28 maart 2024, 09:22:48

snoepjes

Gestart door lockie, 8 februari 2003, 00:39:23

« vorige - volgende »

lockie

wat mogen valkparkieten graag eten en wat is gezond voor hun(wat lusten ze graag)??
Alvast bedankt voor jullie hulp

Cobie

Hoi Lockie.

Valken zijn gek op trosgierst, snoepstengels,fruit en dergelijke dingen. Ook willen ze graag dingen die wij eten.
Ik zou dat niet doen als ik jouw was.
Vaak zitten daar vetten en suikers in die voor je valk heel slecht zijn. Je kunt ook eens bij de dierenspeciaalzaak kijken voor je valk.
Heel veel succes.
Groetjes van Cobie. :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

8 februari 2003, 05:35:45 #2 Last Edit: 8 februari 2003, 05:40:20 by Paul
Hoi Lockie,
Die ene valk van mij is inderdaad gek op alles wat niet mag.
Ook is ie echt helemaal gek van een stukje bruinbrood en dat mag wel af en toe omdat daar ook zaden en dergelijke inzitten.
Wat je ook kan doen is een paar zaadjes laten ontkiemen tot er kleine plantjes uitkomen, sommige zijn daar ook gek op :-)
In de dierenspeciaalzaak hebben ze vaak ook wel lekkere dingetjes, ik heb laatst een soort kleine balletjes gekocht, een soort snacks voor je valkje maar dan gezond :-)
Die waren van het merk Kaytee en speciaal voor valkparkieten dus die mogen ze wel regelmatig hebben want het grootste gedeelte bestaat uit gezonde zaadjes :-)
Meestal willen ze alles eten wat jij eet als ze eruit zijn, eentje van mij is helemaal gek op patat maar dat is echt slecht voor ze dus daar mag ie van mij ook maar een paar hapjes van dan kan het niet zo'n kwaad als het maar heel af en toe is.
Probeer ook af en toe eens een blaadje sla, sommige zijn daar ook gek op maar niet elke dag, daar zit te veel vocht in en word hun ontlasting dun van.

Groetjes,  Paul