7 mei 2025, 11:15:25

Buitenvoliere waar te koop??

Gestart door Annemarie, 8 september 2004, 14:58:04

« vorige - volgende »

Annemarie

Hallo allemaal,

Ik ga verhuizen naar een huis met een grote tuin. Nu wlde ik jullie allereerst vragen of het goed/leuk is voor twee (tamme!) valkjes om permanent naar buiten te gaan?  Of zouden ze liever binnen blijven?

Nu komt mijn tweede vraag: waar kun je een degelijke, nou ja, zeg maar goede, buitenvoliere kopen? We kunnen hem niet zelf bouwen, twee linker handen zie je... ;).
En is een buitenvoliere van 2 meter breed, 1 meter diep en 1,80 hoog groot genoeg voor een permanent verblijf? Ze zitten nu binnen in een kooi van 1 meter breed, 0,65 meter diep en 1,70 hoog.

Alvast bedankt!

Groetjes, Annemarie

Karin

8 september 2004, 18:39:24 #1 Last Edit: 9 september 2004, 04:41:05 by kazoo
Tik eens " volière" in bij www.google.nl en je ziet vanzelf diverse bedrijven die ze voor je maken. Zelf zou ik 2 tamme valkjes niet in een buitenvolière doen. Die willen liever lekker binnen blijven bij " hun mensen ".

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Annemarie,

Tamme valkjes zou ik ook binnen houden en als het kouder word kunnen ze zonder meer niet zo naar buiten omdat ze die temperaturen niet gewend zijn.
Je kan ook je tamme valkjes binnen houden en een paar andere buiten in een volliere houden.
Er zijn meerdere vollierebouwers de een is weer duurder dan de ander dus is even uitzoeken welke de gunstigste is.
Een hele bekende is deze http://www.g-o.nl/  niet de goedkoopste maar je kan wel even kijken en altijd een prijs aanvragen.

Groetjes, Paul

Annemarie

Hoi Hoi,

Bedankt voor de reacties!

Ja, ik denk eigenlijk ook dat ze het toch leuker en gezelliger binnen vinden. Maar ja, mijn vriend wil ze het liefst naar buiten omdat ze zoveel stof produceren, en hij wil ooit een hond en dat gaat volgens mij niet echt samen... :(.

En stel, als we nu meerdere valkjes nemen, zeg, nog twee of drie erbij  :), zouden ze het dan wel leuk vinden? Als dat niet het geval is, dan blijven ze gewoon lekker binnen. Het blijven toch echt 'mensenvalkjes"...

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

De valkjes zullen het buiten misschien best leuk vinden en ze zullen ook wel tam blijven en naar je toe komen als je gaat voeren.
Alleen is het beste ze dan in de zomer buiten te zetten het kan nu al erg koud zijn buiten in de nacht.
Ze moeten daar langzaam aan wennen en omdat ze nu binnen zitten zijn ze die lagere temperaturen niet gewend en ze kunnen ziek worden.
Maar voor jezelf is zeker het leukste om ze binnen te houden omdat ze tam zijn.
Aan honden wennen ze best wel maar het blijft altijd uitkijken als ze los zijn natuurlijk.
Er zijn veel mensen die ook een hond hebben naast hun valkjes en dat gaat vaak prima samen.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor hond en je moet ze leren dat ze niet aan je valkjes mogen komen.

Groetjes, Paul

suus

Hallo Annemarie,

De meeste volieres worden in panelen aangevoerd. Je moet de panelen dan zelf in elkaar zetten. Ook moet je kijken, dat je voliere goed stevig vast op de grond worden bevestigd! (en niet bij een wind wegwaaien)

Er zijn winkels waar je voliere koopt, ik weet dat er ook mensen zijn die het voor de hobby erbij doen.
Kijk maar eens op marktplaats.nl Daar staan ze vaak wel. Ik zag laatst een advertentie dat het per paneel op ongeveer 30 euro zou komen, terwijl je in een winkel al gauw 50 euro per paneel betaald. Een paneel heeft een standaard afmeting van 1,02 meter breed, 1,80 (of 2,0) hoog. Maar die worden op maat gemaakt. Je kunt dan zo je maten doorgeven hoe groot je je voliere wilt.

Verder kun je ook kijken naar 2e hands volieres. Die staan ook wel eens op marktplaats.
Succes,
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Peter

11 september 2004, 13:59:34 #6 Last Edit: 11 september 2004, 14:01:04 by admin
Hoi Annemarie,

Een hond en vogels kan heel goed samen gaan, zelf hebben veel valkparkieten en een bernersennen hond. Dit gaat heel goed, de hond beschermt de valkjes zelfs! Het is echter wel een rustig ras, maar onze hond is wel wat druk, een kleine hond kan soms wel te veel achter de vogels aan willen vangen. En een jachthond kan niet altijd samen. We hebben onze hond als jonge pup gekocht en zo langzaam geleerd dat de valkparkieten bonven hem staan waardoor hij nu heel goed met valkparkieten overweg kan.

Mocht je een voliere willen bouwen dan zul je ook een nachtverblijf erbij moeten plaatsen, deze moet ook vorstvrij zijn, dit kan bijvoorbeeld met een kleine verwarming.

En voor de valkparkieten binnen hebben een stof filter geplaatst en het werkt erg goed.

Groetjes,
Peter