29 maart 2024, 08:00:20

zomers naar buiten?

Gestart door Saskia2, 7 februari 2003, 19:34:10

« vorige - volgende »

Saskia2

Hallo Forum,

Eindelijk heb ik mij laten registreren. Ik ben Saskia (2) en heb sinds 5 maanden een valkparkiet Remi. Hij was toen ong. 10 wkn. Nooit geweten dat een valkparkiet zo'n puinhoop maakt, je zo bezig houdt, zo gezellig is, en zo leuk en lief. Het hele gezin is gek op hem. Hij is vaak om te filmen en daarom hebben we ook een camera aangeschaft. Ik ben ook bezig met een website. OK, ik ben maar een amateur, maar het begin is er. Nu is hij vrijwel de hele dag los maar hoe moet dat van de zomer? Kan hij mee naar buiten (in zijn kooi natuurlijk want we laten hem niet knippen) en tegen welke weersomstandigheden kan hij wel/niet? Groetjes saskia2

linda

hoi
onze pico heeft de hele zomer lekker buiten gestaan op het terras in zijn kooi.
We waren in de tuin aan het werken en hij zag ons de hele tijd bezig en ondertussen floot hij lekker de vogeltjes na.Je moet wel opletten dat ze niet in de vlakke zon staan maar in de schaduw.Als de zon op het plekje stond dan zetten wij hem binnen voor het raam met de schuifdeur open met het vliegenraam in zodat hij eigenlijk nog buiten zat maar niet in de zon.
Let wel op dat je kooi goed gesloten is en dat hij geen deurtjes openkrijgt .
groetjes linda

Paul

Hoi Saskia (2)
Welkom bij de club van valkparkieten verslaafden  :D
Ik ben er ook helemaal gek van en heb er nu ook sinds een jaar meerdere in een kamervoliere en probeer nu ook een nestje te krijgen dat is ook heel erg leuk :-)
Mijn oudste valkje heb ik nu 12 jaar en hopenlijk nog lang te gaan :-)
Jou valkje kost trouwens helemaal veel geld zeg dat ie jullie een camera laat kopen :)
Van de zomer buiten vinden ze heerlijk, alleen wel uitkijken als ie buiten staat dat er geen katten de kans krijgen in de buurt te komen.