8 mei 2025, 06:10:33

vitaminedruppels

Gestart door bren, 2 september 2004, 15:22:14

« vorige - volgende »

bren

Hoi,

Vraagje:
Welke vitaminedruppels zijn goed voor valkparkietjes?

En waar zijn die te krijgen? Bij onze Pet's Place hebben ze niks.

groetjes, Brenda

Inger m

Hoi,
Bij goede en afwisselende voeding (groenten, fruit, eivoer) is extra gift van vitaminedruppels eigenlijk overbodig. Het is ook beter om de vitamines uit de voeding te halen dan kunstmatig binnen te krijgen, omdat je eigenlijk ook niet weet wat de behoefte is. Ik geef gewoon goede voeding en geen vitaminedruppels bij.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

bren

Hoi,

Wij geven ze gemengd zaad, eivoer, trosgierst, appel en af en toe wat prei (JA, vinden ze HEERLIJK!). En om de week een snoepstok of fruitstokje.
En we hebben altijd een bakje kiezel staan.

Dus op zich wel gevarieerd.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het raadzaam is af en toe wat vitaminedruppels toe te voegen aan het water, maar als dat niet nodig is doen we het maar niet.

Dank je,

groetjes, Brenda

Inger m

Hoi Brenda,
Als je ze verder zo afwisselend voert (en ze eten het ook), lijkt het mij niet nodig om ze extra vitamines te geven. Ikzelf doe het soms na een medicijnkuur (antibiotica), bij zieke vogels en als ze niet goed door de rui komen (vit. A).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik geef men vogels ook geen vitaminedruppels. Ze krijgen eenvoeding die gevarieerd en goed genoeg is. Ik zie ook niet dat ze er behoefte aan hebben.

SDC:D

Marianne

Hoi,

Ik geef mijn valkjes wel 1 keer per week vitaminedruppels.
Ik heb het merk Bodega en het bevalt mij goed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Brenda,

Ik geef mijn valkjes altijd vitamines door het drinkwater maar met bepaalde merken mag je het niet elke dag geven maar 2 keer per week bijvoorbeeld.
Maar mijn valkjes eten weinig groen en sommige eten het helemaal niet dus moeten ze toch wat vitamines krijgen vind ik.
Ik gebruik zelf Quiko V dat is een vitaminepreperaat wat je elke dag mag geven.
Mijn eerste valkje drinkt al jaren geen water wat niet geel is en die zou uitdrogen als ik het er niet doorheen doe :-(
Ik heb vroeger altijd bogena multivit gegeven en dat is ook goed alleen vind ik dat Quiko veel lekkerder ruiken en het is ook beter heb ik gehoord.
Het blijft altijd moeilijk te beoordelen of je valkje genoeg vitamines binnen krijgt ook al krijgt ie appel en groentes.
Maar een valkje kan ook erg oud worden als ie alleen maar zaad krijgt maar toch zijn ze dan wat minder gezond en kunnen sneller ziek worden.
Ik heb gehoord van een valkje wat alleen maar zaad en water kreeg en die is toch 18 jaar geworden.
Dus als ze dan ook nog groente en fruit goed eten zouden ze normaal gesproken alles wel binnenkrijgen wat ze nodig hebben.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Ik geef mijn vogels wel vitaminedruppels omdat ze GEEN fruit willen eten ,en ik ben bang dat ze anders een tekort krijgen.
Groetjes Riny