heb geen foto en eerlijk gezegt heb ik hem ook niet weer gepakt omdat ik ze zo min mogelijk wil storen... maar ik moet toch kijken of alles goed gaat, en misschien kan ik dan een foto maken voor jullie.

groetjes jolanda

adnaloj



hallo allemaal toch gelukt ik heb een foto kunnen maken.
ik hoop dat jullie kunnen zien wat dit is?

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Het is alleen het puntje zo te zien he wat blauw is.
Ik heb dat hier ook met een jong gehad en dat is vanzelf weggetrokken.
Hier zie je het nog een beetje in de snavel dat blauwe.

Ik denk niet dat dat echt een probleem is hoor en als ie goed gevoerd word al helemaal niet.
Als de vorm van de snavel normaal is zal het geen kwaad kunnen.
Volgens mij heeft Lique ook wel eens zoiets gehad als ik het me goed herriner.

Groetjes, Paul

adnaloj

oke prima

dank je wel, we moeten ook echt nog alles leren he?
maar goed daarom ben ik blij dat ik jullie heb  ;D :D

groetjes jolanda