5 mei 2025, 14:05:50

kooi  verven?

Gestart door Annemieke Poiesz, 30 augustus 2004, 15:05:42

« vorige - volgende »

boezempje

hai Annemieke

wat leuk dat je lid ben geworden,
je zult het heel leuk hebben hier dat weet ik zeker,
en veel plezier met bram.

gr essie

Annemieke_M.

Het valkje dat ik ga kopen is ongeveer 12 weken oud, ik hoop nog jong genoeg  :-/, maar alle vogels zagen er erg gezond en lief uit dus ik heb er alle vertrouwen in :). Maar ik had eigenlijk nog een vraag, het valkje komt uit een voliere en kan dus vliegen, moet ie nu ook nog gekortwiekt worden? of is dat juist zielig. Ik weet het eigenlijk niet.

Groetjes Annemieke

suus

Hoi Annemieke,
voor een niet tamme valk is 12 weken al best oud hoor om tam te maken. Volgens mij moet je er wel Mega veel tijd in stoppen om die tam te krijgen.
En kortwieken tja, de meningen verschillen. Ik zou het zelf nooit doen. Ik denk je wilt een vogel dan moet je er ook aandacht aan geven.
De valkjes worden wel eerder tam omdat ze gewoon weg niet weg kunnen.
Maar ja, je haalt bij een kind ook niet de benen er van af omdat het dan niet weg loopt. Maar dat is mijn mening.
Als een valk zeg erg bezeert en blijft klungelen binnenshuis dan is het een goede optie maar alleen dan.
Maar dit is mijn mening zo zijn er velen met een eigen mening.
Er staat hier al heel wat over hoor op het forum ook wat de voor en na delen er van zijn. Gewoon bij zoeken intypen en dan krijg je veel berichten hier op het forum.
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico