10 mei 2025, 12:43:51

Verkoudheid?

Gestart door Tara, 28 augustus 2004, 14:52:12

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb het nu al enkele dagen opgemerkt dat Pablo waarschijnlijk een verkoudheid heeft, hij niets vaak, nuja, gisteren was het 2 à 3 keer dat hij een niesbui had, maar dan maakt ie mij echt helemaal nat als ie bij mij zit..

Ook weet ik van mijn DA dat als je op zijn neusdopjes duwt en hij niest hij een verkoudheid kan hebben.

Hij zit verder lekker warm, eet goed en begint zelf al sommige zaadjes te pellen, slaapt vaak wel maar is ook wel actief.

Maar wat kan ik verder nog doen ?

Alvast bedankt.

Groetjes, Tara

suus

hoi Tara,
Je zou wat extra vitamine aan eht drinkwater kunnen toevoegen. En als het slechter gaat, de lamp erbij.
Ik denk dat je ook moet letten op de bijgeluiden of die komen of niet. Ik zelf zou dat als maatstaaf gebruiken!
Succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

dank je voor je reactie, ik dacht dat niemand zou gaan reageren :(.

In ieder geval is het momenteel alleen dat niezen waar ik me zorgen om maak, vooral omdat er veel vocht uitkomt, maar voor de rest ziet ie er goed uit vind ik, zie de foto in m'n handtekening :-).

Nogmaals bedankt voor je reactie :-*.

Groetjes, Tara

suus

Het vochtverlies door niesen hoef je je niet druk om te maken hoor. Het lijkt veel omdat het met kracht eruit wordt gewerkt en dus verspreid. Maar zeker dit kleintje met handopfok krijgt genoeg binnen dat niest hij er niet allemaal uit :D :D :D
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Inger m

Hoi Tara,
Echt verkoudheid, zoals bij mensen heb je niet bij vogels... In de meeste gevallen is er dan sprake van een luchtweginfectie door bv bacterien. Als hij echt erg niest zou je een bezoek aan DA kunnen overwegen.

Waarom de vogel niest als je de neus dichthoud? beetje vaag...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

mijn DA zei dat, als je op de neusdopjes duwt en ie niest, is het een verkoudheidje, thans, dat zei ze bij Malaia, die deed dat ook, maar nu is het over.

Zo erg niest ie niet, vandaag nog maar 1x gebeurd waar ik bij was in ieder geval, en hij is bijna altijd onder mijn toezicht behalve als ik moet eten of een werkje moet opknappen.

Dank je voor je antwoord!

Groetjes, Tara

Paul

29 augustus 2004, 01:23:48 #6 Last Edit: 29 augustus 2004, 02:03:26 by Paul
Hoi Tara,

Als het maar een paar keer per dag is denk ik niet dat ie ernstig ziek is.
Het kan door iets zijn wat kriebeld in zijn neusgaatjes of in zijn keeltje bijvoorbeeld van het verzorgen van zijn veertjes.
Met handvoeding krijgen ze erg veel vocht binnen en als ze niezen heb je dus eerder kans dat er wat meer meekomt.
Kijk het in elk geval aan maar met 1 keer per dag niezen zal er niet echt wat ergs aan de hand zijn.
Hier niezen mijn valkjes ook wel eens zonder zichtbare reden.
Word het erger dat ie het steeds blijft doen dan moet je natuurlijk wel actie ondernemen.

Groetjes, Paul

Tara

Dank je voor je reactie Paul :)

Nou, daarnet had ik Pablo even op mij zitten en gelijk weer niezen :(. Hij maakt me echt heel erg nat, hahahah, maar ik maak me minder zorgen, want Pablo doet echt wel deugnieterig ;D. Het is echt grappig hoor, net of ie steeds reflexen heeft als ie nog maar mijn vinger ziet, het ziet er echt een deugnietje uit en het is er eentje :D. Poept om de vijf minuten, de poepjes zien er heel normaal uit, krop leegt super snel dus echt ziek zal ie niet zijn zeker, en niezen is idd wel normaal maar ik vind dat het toch een stuk vaker is dan mijn oudervalkjes niezen.

Bedankt voor je reactie ;).

Groetjes, Tara

suus

Misschien is Pablo allergisch voor je Tara :D :D :D ;)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

hee dank je Suusje :P

Ik denk wel dat het eerder omgekeerd is hoor, ik ben namelijk wel allergisch, maar als hij allergisch is voor mij, owh jeetje, wat dan :o

Hoop het maar niet :P ::)

Groetjes, Tara

vanta

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als hij een paar keer per dag niest

hij kan ook wat allergisch zijn voor bepaalde stoffen net als bij de mens hooikoorts

groetjes tineke ;)