11 mei 2025, 01:50:53

Harlekijn valkparkiet??????

Gestart door Suzanne, 30 augustus 2004, 18:55:20

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik sprak vandaag een vogelhandelaar, en die had het er over dat ze morgen waarschijnlijk harlekijn valkparkieten binnen krijgt. En ze zei dat die zo ontzettend mooi zijn, dat het iets van bont is. Ik heb er nog noooooit van gehoord, iemand anders wel? Ben er nl. nu wel heel benieuwd naar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bannanne

dat heb ik nu nog nooit gehoord.
ben ook wel benieuwd

Lique

Hoi Suzanne,

Nee, nog nooit van gehoord.
Ik heb ff in google gezocht, maar kon ook niets vinden.
Wel werd de naam harlekijn vroeger gebruikt bij andere diersoorten. Deze zijn gevlekt. Dus ik denk dat hij toch inderdaad bont bedoeld.
Bedoelt hij geen pimrose? Dat is ook een mutatie.

groetjes lique

Suzanne

Hoi,

Ik heb ook al met google gezocht, maar niks gevonden. Denk ook dat het om een ouderwetse naam gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suus,

Bij kwartels heb je wel een harlekijnkwartel inderdaad.

Het lijkt me daar een soort van gepareld dus misschien bedoelen ze er wel geparelde valkjes mee?
In elk geval denk ik niet dat het om een nieuwe mutatie gaat maar alleen om een mutatie die sommige een andere naam geven.

Groetjes, Paul

suus

Hoi Suzanne,
Ben je alweer naar die man geweest om te kijken wat hij nu met Harlekijn bedoeld?
Ik heb het opgezocht in de dikke van Dale maar daar wordt gesproken
"harlekijnpak =bont pak van gekleurde lapjes."

Maar misschien wordt inderdaad dat pimrose bedoeld??
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Suzanne

Hoi suus,

Nee, ik ben niet gaan kijken, want dan kom ik straks weer met een valk thuis. Lijkt me niet zo slim  :D. Maar zou best kunnen dat het pimrose is wat bedoeld wordt.

Groetjes

Suzanne