6 mei 2025, 23:00:56

Taco zit in kleine kooi

Gestart door Paul, 7 september 2004, 04:57:03

« vorige - volgende »

Paul

Hallo,

Taco heeft een kooitje van 20x30 centimeter en daar zit ie heel graag in terwijl ie er amper in de lengte in past.
Het is dus niet zo dat hij daar in zit opgeloten maar hij gaat er juist uit zichzelf in het deurtje staat namelijk altijd open.
Zijn eigen kooi waar ook voer in staat in best wel ruim maar daar zit ie zelden in.
Als ie rust overdag of in de avond en je bent hem kwijt dan zit ie bijna altijd in dat kleine kooitje op de bodem en je ziet hem dan amper.
Ook slaapt ie er soms in de nacht wel in.
Ziet ie het als een soort nestgelegeheid of juist als een veilig plekje?
Ook mijn rosella heb ik er wel eens in zien zitten die past er helemaal amper in.
In het kooitje ligt geen voer alleen bodembedekking dus voor het voer gaan ze er niet in.
Of zijn mijn vogels gewoon gek hier  :D

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

Nou,ik denk niet dat jouw vogels GEK zijn maar wel heel APART :D :D :D.
Altijd leuke verhaaltjes van jouw aparte valkjes,enig :D :D.

Groetjes
marianca.....
zeg,jij moet eens een boek gaan schrijven over je belevenissen van je valkjes ;) ;)wordt een bestseller.

Paul

Hoi Marianca,

Ik heb er inderdaad wel vreemde valkjes bij zitten  :D
Maar ik vind het op het forum stukjes schrijven veel leuker dan een boek en ik weet niet of ik een boek wel vol kan krijgen.
Ik zal als hij weer in dat kooitje zit even proberen een foto te maken maar als ik in de buurt kom en hij hoort me gaat ie meteen met een open snavel lopen dreigen  :)
Dus ik moet hem dan maar besluipen denk ik.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

verheug me al op de foto..hoop wel dat hij het toe laat en dat je hem makkelijk kan besluipen :D.Nou,eigenlijk moest jouw vriendin dat filmen hoe je dat gaat klaar spelen..paul foto maken van Taco :D :D.Ik wens je heel veeeeeel succes...je weet he,valkjes zijn niet dom..hebben je zo door en als Taco niet op de foto wil zal het niet lukken :D :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Ik heb hem even voorzichtig benaders en even een paar foto's gemaakt.

Hier zit ie net over de rand te kijken omdat hij wat hoort soms zie je ook zijn kopje niet eens maar als je hem roept kijkt ie altijd over de rand naar je :-)

Hier hoorde hij me al aankomen dus gelijk zijn kopje wat hoger en in de aanslag.

Hier komt ie meteen naar buiten omdat ik er aan kwam.

Je ziet dat het niet echt een ruime kooi is  :D

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

:D :D gelukt zie ik.Nee de kooi is inderdaad niet echt groot.Wel een lieverd die tako...lijkt me ook een tikje ondeugend.Maar,slaapt..of wil hij daar nu ook in slapen of is het alleen maar overdag dat hij graag in die kooi zit.

Trouwens,de foto s zijn heel leuk gemaakt..alles zo leuk in de volgorde..en Tako doet vlijtig mee en is heel foto geniek :D :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Meestal slaapt of rust ie in dat kooitje maar hij komt ook vaak bij ons of hangt uren in de lamp.
Als we gaan slapen komt ie ook vaak naast ons op het nachtkastje zitten slapen daar staat een ventilator waar ie makkelijk op kan zitten.
Hij wil het liefste altijd bij mensen in de buurt zijn.
Hij komt alleen bij me als ie aandacht wil en als ie op zijn kopje geaaid wil worden maar hij is echt veel liever bij mijn vriendin normaal gesproken.

Groetjes, Paul