19 april 2024, 01:45:53

Punky roept me...een beetje hard....

Gestart door Roosje, 7 september 2004, 23:24:05

« vorige - volgende »

Anita1

enne stijn wat bedoel jij precies.met hier kan ik ff om lachen? snap jij het wel dan?

fijn roosje we gaan verder over je punkie hiero.en geloof me ik ken inger al langer.ze bedoelt het zeker allemaal goed hoor.geniet maar lekker van je valkje.knuff anita ;)

Marion de kuijer

  ::)Kijk dat is nou iemand naar mijn hart die zegt genieten van je vogeltje wat dat doe ik iedere dag van mijn enige vogeltje misschien moeten ze op het forum ook maar een pagina wijden aan mensen die 1 vogel bezitten en dan iemand aanstellen die daar weer veel van afweet
en Roos een goede discussie moet je nooit uit de weg gaan daar kan je nog veel van leren
mijn motto is "als je de mensen leert kennen ga je van beesten(vogels) houden
 vr gr Marion

Joyce28

14 september 2004, 00:05:17 #32 Last Edit: 14 september 2004, 00:06:22 by Joyce28
Ik sluit me helemaal bij Inger aan,ze heeft het goed verwoord,en vind het duidelijk en netjes,het is volgens mij alleen maar wat je wilt lezen

Mijn ervaring wil ik je wel vertellen,maar of je het horen wilt is een 2e natuurlijk

Mijn valkje heeft 3,5 jaar alleen gezeten,gilde ook naar mij als ik de kamer uitliet,of alleen als als ze de sleutelbos hoorde.
Toen schafte ik een kamervoliere aan,en wilde een 2 valkje als gezelschap.Jong en tam bij een kweker.Ik weet zeker dat ze het nu leuker heeft met een kameraadje,wat zeg ik 2 kameraadjes en misschien van het weekend er nog 1 bij

als ik zie hoe ze geniet dat een ander valkje haar kroelt,samen aan de belletjes trekt en met de beukesnippers speelt,ieder een kant
Ik heb geen 24 uur de tijd om haar aandacht te geven,en dat doen de andere valkjes wel
Ik had gewilt dat ik het veeeeeeeeeel eerder had gedaan,want ik ben met recht te kort geschoten
en ik heb ze allemaal tam

luukluuk

jeetje wat is dit allemaal zeg !
niet echt leuk om te lezen kunnen jullie het niet op een andere manier doen !
stuur elkaar een berichtje apart dit is niet echt leuk meer hoor
ik heb zelf 2 valkjes ,maar mijn eerste valkje is net zo lief alleen ,en is dat bij de vorige eigenaar ook altijd geweest denk ik ,hij is nl een vondeling ,
maar ik vind er 2 zelf gewoon leuker voor mij zelf  ;D
gr Margot

Anita1

ik heb er ook 2.mmmmm allebei tam!! heerlijk,en ze kunnen zoo van elkaar genieten ook.en niks geen geschreuw meer.knufff anita ;)

Ria

Hallo,

Ik wil toch even iets kwijt. Volgens mij is dit forum bedoeld om vragen te stellen over valkparkieten. Hebben we vragen of problemen dan kunnen we deze hier stellen. Hierop krijg je dan meestal heel snel antwoord. Ik vind het alleen vreemd dat de gegeven adviezen afgekraakt worden omdat of het advies kennelijk niet goed genoeg is of dat het iets is wat men niet wil horen. Het is een beetje unfair om iemand af te kraken terwijl men de andere persoon niet of nauwelijks kent. Wel gemakkelijk om iemand met heel veel jaren ervaring af te doen als een boekjeskenner. Als je hier om een mening vraagt dan krijg je die en daar moet je zelf iets mee doen. Wij leren hier van elkaar. Ik ben ook begonnen met maar 1 valkparkietje maar heb gezien wat een soortgenootje kan doen. Van het doodstil zitten in een kooi tot binnen 5 minuten met zijn tweetjes op onderzoek uit gaan. En dat het groepsdieren zijn weet ik nu ook. Met zijn vieren hebben ze het prima naar de zin. Ze hebben hun eigen rangorde bepaald en blijven naar mij heel goed reageren. Fluiten, lekker bij je zitten en noem maar op. Door een ongeval in de voiliere moest ik een nest jongen uit elkaar halen. Ik werd ook geroepen door een klein hummeltje van 5,5 week met een gebroken pootje. Nu hij eenmaal weer samen zit met zijn broertje en zusje gaat het ineens een stuk beter met hem.

We hebben niet zo'n mooi forum om elkaars kennis af te meten maar om van elkaar te leren. Laten we beginnen om elkaars mening te respecteren en elkaar niet de grond in te stampen.

Groetjes,
Ria

Annouschka

Hoi,

en ik heb er 4 ;D  En Chewy heeft ook eerst een half jaar alleen gezeten, daarin ben ik tekort geschoten.  En bij mij zijn ze niet allevier even tam maar komen toch gezellig bij je zitten hoor en ik vind dat dat schreeuwen hier nog goed meevalt met z'n vieren.
Ze amuseren zich rot samen en zijn echt wel gelukkig en daar ben ik blij om want voor mij is het belangrijkste het welzijn van m'n dier en niet van mijzelf.
Ik zou ze ook wel allemaal nog veel tammer willen, maar een dier heeft nog altijd z'n eigen karakter en dat komt hier enorm naar boven, ze zijn stuk voor stuk allemaal heel verschillend van elkaar.

Ik weet dat Inger zeer bekwaam is, dat het niet uit de boekjes komt want met die boekjes kan je wel iets leren maar vooral de praktijk is heel belangrijk.  Inger heeft een tijdje geleden een werkstuk over Chlamydia geschreven en toen mijn valkjes 6 weken geleden positief hieraan waren bevonden heb ik geen moment getwijfeld om het op te vragen want ik weet dat zij een hele goede DA zal worden en zij heel kundig is.

groetjes
Annouschka

Roosje

*zucht* wat een gezeur hierom zeg, ik ben maar gestopt met lezen. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat een tweede valkje geen optie is bij mij en dat ik aan die verhalen dus geen donder heb! Dat is de reden waarom ik zo reageerde. Ik heb verder niets tegen niemand hier en ik twijfel ook niet aan de kennis en ervaring van inger. Het enige wat ik zeg is dat het bij mij niet zo aardig overkwam en meer mensen waren het met mij eens. Ik ben nog steeds niet van plan om te gaan discussieren, dat doe ik genoeg in mijn echte leven en daar leer ik net een stukje meer van. Dit is een forum over valkparkieten, waar mensen vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen, het is dus niet om elkaar te bekritiseren of discussies te voeren. De mensen die me hebben geholpen, dus ook inger, heel erg bedankt. Kan hier misschien een slotje op? Het wordt er namelijk niet echt gezelliger op, vind ik zonde.        

Paul

14 september 2004, 04:16:13 #38 Last Edit: 14 september 2004, 04:17:02 by Paul
Hoi Roosje,

Mijn valkje kon met 3 maanden zijn naam zeggen ongeveer en een maand later floot ie ook een melodietje :-)
Dus blijf veel zijn naam herhalen of een ander woordje wat je hem wilt leren maar nooit teveel tegelijk proberen te leren.
Ik heb trouwens ook nooit het idee gehad dat hij ongelukkig was alleen en ik had toen ook niet de mogelijkheid een tweede te nemen en toen werd er helemaal verteld dat als je er een tweede bij nam dat ze niet tam zouden blijven.
Ik heb trouwens het idee dat ie minder gelukkig is nu er meerdere valkjes zijn gekomen maar hij heeft ook natuurlijk 10 jaar alleen gezeten:-(
Sinds die tijd plukt ie zichzelf ook namelijk.
Inger weet erg veel van vogels in elk geval en is een grote steun voor ons op het forum en je moet je zeker niet aangevallen voelen door haar want ze wil juist helpen.
Maar het is alleen een advies je bent natuurlijk nooit verplicht om iemands raad op te volgen.


Maar ik zal inderdaad deze topic maar sluiten bij deze voor de discussie uit de hand loopt :-(
Maar iedereen die reageerd doet dat om de ander te helpen en je moet dan de informatie gebruiken die het beste bij de situatie past.

Groetjes, Paul