Valkjes kijken in Australie

Gestart door Inger m, 1 september 2004, 14:57:50

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Stijn,
Is goed hoor, ik zal aan jullie denken terwijl ik vanuit het zonnige Australie kerst vier op het strand ;) Stuur je wel een leuke kerstkaart van mij in mn bikini ;). Haha terwijl jullie hier lekker in de koude, natte winter zitten...(flauw he?)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Gelukkig heb ik een hekel aan zo'n dus daar kan je me niet jaloers mee maken hahaha
Maar Australie lijk me met de natuur wel heel erg mooi wat dat betreft zou ik er zeker een keer heen willen.
Je mag helaas geen valkjes mee het land uit meenemen anders zou ik zeggen neem een kooi mee  :D
Je mag mij in elk geval ook op de mailinglijst zetten ik ben wel benieuwd hoe alles je daar vergaat :-)
In elk geval zal je het zeker naar je zin hebben daar.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

mjja, flauw, niet echt. Ik hou niet van strand liggen in de volle zon. Dan voel ik me echt niet goed, geef mij maar wat frisser dan. En ik hoop niet dat je naar australie gaat om op het strand te liggen  ;). In nederland zijn er ook stranden :D ;D

Annouschka

Hoi,

Inger, jij bent een grote gelukzak weet je dat!  Het is ook mijn droom om ooit eens naar Australië te gaan, om de valkjes en andere vogelsoorten eens in het wild te zien.  Dat moet echt ongeloofelijk mooi zijn om dat eens mee te maken.

Je hebt mijn emailadres ook he? ::)  Want ik zou het ook wel heel intressant vinden om een virtuele reis door Australië te maken. ;)

groetjes

Inger m

Hoi,
Nee ik ben niet het type van strand vakanties, dus vind het beetje zonde van mijn tijd om op het strand te gaan liggen zonnen (is er nog gevaarlijk ook ivm dunne ozonlaag daar). Ik ga daar ook vooral voor de natuur heen en we willen echt gaan rondtrekken om zoveel mogelijk te zien!
Het is daar dan idd zomer, aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant wel erg warm (hoewel daar schijnt het niet zo'n benauwde warmte als hier te zijn), maar het komt zo uit, omdat ik dan net afgestudeerd ben en mijn vriend in die periode erg makkelijk vrij kan krijgen (werkt bij loonwerker/ boer).

Maar ik zal jullie vast op de mailinglijst zetten!

gr Inger
problem.

tommy

Hoi inger ik wil ook wel op je lijst.
Ik zal je een im sturen met me email. Als het niet te veel werk is natuurlijk voor je.
He geniet ze met volle teugen.
Grt annemieke

Inger m

3 september 2004, 00:50:50 #21 Last Edit: 3 september 2004, 00:51:22 by Cinnamon_valk
Hoi Annemieke,
Ja, genieten zal zeker wel lukken! alleen de voorpret is al leuk!
Van de mensen die mail willen ontvangen, maak ik gewoon 1 lijst, dus maakt niet uit hoeveel erop staan. Via IM kun je me je mailadres sturen.

gr Inger
problem.

Mandy

Hoi Inger,

Mijn email heb je al, dus zet mij er maar bij! ;)

En ik heb net wat duikfoto's van mij geplaatst, om je alvast wat lekker te maken! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi allemaal,
Inmiddels zijn de tickets binnen en zijn we druk in voorbereiding met de duikcursus, die erg leuk is!
Een route hebben we nog niet echt gepland, maar moet nog wel gebeuren als na mijn afstuderen (eind oktober) wat rustiger is.

Hoi Mandy,
Bedankt voor de foto's en ik zet je erbij!

gr Inger
problem.

Marianne

Hoi Inger,

Spannende tijd zeg.
Succes met je afstuderen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

7 december 2004, 10:20:07 #25 Last Edit: 8 december 2004, 12:20:36 by Cinnamon_valk
Hoi allemaal,
Ik hoop niet dat mijn bericht direct wegvalt door de kalender...

Ik ben inmiddels afgestudeerd en heb in november mijn diploma ontvangen (Ik studeerde Dierwetenschappen in Wageningen). Als afstudeeronderzoek heb ik oa een onderzoek gedaan naar (probleem)gedrag bij papegaaien. Dit heb ik afgerond met een 8. Een samenvatting van dit onderzoek wordt in jan-febr gepubliceerd in de Pakara (www.pakara.nl). Ik zal kijken of ik er hierna wat over kan neerzetten voor het forum.

Over enkele dagen vertrekken we naar Australie en hopen valkjes en vele andere vogels in het wild te zien. We gaan er 7 weken rondtrekken met auto, bus en binnenlanse vluchten.

Op dit moment is het zomer in Australie, dus ook behoorlijk warm. We vertrekken 11 dec en maken een stop-over van 1 dag in Singapore. We willen hier oa de dierentuin bezoeken. De volgende dag vliegen we verder naar Sydney, waar we 2 nachten blijven. Vervolgens willen we naar het zuiden reizen richting Melbourne en vervolgens naar het eiland Tasmanie, waar het heel mooi schijnt te zijn.

Hiervanuit willen we weer noordelijker trekken naar Alice Springs en vervolgens naar Darwin/ Kakadu, dit is tropisch regenwoud. Dit zijn behoorlijke afstanden, maar binnenlandse vluchten zijn relatief goedkoop. Daarna willen we door naar de Oostkust en naar Cairns om te duiken bij het Great-Barrier-Reef. Daarna gaan we weer wat zuidelijker en gaan we in Tamworth een cowboycursus volgen (www.leconfield.com). Hierna gaan we via Sydney weer naar huis.

Dit is eigenlijk heel globaal ons plan. Alleen de overnachting in Singapore en de eerste 2 overnachtingen in Sydney en de cursus zijn gepland. In de rest zijn we nog helemaal vrij wat we precies gaan doen en op welke wijze we gaan reizen.

Ik ben dus vanaf eind deze week twee maanden niet op het forum te vinden. Een aantal mensen hebben aangegeven op de mailinglijst te willen (ik ga bijhouden wat ik gedaan heb).
Ws wil ik hierna alles op een site gaan zetten.

gr Inger

problem.

Marije

Heeeeeeeeel veel plezier! :)
Groetjes,
Marije en Purrel

Theetje

Hoi Inger,

Nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma.

Het Australie avontuur komt nu al heel dicht bij. Leuk hoor.

Natuurlijk verwachten we wel foto's van zwermen valkjes in het wild en van skippy enzo!
Het zal er zeker wel wat warm zijn.

Heel veel plezier in Australie, maar dat zal vast wel lukken.

Groetjes

Theetje

Rene

Hoi Inger,

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma en alvast veel plezier in Australie. :)

Het uiterste noorden van Australie is zoals je zegt tropisch regenwoud. National Geographic magazine had vorige maand een aardig artikel over dat gebied.

Ze kennen er maar twee seizoenen: droog en nat ;D De regentijd valt zo'n beetje samen met de zomermaanden daar, en de regen komt dan vaak met bakken tegelijk uit de lucht, niet te vergelijken met de miezer regentjes uit onze streken. Zoals je ziet is de auto dan niet het beste vervoermiddell. :D

In de rest van het land zal het wel meevallen, je zult vast veel kunnen genieten van natuur op het land en onder water.

Groetjes,

-- Rene

Marianne

8 december 2004, 00:33:57 #29 Last Edit: 8 december 2004, 00:34:31 by Marianne
Hoi Inger,

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!
Een mooi punt.

Heel veel plezier in Australie en dat je er maar heel veel mooie dingen mag gaan beleven.

Ik wens je een hele goede reis toe.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!