15 juli 2025, 06:59:47

volgezogen teek in nek

Gestart door Blitzblum, 4 september 2004, 02:57:58

« vorige - volgende »

Blitzblum

Bedankt voor al jullie reacties. Zonnetje is de nacht behoorlijk doorgekomen. Het enige wat ze doet is slapen met haar hoofd onder haar vleugels. Het plekje waar de teek zat is niet rood, wel kaal, alsof ze daar geplukt is. Ik heb geprobeerd pap te voeren maar ze wil het niet weg slikken, het blijft hangen in haar mond. Ik laat ook wel wat water binnen druppelen, maar echt drinken doet ze niet.
De lamp heb ik uitgezet. Normaal zit ze buiten en binnen is het 's nachts toch wel 20 graden nu. Ik vind het zo moeilijk dat ze haar ogen allebei dicht heeft en niet eens open doet als je bij haar komt. Ze reageert op niets!! En als ik haar pak krijst ze het uit!! Haar snavel staat een beetje open, zo zielig!!! Ik wil haar wel badderen maar ben bang dat ze kou vat. Ik ga haar nu badderen en zet haar dan weer onder de lamp op 24 graden. Bedankt allemaal! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Anita1

ik zou haar nu niet badderen hoor.laat dr maar ff met rust.ik denk dat je daar goed aan doet.ik zou wel proberen wat druivesuiker ,en desnoods pap met een spuitje te geven.dan moet je via de linker kant van het bekkie,helemaal naar achteren rechtstreeks in de krop spuiten.met kleine beetjes.niet alles in 1 x.
zou beginnen met 2 ml.dan heeft ze toch wat binnen he? och arm ik wens je alle sterkte ermee.knuff anita ;)

suus

Jeetje zeg, een teek! Dat is schrikken! Heb je enig idee hoe die teek daar terecht is gekomen? Heb je struiken of zo in de voliere?
Ik hoop dat je valk de dag gisteren en  vanacht goed is doorgekomen!
Succes ermee!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Valerie

Wat erg zeg! Kan me niet indenken.
Hoop echt dat ze het redt. Ze zal wel heel veel pijn hebben gehad, als ze zo krijste. :(
Veel sterkte!

Guinevere

Jeetje wat een naar verhaal !
Ik wist niet eens dat teken ook op vogels gingen zitten :s
Misschien is ze toch wat slapjes van het vele bloedverlies  :-/
Ik hoop dat ze er doorkomt!
Sterkte !

Groetjes
Guinevere

tommy

hoi,
Ik zou als ik jou was even feld bellen.
Dat kan ook op zondag.

Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Hij is heel erg vriendelijk en zal het absoluut begrijpen als je hem vandaag belt.
Ik heb zelf eens een kanarie gehad met drie teken die heeft het helaas niet gehaalt.
Ik had een kooi op me balkon gebouwd. Ik denk dat de vogels die in de natuur vliegen de teek hebben over gebracht.
Je hoeft geen struiken of wat ook uit de voliere te halen de vogels gaan op je dak zitten en hop een teek.

Wens je veel sterkte met de ellende en zou je valkje niet te veel storen met badderen en zo.

Bel wel feld op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grt annemieke

Laat nog even weten hoe het gaat met je valkje.

Blitzblum

:) ;) ;D 8) ::) :P
Zonnetje is weer de oude. Ik heb haar gisteren met dat lekkere weer terug in de voliere gezet. Zij eet als een gek en fluit ook weer. Vannacht heeft ze ook met de rest geslapen, ze is nog iets stiller dan eerst. maar verder is ze echt de oude. Haar ogen staan ook weer mooi open en ze kijkt er helder uit. Ik denk dat zoveel bloed haar erg verzwakte. Het was een kwestie van teek eruit en aansterken. Moet je nagaan als een hond er al een paar dagen niet lekker van is. Nou lieve mensen ik hoop dat het nooit meer voorkomt, ook niet bij jullie en mocht het eens gebeuren dan moet je gauw het forum op!!

Joyce28

Citaat:) ;) ;D 8) ::) :P
Zonnetje is weer de oude. Ik heb haar gisteren met dat lekkere weer terug in de voliere gezet. Zij eet als een gek en fluit ook weer. Vannacht heeft ze ook met de rest geslapen, ze is nog iets stiller dan eerst. maar verder is ze echt de oude. Haar ogen staan ook weer mooi open en ze kijkt er helder uit. Ik denk dat zoveel bloed haar erg verzwakte. Het was een kwestie van teek eruit en aansterken. Moet je nagaan als een hond er al een paar dagen niet lekker van is. Nou lieve mensen ik hoop dat het nooit meer voorkomt, ook niet bij jullie en mocht het eens gebeuren dan moet je gauw het forum op!!

wat goed!!gelukkig maar joh
Ja weer wat geleerd,dat zelfs vogels een teek kunnen krijgen :-/