25 april 2024, 11:41:38

Vleugels wijd houden

Gestart door murphy, 7 februari 2003, 00:23:33

« vorige - volgende »

murphy

HAllo,
Ik had weer eens een vraagje ::)..
Mijn Valkje Nemo zingt alleen met zijn vleugels wijd open wat betekend dit?
Hij zingt alleen savonds en sochtends voor de rest hoor je hem de hele dag niet(en af en toe een schreeuw :-X).
Ik had al een leuke ontdekking gedaan;ik heb hem een paar x opgenomen op bandrecorder en als hij dan zichzelf hoort zingen dan doet ie het wel vaker..
Misschien ook een vindingrijke oplossing voor andere valkbezitters die een valk hebben die bijna niet zingt?!
Alsvast bedankt voor reacties
Milena & Nemo & Murphy

Tara

Hallo, als de valkparkiet met zijn vleugels wijd open zit, dan zal hij proberen te fluiten, zingen, praten. Als ze bezig zijn met praten doen ze dat dan ook meestal. Maar als ie alleen eens zijn naam zegt, niet echt, soms wel, maar niet altijd.

Murphy

Mijn vraag was Waarom hij dat doet was ik wel benieuwd naar eigelijk? :-/
BVD Milena & Nemo

Mandy

Hallo Milena/Nemo/Murphy, :)

Mannetjes valken doen dit omdat het bij hun instinct hoort.
Het is een soort paringsritueel, het moet indruk op de poppen maken, bv net als een pauw die z'n staart laat zien. :-*
En het iets open houden van de vleugels gecombineerd met een mooi fluitje staat dus voor een soort vorm van opwinding.
Vaak gaan ze er ook opgewonden sprongetjes bij maken op de grond of stok en vaak gaan ze met de snavel ergens tegenaan tikken/trommelen. Dit staat voor het typische mannetjes gedrag van een valkparkiet. ;)
Maar in de zomer als het erg heet is zitten valken ook met de vleugels wijd, maar dan om af te koelen, net als een hond die z'n tong uit z'n bek laat hangen. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl