16 mei 2025, 13:49:19

Hard fluiten

Gestart door Edwin, 11 september 2004, 00:33:15

« vorige - volgende »

Edwin

Hallo,
Sinds juni hebben wij een valk. Dit ging goed totdat mijn vrouw met zwangerschapsverlof ging (er is nu een kleine). Sinds mijn vrouw vrij is begint Crokie (de valk) steeds zeer hard te fluiten, ook al zijn wij in zicht. Ze mocht/mag geregeld vliegen dus aan aandacht ligt het volgens mij niet, al is het de laatste 5 weken wat minder, want er is nog iemand anders die aandacht vraagt.
Momenteel wordt Crokie op de gang gezet of bij lekker weer buiten. Het harde gefluit is wel iets minder geworden maar is niet opgehouden en zeker niet zodra ze weer in de woonkamer staat. Wat kunnen we hier tegen doen?? :-/

Inger m

11 september 2004, 00:55:14 #1 Last Edit: 11 september 2004, 00:57:12 by Cinnamon_valk
Hoi,
Tegen gefluit kun je niks doen, dit is natuurlijk ghedrag van de vogel (zie Punky fluit...beetje hard).
Hoe oud is de vogel? Als ze circa een half jaar zijn of ouder beginnen de mannetjes te fluiten en dat kan idd vrij luidruchtig zijn, maarja dat hoort nu eenmaal bij de vogel.

Het afstraffen heeft geen zin en is ook niet eerlijk tegenover de vogel. Je kunt ervoor kiezen de vogel (tijdelijk) ergens anders te plaatsen, waar het gefluit niet hinderlijk is. Tevens blijven het sociale vogels, die vooral s morgens erg veel geluid weten te produceren. Er wordt wel gezegd dat het bijplaatsen van een andere vogel het geluid minder maakt.
Het beste is om het gefluit zelf te negeren.

Verder zie ook het andere topic...

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Carla_en_Yoshi

Hallo Edwin.

Is jullie vogel alleen?
Sinds een week heb ik nu een tweede valkje erbij.
Zelf vind ik het gefluit wel prachtig hoor :).
Yoshi is nu 3 maanden oud en ik herken aan het gefluit al het melodietje ,papegaaitje leef je nog :D.
als ik met Breezer naar de keuken ga om hem te voeren,dan roepen ze elkaar :).Dit vind ik zelf ook erg leuk,maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.Maar als ze samen zijn is het een stuk rustiger.
Groetjes van Carla.