25 juni 2025, 16:43:40

O jee...Drinkt ie te weinig?

Gestart door Roosje, 29 augustus 2004, 17:34:34

« vorige - volgende »

claudjuh

hoi Allemaal,

nu het toch even over die drinkbakjes gaat, heb al wat modelletjes gezien ;D, vroeg ik me ineens af, of het dan niet goed is, die wat ik heb.Dat is zo'n RVS achtige. Vind um heel goed schoon te houden, maar kan het eigenlijk wel, zo'n soort spul? Denk dat het eigenlijk een knaagdieren bakje ofzo is..kweenie..komt gewoon van de boerenbond, dierenafdeling. Is gewoon een open, rond bakje. En kalkaanslag haal ik er zó met een sponsje uit.
groetjes claudia

ps Roosje. Ik denk dat als je een bakje op de grond zet, Punky het altijd zal vinden; is toch hun instinct, om op de grond naar water en voedsle te zoeken?? :)

Paul

Hoi Claudia,

Ik heb die bakjes inderdaad ook en die zijn onverwoestbaar.
En ook zeker goed geschikt voor vogels je kan ze op de beurzen altijd ook goedkoop kopen.
Het enige nadeel van die bakjes vind ik dat als je ze afwast.
Ik was de bakjes namelijk met kokend water af.
Een plastic bakje kan je dan nog goed vasthouden maar probeer dat niet met die metalen  :D
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je die echt niet lang vasthoud dan.
Maar ik heb aan de ene kant een plastic bakje en aan de andere kant die metalen voor het water dus ze kunnen kiezen.
Ik denk trouwens dat de meeste uit het plastic bakje drinken.
In die metalen zit er wel eens een te badderen maar drinken zie ik ze daar niet of zelden uit.

Groetjes, Paul

claudjuh

ha Paul!

hahahahaha, dat klopt, van dat heet water! Maar ik doe dan altijd van die heel charmante geel rubber handschoenen aan, dan kan je wat hebben, hihi :D :D :D :D Misschien een tip voor jou? ;)

Enne Roosje...

Drinkt Punky al beter?

groetjes claudia

Roosje

Ja hij snapt het nieuwe bakje ja, ik ben er trouwens ook achter gekomen dat ie wel erg graag af en toe een bad neemt, dus misschien was dat het probleem wel dat ie bij mij altijd met water ging zitten prutsen :D Nu geen ik m af en toe een bakje water waar ie dan languit in gaat liggen.