8 mei 2025, 12:46:06

valkparkiet ziek!

Gestart door Renu, 28 augustus 2004, 22:16:55

« vorige - volgende »

Renu

Haay

khoop dat iemand me snel kan helpe..mijn valkparkiet zit voorover gebogen..en hij heeft diaree (dus het is erg geelig en het zit er erg plakkerig uit )

En weet iemand een goeie dierenarts voor valkparkieten in omgeving Den Haag.

Groetjes Renu

Tara

Hoi Renu,

dat klinkt zeker niet goed!!!!!

Dit is het enige wat ik vond van in Den Haag:

Morgenstond "Het Zicht"
Drs. I. Palgie
Het Zicht 61-63
2543 AK Den Haag
Tel: 070-3660701
Website: www.ipalgi.nl

Ik ken die helemaal niet, dus kan helemaal niet zeggen of ie goed genoeg is, maar hij staat wel hier op de lijst van dierenartsen bij valkparkiet.com.

Hopelijk haalt je valkje het.

Groetjes, Tara

tommy

hoi
Ik kan je alleen maar aanraden om zo snel mogelijk een dierenarts te raad plegen.
Dr feld in amersfoort is echt heel goed, daar gaan de meeste forum leden heen als er wat mis is met hun valkje.
Verder moet je zorgen dat je valkje genoeg energie binnen krijgt. Dat kun je doen door druivensuiker te geven of roosvice.
Zet hem haar wel warm en uit de wind. Zo'n 29 graden is goed niet hoger dan 30 graden in elk geval.

Sterkte Annemieke

Paul

Hoi Renu,

Als de ontlasting geel is kan dat op nierproblemen wijzen.
Dat is best ernstig en er is zeker spoed bij om naar een dierenarts te gaan.
Dr Palgi in Den Haag heeft in elk geval ook verstand van vogels dus dat is in jouw buurt ga daar gewoon zo snel mogelijk heen.
Nierproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben en vaak krijg je antibiotica mee als medicijn en ze knappen dan na een paar dagen snel op.
Heb je 1 valkje of meerdere want als je er meerdere hebt kan je de zieke het beste appart zetten.
Als je je valkje pas hebt zou ik zeker oppassen hij kan dan best al ziek geweest zijn toen je hem kreeg en als het papagaaienziekte mocht zijn moet je er snel bij zijn.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

zoals Paul zegt, kan het zijn dat je valkje nierproblemen heeft als de ontlasting geel is.  Hier heeft mijn Yabba het momenteel ook, ik zit hier trouwens met de papegaaienziekte nu, en vorige week was ik er voor haar maar juist op tijd bij.  Haar toestand is nu nog kritisch dus als ik van jou was, zou ik als de bliksem een DA bellen hoor.

Je kan wat druivesuiker geven maar in hele kleine porties omdat dit niet goed is voor hen, dit heb ik me laten vertellen door zowel m'n DA die nu op reis is alsook de dierenkliniek.

groetjes
Annouschka

Renu

Dank je wel dat jullie hebbe gereageerd...

raja( me valkje ) vliegt veel..en eet genoeg en drinkt ook genoeg..

Hoe moet ik de druivensuiker dan geven? gewoon door het eten heen?

grtz Renu

Tara

Hoi Renu,

ikzelf heb druivensuiker van CéDé. Dat is een eetlepel in een liter water. Ik denk dus dat je het niet in het eten moet gaan doen maar in het water ;-).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Ik dacht dat gelige ontlasting eerder wijst op leverproblemen dan op nierproblemen. Heel waterige ontlasting kan idd wijzen op nierproblemen, daar de nieren zorgen voor de filtering van het bloed en afvalstoffen daarvan worden uitgescheiden via urine.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Ik vergiste me inderdaad ik bedoelde de lever.
Mensen worden ook geel als ze problemen hebben met de lever bijvoorbeeld door overmatig alcoholgebruik.
Goed dat je dat in elk geval even verbeterd hier.
In elk geval is het beste als je het niet vertrouwd om er zeker even mee langs een goeie vogelarts te gaan of om de ontlasting te laten onderzoeken die kan je via de post opsturen.

Groetjes, Paul

Renu again

Haay..

Kwou jullie allemaal bedanken dat jullie hebben gereageerd.

Ik heb raja naar de dierarts gebracht en hij heeft nierporblemen en hij heeft antibiotica gekregen.

en het gaat ietsjes beter..hij slaapt nog wel veel.maar dat komt denk ik door de antibiotica.

hij heeft een middeltje gekregen voor in zijn drinken om de afgebroken bacteriën door antibiotica aan te vullen.

grz Renu,

Irene

fijn om te horen dat het al wat beter met je valkje gaat. verwen en vetroetel hem maar lekker; knapt hij vast weer snel van op ;).
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

Hoi Renu,

Merk je al verschil met de ontlasting ook nu?
Het duurt vaak een paar dagen voor de antibiotica begint aan te slaan maar het is al fij dat je merkt dat ie aan de beterende hand is :-)
Beterschap met Raja en ik hoop dat ie snel weer de oude is.

Groetjes, Paul

Renu again

Haay,

Jaa je merkt het wel tgaat steeds beter met hem en dat kan je ook zien aan zijn ontlasting.

Hij krijgt nu al bijna 4 dagen antibiotica en je merkt het echt..

Alleen hij vind zijn antibiotica lekker :-/
en roosvice vind tie vies:S

Renu.