19 april 2024, 05:26:51

valkparkiet trilt

Gestart door martin kraijenoord, 11 september 2004, 02:19:28

« vorige - volgende »

martin kraijenoord

onze valkparkiet trilt weet iemand wat het kan zijn en of het ernstig is ik hoop snel wat te horen groeten

Paul

Hoi Martin,

Valkparkieten trillen wel vaker ik zie dat hier soms ook wel en wat de preciese reden is weet ik niet maar dat is vrij normaal.
Het is denk ik niet doordat ze het koud hebben want ze kunnen best tegen extreme kou.
Maar je hoeft je denk ik geen zorgen te maken over dat trillen.
Doet ie dat af en toe of de hele tijd door?

Groetjes, Paul

Carla_en_Yoshi

Hallo Martin.

Mijn valkjes doen dit ook.
Ze rillen en maken zich effe dik.De veertjes zetten zich dan effe op.Waarom ze dit soms doen weet ik ook niet,mischien andere leden op het forum wel.
Maar nu weet je wel dat dit geen vreemd gedrag is en hoef je niet te denken dat alleen jouw valkje dit doet ;).
Als er een speciale reden voor is zou ik dat ook wel willen weten :).
Groetjes van Carla.

tommy

hahahhaahha
Ik moest wel lachen
ja als je geen vogels hebt gehad eerder is dat wel vreemd als je dat voor het eerst ziet.
Ze doen dit om zich uit te rekken (net als mensen).
Het is een teken van lui zijn.
Ze doen het meestal als ze een dutje hebben gedaan
of hebben zitten soesen in de zon.
Grt annemieke

Je moet alleen wel oppassen dat het niet verward wordt met ziek zijn.
Als ze daarna bol blijven zitten en op twee pootjes is dat niet goed. Dan moet je even naar de dierenarts.

Paul

Hoi Annemiek,

Dat uitrekken doen ze allemaal maar dat is denk ik niet dat trillen wat Martin bedoeld.
Dat zie je ze gewoon trillen alsof ze het koud hebben maar dat doen ze ook als het echt niet koud is in de ruimte.
En waarom ze dat trillen doen weet ik niet precies.
Dat heeft niks met uitrekken te maken.

Groetjes, Paul

Joyce28

bij mij trillen ze ook wel,en trekken daarbij ook wel 1 pootje in,zou het niet zijn om de warmte vast te houden?Want ze zitten dan ook iets bollig vind ik

Joke

Mijn timmetje en Grumpy trillen ook allebei af en toe maar volgens mij is dat niets ergs. Meestal doen ze het bij mij als ze moe zijn of als ze zich net gepoetst hebben en lekker gaan zitten. Misschien gewoon wat rillinkjes van genot (dan voelen ze zichzelf helemaal lekker)  ;) ;)

Veel liefs,
Joke