9 mei 2025, 19:03:54

moeder mag niet in kooi

Gestart door holly, 8 februari 2003, 22:12:51

« vorige - volgende »

holly

Help onze valkjes hebben nu 2 kleintjes ze zijn  4 en 2 dagen oud nu zijn ze de hele tijd aan het vechten en mag moeder niet meer in de kooi wat moeten we nu doen? ik heb al voer en water aan de buitenkant van de kooi gehangen maar het is zo ziellig en er zijn nog 2 eitjes die uit moeten komen wat kunnen we eraan deon!! help ons

Paul

Hoi Holly,
Wie jaagt de moeder dan uit de kooi?
Ze moet heel snel bij die eitjes want anders komen ze echt niet meer uit en de jongen moeten toch ook gevoerd worden?
Zorg in elk geval dat de moedervogel weer bij het nest kan komen en desnoods degene die haar wegjagen zolang uit de kooi halen en in een andere kooi doen.

Groetjes,  paul

holly

hallo paul
de andere vogel  (de vader)hij jaagt haar echt de kooi uit en erop zitten mag ook niet.hij is wel bezorgd om de kleintjes geeft eten en gaat erop zitten maar als zij in de buurt komt dan is het mis.

gr holly

Paul

Hoi Holly,
Normaal broeden de man en de pop om de beurt maar het is vreemd dat ie haar wegjaagt :-(
Gaat de man wel op de eitjes zitten want als die langere tijd liggen zonder dat er een vogel op zit koelen ze te veel af en komen ze niet meer uit helaas :-(
Als de jongen niet meer gevoerd hoeven te worden zal de man het popje wel weer toelaten maar het blijft wel vreemt, normaal voeden ze beide de jongen op.
Als het mannetje de jongen in elk geval maar wel te eten geeft dan worden die in elk geval groot.

Groetjes,  Paul

holly

hoi paul

De ruzie is weer over ze mag weer in de kooi en bij de kleintjes.
Alleen is het jammer door al dat geruzie in de kooi is er 1 ei beschadigd en heb ik uit de kooi gehaald en weggegooid.
met de kleinjes gaat het goed ik hoop dat het laatste ei ook nog uitkomt.
bedankt voor je reactie.

groetjes holly :)