1 november 2024, 01:34:52

ik heb een nieuwe valkparkiet

Gestart door garie, 19 september 2004, 01:49:33

« vorige - volgende »

garie

ik heb pas geleden een valkparkiet gekocht

ik wou graag wat tips hebben van mensen

vanplaats   dat hij agressief is ,is hij harstikke bang  :-/??????????????? :o

Paul

Hoi Garie,

Weet je hoe oud je valkparkiet is?
En heb je hem in een winkel gekocht of bij een kweker?
In een winkel zijn ze vaak al wat ouder en lastiger tam te maken maar het kan altijd nog wel lukken.
Vaak moeten ze eerst wel een of 2 weekjes aan de kooi wennen en dan worden ze rustiger.
Praat in elk geval veel tegen hem met je hoofd op gelijke hoogte met je valkje.
Probeer hem lekkere dingetjes te geven uit je hand.
Vaak kan je trosgierst geven dat kan je een stuk uit je hand laten steken en als hij dat gaat eten dan kan je het steeds minder lang uit je hand laten steken tot hij uit je hand eet.

Groetjes, Paul

garie

ok ,bedankt

groetjes garvin   ;D

Yvonne_R

Hoi Garie
Ik ben het helemaal met Paul eens maar heb toch nog een vraagje aan je. Hoe kom je erbij dat valkparkieten agressief zouden zijn? Met de juiste aandacht krijg je een heel lief vogeltje hoor. Valkparkietjes in een buitenvoliere, die niet aan  mensen zijn gewend, zullen het idd niet erg fijn vinden om aangeraakt te worden en uit reactie vaak blazen. Maar ja dit lijkt mij persoonlijk een logische reactie. Echt agressief heb ik ze nog nooit gezien, tenzij ze aan het broeden zijn (dan wil dit nog wel eens gebeuren).
Veel succes met je valkje!
Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

garie

Yvonne_R

Beste Garie,
Ik begrijp je reacties eerlijk gezegd niet helemaal. Niet aleen hier maar ook op de rest van het forum stel je best veel vragen. Alleen maar goed natuurlijk, ten teken dat je serieus met je valkje bezig bent. Omdat je echter vrij weinig informatie geeft kunnen wij je niet goed helpen, vandaar dat we jou om meer info vragen. Ik probeer altijd zo goed mogelijk te helpen als dat kan en ben er dan ook serieus mee bezig. Als jij mij echter alleen maar bedankt voor mijn reactie heb ik geen idee of je er wat aan gehad hebt of dat je dit uit gewooonte doet. Mijn ervaring hier op het forum is dat iedereen (en ook ik) serieus met de vragen om gaat en dat je echt veel informatie kunt krijgen hier op het forum.
Daar staat wel tegenover om goed geholpen te kunnen worden dat je zelf ook zo veel mogelijk info geeft. Persoonlijk heb ik nu het idee dat je mijn reactie niet echt serieus neemt.
Misschien komt dit op jou wat negatief over, maar ik bedoel het echt niet zo. Ik raad je aan dat je als je echt een goed antwoord op je vragen wilt krijgen de volgende keren beter wat meer informatie kunt geven zodat ik (en anderen) je beter kunnen helpen. We hebben tenslotte allemaal dezelfde hobby.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

garie

ok ik begrijp wat je bedoelt ik zal de volgende keer
wat duidelijker wezen   :(