29 maart 2024, 08:00:20

zomers naar buiten?

Gestart door Saskia2, 7 februari 2003, 19:34:10

« vorige - volgende »

Saskia2

Hallo Forum,

Eindelijk heb ik mij laten registreren. Ik ben Saskia (2) en heb sinds 5 maanden een valkparkiet Remi. Hij was toen ong. 10 wkn. Nooit geweten dat een valkparkiet zo'n puinhoop maakt, je zo bezig houdt, zo gezellig is, en zo leuk en lief. Het hele gezin is gek op hem. Hij is vaak om te filmen en daarom hebben we ook een camera aangeschaft. Ik ben ook bezig met een website. OK, ik ben maar een amateur, maar het begin is er. Nu is hij vrijwel de hele dag los maar hoe moet dat van de zomer? Kan hij mee naar buiten (in zijn kooi natuurlijk want we laten hem niet knippen) en tegen welke weersomstandigheden kan hij wel/niet? Groetjes saskia2

linda

hoi
onze pico heeft de hele zomer lekker buiten gestaan op het terras in zijn kooi.
We waren in de tuin aan het werken en hij zag ons de hele tijd bezig en ondertussen floot hij lekker de vogeltjes na.Je moet wel opletten dat ze niet in de vlakke zon staan maar in de schaduw.Als de zon op het plekje stond dan zetten wij hem binnen voor het raam met de schuifdeur open met het vliegenraam in zodat hij eigenlijk nog buiten zat maar niet in de zon.
Let wel op dat je kooi goed gesloten is en dat hij geen deurtjes openkrijgt .
groetjes linda

Paul

Hoi Saskia (2)
Welkom bij de club van valkparkieten verslaafden  :D
Ik ben er ook helemaal gek van en heb er nu ook sinds een jaar meerdere in een kamervoliere en probeer nu ook een nestje te krijgen dat is ook heel erg leuk :-)
Mijn oudste valkje heb ik nu 12 jaar en hopenlijk nog lang te gaan :-)
Jou valkje kost trouwens helemaal veel geld zeg dat ie jullie een camera laat kopen :)
Van de zomer buiten vinden ze heerlijk, alleen wel uitkijken als ie buiten staat dat er geen katten de kans krijgen in de buurt te komen.
Als het gaat regenen kan je hem wel beter binnenhalen alhoewel ze het misschien wel fijn vinden maar regenwater is tegenwoordig niet zo schoon, dan kan je beter af en toe je valkje onder de douche zetten of met een plantenspuit sproeien dat vinden ze ook soms heerlijk.

Groetjes,  Paul


Saskia2

Dank voor jullie reakties. Ik hoop er nog veel te krijgen. Kunnen jullie me ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan met mijn fotootje? Die doet het niet.

Paul

Hoi Saskia,
Je foto verwijst naar
 
http://home.wxs.nl/~pbaltusp/fotoboek.html/remiopdegrondEM.jpg

Als de foto daar ook echt staat kan het aan de lange naam liggen en de hoofdletters die erin zitten.
Geef de foto een simpele korte naam met alleen kleine letters en dan zal ie zeer waarschijnlijk werken :-)
Wel bij je profiel dan ook de naam aanpassen :-)

Succes en groetjes,  Paul

Saskia2

Helaas Paul, hij doet het nog steeds niet....

Paul

Hoi Saskia,
Als je bij je profiel invult  http://home.wxs.nl/~pbaltusp/fotoboek.html/remi.jpg
Dan zou het zeker moeten werken want zo te zien heb je dat kruisje bij "Ik gebruik mijn eigen foto/afbeelding:" aangevinkt
en kan het dus alleen maar liggen aan iets wat er fout staat in de text.

Ik heb het even voor je uitgezocht en je moet er iets anders neerzetten :-)
probeer eens     http://home.wxs.nl/~pbaltusp/remi.jpg
Dan moet ie werken want je link was niet goed en heb het even voor je nagezocht waar je foto stond  :-)

Groetjes,  Paul


Saskia2


Mandy

Hoi Saskia  :)

Ja Remi is een knapperd, leuk hoor! ;)
Ik wilde alleen nog ff zeggen dat je ook ontzettend op moet passen met tocht en zeker als je 'm gelijk met je planten ook wat nat gesproeid hebt... Een kou hebben ze zo te pakken maar zijn er niet zo snel van af. En gewoon een badje aan de kooi hangen, dan kan tie zelf bepalen wanneer tie af wilt koelen. 8)
Veel plezier met 'm en waarom is het nou nog geen zomer... bah ben die winter al hartstikke beu! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl