9 mei 2025, 23:12:28

beestjes?

Gestart door marianca., 29 augustus 2004, 15:36:19

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Dit is Misty..mijn popje

Misty slaapt heel onrustig..om de paar sec beweegt ze haar pootjes :-/.Ze doet dan niet in haar veertjes pikken..overdag ook eigenlijk niet zo vaak.Overdag slaapt ze lekker op een pootje en is ook heel levendig en speels.Zou Misty beestjes hebben en dat die krengen har de nachtrust verstoren :-/.Maar,waarom pikt ze dan niet in haar veertjes.Ben wel van plan om birdspray te halen..word wel moeilijk om haar te sprayen maar ik zal mijn best doen.
Vind het zo zielig om haat te zien in de avond/nacht als iedereen lekker slaapt en zij beweegt zoveel :(

groetjes
marianca

Tara

Hoi Marianca,

om echt zeker te weten of ze last heeft van insecticide moet je gewoon haar eens onderzoeken, meestal kan je die zien bij een uitgeklepte vleugel. Mijt kan je heel mooi zien zitten, maar daar hebben ze eigelijk geen last van, eerder bloedluis, maar dan zou je valkje een mindere conditie hebben.

Onderzoek haar eens goed, en misschien vind je iets, maar ik denk niet dat ze last heeft want anders zouden de anderen ook last moeten hebben omdat het nogal snel verspreid en je valkje ziet er mij een gezond en lekker actief valkje uit, niet alle valkjes zijn zo rustig hoor 's nachts :D

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo tara,

Bedankt voor je reactie :).Tja,is inderdaad wat je zegt..niet alle valkjes slapen rustig..maar van mijn 28 is Misty wel de enige dan...vind het vreemd.Ook vertonenze overdag en in de avond/nacht helemaal geen pikgedrag van jeuk...Misty ook niet..alleen heeft ze onrustige voetjes.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Tara,

Hoe kan een valkje last hebben van inseticide als je het nog niet gebruikt hebt  :D

Hoi Marianca,

Het kan ook zijn dat je valkje droomt en dan daarom zulke bewegingen maakt.
Ik zie hier ook wel eens bij mijn valkjes dat ze dat doen als ze slapen.
Het kan dus net als bij mensen dat ze een droom of iets hebben en reageren daarop.
Met ongedierte hebben ze vaak jeuk en krabben dan veel meer dan normaal en pikken vaak in de veren.

Groetjes, Paul

Tara

CitaatHoi Tara,

Hoe kan een valkje last hebben van inseticide als je het nog niet gebruikt hebt  :D

Oeps, beginnersfoutje :-[

Hahahaha, ok van beestjes dus zal ik maar zeggen ;D

Sorry :-[

marianca.

Hallo paul,

Ja dat dromen ken ik ook..maar Misty zit constant met haar oogjes open dus ik denk niet dat ze droomt..het is eigenlijk zoals Ligue zegt...spastische bewegingen..sec per sec.Wel mijn lutinos dromen...die schrikken vakers avonds of in de nacht terwijl er na mijn inzien niks aan de hand is.
Ik heb vanmorgen voor Misty wat bij de Dierenarts gehaald...staat onder nieuws.Ik hoop dat het helpt.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Dat middel zal best wel helpen anders heeft een dierenarts dat niet dat zou dan anders geen goeie reclame voor hem zijn :-)
Ik heb ook nog niet van dat middel gehoord maar het is wel fijn dat het dan geen schadelijke insecticide heeft.
Van lavendel gaan veel insecten ook op de loop als je het in je tuin zet en dat zit ook in dat middel zag ik.
Als ik volgende keer last heb ga ik dat ook proberen te krijgen.
Ik heb vorige keer spray 404 gebruikt en ik stikte daar zelf zowat van maar de valkjes leken geen last te hebben :-(
Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken nu.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Ja,is fijn spul en ruikt ook nog eens lekker :D :D.Wat ik merk aan Misty is dat ze emorm veel pikt nu in haar veren...ik denk dat de beestjes aan het rennen zijn over haar lijffie :-/Ik weet niet of je dat in Nederlandkrijgt paul..ik woon in Belgie dus.Maar als je het wil hebben koop ik het wel voor je en stuur het je op..kijk maar.Kost 8,45 euro centjes.

Trouwens..ik heb lavendel in de tuin in een pot..mag ik de valkjes de bloem of met stengel geven?

Ben beetje moe...heb net uit voorzorg alle 6 de kooien verschoond en ontsmet..de kooi van Misty heb ik met dat spul nog eens flink ingespoten....ik hoop zo dat het helpt.Dit spul moet je trouwens wel na 4 dagen nog eens herhalen..om zeker te zijn dat alle beestjes dood zijn.Je mag ook de vogels spuiten als ze niks hebben..is dan uit voor zorg.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Ik zal hier eens kijken of het te krijgen is.
De prijs valt inderdaad erg mee :-)
Ik weet trouwens niet of het voor valkjes goed is die lavendel maar voor andere vogels was het niet giftig begreep ik dus voor valkjes zal het ook denk ik geen kwaad kunnen hoor want het is geen giftige plant.
Ik kan me voorstellen dat je er even werk aan hebt met 6 kooien ik weet precies hoe dat hier gaat :-)

Groetjes, Paul

sabrina

Hi,

Ik hoorde eens van de DA dat als je dacht dat je vogel last had van beestjes (luizen ofzo), je proppen van keukenpapier onder de zitstok moest leggen. En de volgende dag moest je die proppen dan weghalen en openvouwen zodat je kon zien of er beetjes in zaten.
Op zich wel een goed idee, maar ik denk dat sommige vogels ook meteen gaan spelen met dat papier. Dus of het nu echt handig is...Heeft iemand anders dit wel eens gedaan

Succes met je valkje!

Sabrina

marianca.

Hallo Paul en de andere,

Ik raad je niet aan en de andere ook niet om deze spray bij je dierenarts te kopen

Ik heb Misty ermee gespoten maandag en tot gisteravond toen ik thuis kwam van mijn werk gedroeg ze zich nog erg onrustig.Mijn colega had nog birdspray wat ze onlangs had gekocht voor haar dwergpapegaai en heft dit in de middag pauze voor mij bij haar thuis opgehaald.Nou,bij thuiskomst Misty gespoten en ja hoor...de dame heeft volgens mij geslapen als een ROOSJE en op een pootje.Ik had haar dat al verscheidene nachten niet zien doen dus ik wa sheel blij :) :).

Ik wil hier mee zeggen dat Birdspray dan misschien voor de mens niet zo goed is maar voor het valkje inderdaad wel....het werkt sneller ;).
Oja,wat me ook opviel was dat de andere valken haar begonnen te plukken toen ik haar met de spray van de dierenarts had behandeld...waarschijnlijk door het lekkere reukje...was voor Misty dus minder leuk.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Jammer dat juist dat biologische middeltje niet werkte :-(
Birdspray of spray 404 werkt wel in elk geval ik spuit er ook wel eens die rot motjes mee in als ik die zie vliegen en die vallen vrij snel dood neer :-)
Maar het fijt dat Misty nu wel goed slaapt zou toch betekenen dat ze last heeft gehad van ongedierte.
Vergeet niet het na 10 a 14 dagen te herhalen dan komen de eitjes uit die in de veren zitten en die moet je dan ook verdelgen.

Groetjes, Paul

Joyce28

Nou gelukkig joh,dat het nu wel werkt
wat een zielig gezicht is dat he,als je valkje zich niet lekker voelt :-/
Ik heb wel eens vaker gehoord inderdaad dat het nadien weer moet doen voor die rottige eitjes,maar dat komt helemaal goed

marianca.

Hallo Joyce,

ja is inderdaad erg zielig als je ziet dat alle valkjes lekker slapen en eentje is zo onrustig.Bedankt(ook paul)voor de tip over 10 a 14 dagen nog eens sprayen ivm met eitjes..ik wist dit niet.

groetjes
marianca..ps..de hele bende is nu eruit...pffffffffff is me een herrie en gevlieg in de ruimte waar ze zitten :D :D..ik hou niet meer bij wie wie is :D