28 maart 2024, 21:11:14

Help Trudy niet lekker

Gestart door Tara, 29 augustus 2004, 21:25:25

« vorige - volgende »

Tara

Hoiiiii,

ik vind nog steeds dat Trudy er niet lekker uit ziet, maar het klopt niet, ik wil haar wegen maar het weegschaaltje heeft nooit geklopt, ze zou maar 44 gram wegen terwijl Chiaro precies ongeveer zoveel zou moeten wegen volgens dat weegschaaltje terwijl Chiaro wel meer weegt volgens mij. Ik zal eens een beter moeten aanschaffen...

Hier twee foto's van Trudy, ze zat toen te slapen:





Wél op 1 pootje, maar toch vind ik dat ze er niet lekker uit zie... Het verenpak is echt niet zo mooi als dat van Chiaro bijvoorbeeld. Het lijkt maar niet te verbeteren, nu net heeft ze wat gevlogen en nu is ze weer bezig samen met Chiaro, maar toch vind ik haar er niet zo lekker uitzien.

Ze heeft net een poepje gedaan en ik vind het helemaal niet goed, veel veel plas en die was niet wit maar geel en een beetje poep :-/

Groetjes, Tara

Tara

Hoi..

Nog ff een foto van Trudy...



En hier haar ontlasting...


Annouschka

Hoi,

das net dezelfde ontlasting die Yabba nu heeft.  Het ziet er iig niet normaal uit. :(
Ik weet niet of je al AB ofzo geeft maar ik zou toch contact opnemen met een DA of met de dierenkliniek hoor en eventueel ermee gaan.

groetjes

Tara

Hoi Annouschka,

ik was morgen sowiezo van plan te gaan naar de DA, morgen bel ik haar op en ga ik, terug naar Gent zullen mijn ouders zeker niet zien zitten denk ik :(.

Daarnet toen ik Pablo pap gaf heeft Trudy ook een hele hoop gegeten, ze had echt honger, ze zit nu te knarsen op mijn schouder. Toen ze gegeten had bleef ze een tijdje wakker, zag ze er ook wat beter uit gelukkig maar nu slaapt ze weer en zit ze weer wat bol.. Ik ga morgen zeker naar de DA want het was maar een bijvoeding Trudy mag nu zeker niet meer volledige pap want ze moet snel op zaad daarom moet zij bij de ouders blijven. Ik hoop echt dat het niet te ernstig is, Pablo had daarnet ook 2 zulke poepjes :(. Ik hoop dat het niet te erg is hoor..

Groetjes, Tara :-[

robentru

Hoi Tara,
ach hemeltje wat ik nu weer lees en zien :o :(.
Groot gelijk dat je morgen naar de DA gaat (ook voor de vorige uitslag). Je vertrouwt het niet dus is het goed dat je er naar laat kijken.
Zal je toch niet weer gebeuren!
Kop op en als je hulp nodig hebt hoor ik het.
Groetjes Trudy.

Annouschka

Hoi,

he ik wilde je niet bang maken hoor, mss van de pap dat die ontlasting zo is :-/
Ze zit wel op 1 poot maar dat doet Yabba hier ook hoor, is goed iig. :)
Dat het maar snel morgen is en moest je jouw DA niet kunnen bereiken, bel dan naar de dierenkliniek :-/  Ook al willen je ouders niet gaan, beter advies dan helemaal niks.

groetjes

Tara

Hoi Annouschka,

ik had net gebeld naar m'n eigen DA maar ze nam niet op... Zucht!

Pablo is de enige die volledig aan pap zit hier, zijn poep was altijd vast tot plots hij 4 zo'n rare poepjes had maar zijn laatste was weer top hiero, ik vermoed dat het was omdat zijn krop leeg was en er niet veel poep meer uit te poepen was, ik hoop het!

Trudy haar poep is al steeds zo, al vóór ze de bijvoeding kreeg, dus ja :-/

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik heb wss een heel stuk gemist, maar waarom geef je ze bijvoeding?

Tara

Citaathoi

ik heb wss een heel stuk gemist, maar waarom geef je ze bijvoeding?

Hoi,

Trudy heeft gewoon een bijvoeding gehad vandaag omdat Pablo net zijn voeding kreeg en zij best honger had en had ook al een lege krop, en heb met de raad van iemand haar dan ook een bijvoeding gegeven.

Pablo krijgt voer omdat hij een soort verkoudheid heeft, mag niet buiten, werd al een dag niet meer gevoerd + werd nog eens geplukt ook.

Dusja, ook met iemands raad Paab binnen genomen.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ow, tja... ik kan maar 1 reden voor de poep bedenken, das mss de bijvoeding. ik weet het niet.

SDC:D

Tara

Citaathoi

ow, tja... ik kan maar 1 reden voor de poep bedenken, das mss de bijvoeding. ik weet het niet.

SDC:D

Hoi Stijn,

maar dat is het ook helemaal niet hoor, want het gaat nu om Trudy, Pablo is weer helemaal normaal, heeft maar 4 zulke poepjes gehad. Dus Trudy... Die heeft samen met Chiaro even binnen gezeten vandaag, Chiaro's poep is goed, Trudy's niet dus. Komt helemaal niet door de pap want ze had die ontlasting al voor ik haar die pap gaf.. Daarmee..

Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes, Tara

Stijn dc

ow, ja, ik weet het niet, maar ik merk hier ook wel dat al mijn jongen andere ontlasting hebben dan volwassen valkjes.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

dat klopt, maar Trudy en Chiaro zijn al zo goed als volwassen :-). En Chiaro heeft mooie ontlasting terwijl Trudy maar 1 dag jonger is..

Groetjes, Tara

boezempje

 :-*hai tara

ik heb nog ff voor je gependeld en er kwam uit dat ze voeding tekort komt.vandaar dat haar poep ook zo is.nou moet je niet denken ik doe het tog niet fout nee maar de 1valk heeft meer nodig als de anderen .meschien moet je het eens proberen meschien wil ze wel wat meer eten.verder kwam er niet uit dat ze ziek is.meschien zit ik er naarst maar dan hoor ik het wel van je ok meis.


esther :-*

Tara

Dank je Esther :-*

Ik zeg niet dat je verkeerd bent hoor want ik denk dat je voor een groot deel gelijk kan hebben omdat Trudy waarschijnlijk bijna niet gevoerd wordt nu ... Daarnet zat ze op de bodem van de volière in een hoekje en toen ik aankwam vloog ze wel weg, heb haar effe genomen en ze heeft wel zaadjes in haar kropje zitten dus ze pelt ze wel... Vanavond moet ik naar de DA en ik zie wel. Altijd beter ff gaan.

Groetjes, Tara :-*