18 april 2024, 17:50:21

Help Trudy niet lekker

Gestart door Tara, 29 augustus 2004, 21:25:25

« vorige - volgende »

boezempje

hai tara

lijkt me goed om ff te gaan meis.en we zullen super hardt duimen voor trudy.geef ze maar een dikke knufff
succes vanavond en laat ff wat weten hoe het is gegaan.


gr esther :-*

Paul

Hoi Tara,

In elk geval is het fijn dat ze verder weer wat beter gaan nu.
Naar de dierenarts gaan kan in elk geval nooit kwaad :-)
Dat is bij tweifel gewoon het beste wat je kan doen.
Ze hebben nu al zo'n mooie leeftijd gehaald en ze moeten nu echt niet meer ziek gaan worden.
Beterschap met de kleintjes en ik hoop dat ze niet ernstig ziek zijn.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

dank je :-*, vanmiddag had ze enkele normale poepjes zag ik maar toen weer wateriger, vanavond rond 6 u. naar de DA.

Groetjes, Tara

suus

Nou Tara, ben benieuwd wat de da zegt.
Wel raar zulke poepies bij Trudy!
Succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Stijn dc

hoi

ze zijn bijnavolwassen? eenvalk is pas volwassen met een maand of 9, mss vroeger, mss later, maar jouw valkjes zijn amper twee maanden oud he.

SDC:D

Tara

Ja zeg Stijn ik bedoel zo goed als zelfstandig hoor ;-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

ja, kan ik niet weten he, dat staat er niet he :). Maar dan nog, dan blijf ik het zien dat ze rare peopjes hebben.

SDc:D

Tara

Hoi Stijn,

maakt niks uit :-). Ik ben nu ongeduldig aan het wachten tot mijn moeder thuiskomt en dan gaan we samen...... Ik ben heel benieuwd, het rare was dat ze even mooiere poepjes had... Maar we zien wel. Ik laat het meteen horen wanneer ik terug ben!

Groetjes, Tara

Tessa

hoi Tara
ik lees het net pas wat er aan de hand is,hoop dat het al weer wat beter gaat en laat even weten wat de DA heeft gezecht


knuf tessa  :-*

Tara

Hoi allemaal,

pfffff zit me echt niet mee, ze heeft met een wattenstaafje wat plas van Trudy kunnen afnemen en dan heel wat dingen gedaan met vloeistoffen en dan onder de microscoop...

Ik mocht ook eens kijken, zag een bolvormig iets met daarin 2 eivormige kleinere dingen in ook. Was raar, ze zegt dat het Coccidiose is. Ik heb nu een zakje meegekregen voor de behandeling, morgen begin ik er aan, drie dagen moet ik het geven, ik zal Pablo ook wat geven want zijn poepjes zijn best ook wisselvallig.

Groetjes, Tara

Ria

Hoi Tara,

Jeutje, ben even een paar dagen niet continu online en dan lees ik van alles en nogwat. Hopelijk werkt de AB en ben je snel van het probleem af. Ik duim voor je.

Groetjes,
Ria

Inger m

31 augustus 2004, 00:19:59 #26 Last Edit: 31 augustus 2004, 00:21:15 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Coccidiose is een protozoa, ofwel een eencellige darmparasiet die leeft in de darmwand. Hierdoor treden beschadigingen op die te herkennen zijn aan afwijkende ontlasting (diarree, bloed, slijm). Het is idd erg goed onder de microscoop te herkennen als een ovaal rondje met inhoud.

Het is goed te behandelen, ik heb voor mijn kippen 2 dagen Baycox gegeven, ook ESB3 en andere middelen worden gebruikt. (= geen antibiotica)

Indien Pablo ook afwijkende ontlasting heeft, kun je hem ws gewoon het beste meebehandelen. wel goede dosis geven, dat is erg belangrijk.

Indien het nog niet over is, kun je het ws opnieuw geven na 10-14 dagen.
Vitaminekuur na behandeling is erg verstandig!

Succes met behandelen!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Ria,

dank je ;-).

Hoi Inger,

dank je voor de info, ik moet ze allemaal behandelen in de volière en Pablo was ik zowiezo ook van plan omdat hij ook vaak bij ze zat he. Ikzelf heb Novartis meegekregen, althans ik denk dat dat de naam is.

Dank je voor de tip ivm vitamine, zal het zeker toevoegen aan hun water na hun behandeling !

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Novartis is het merk (van diverse geneesmiddelen), niet de naam van het medicijn. Mocht je de werkzame stof (vaak moeilijke naam) en dosering weten, zou je het dan hier neer willen zetten?

Alvast bedankt!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

de dosering zit in de bijsluiter en ik kreeg maar 1 zakje van het doosje, ze heeft er zelf bijgeschreven dat het moet op 2,5 l. water en dat drie dagen, als ik tekort kom mag ik altijd ff bellen.

Ik weet niet of die naam er op staat, ik zal morgen trachten een foto te maken van het zakje als het er duidelijk op wil tenminste.

Groetjes, Tara