29 maart 2024, 06:47:01

normaal??

Gestart door dotje, 27 augustus 2004, 21:13:43

« vorige - volgende »

dotje

beste ???
wij hebben sinds aantal weken ong.6 weken,een valkparkiet,wij hebben deze zeg maar geadopteerd van mijn oma,die hem(of haar)weg wilde doen,omdat zij er geen tijd meer voor had,
nu is mijn vraag,hij is eigenlijk zo een beetje de hele dag stil,af toe fluit die eens maar niet veel,
hij gaf bij mijn oma altijd "kusjes"nou dat doet die ook al niet meer,
hij lijkt ook een beetje te trillen de hele dag,hij eet en drinkt voor de rest wel goed,
als mijn moeder nou langskomt wordt het een hele andere vogel!dan gaat ie kusjes geven en heel mooi fluiten!maar das alleen als mijn moeder op visite komt!ik vind het zo raar!
ik heb het idee dat hij niet gelukkig is,
ik zit regelmatig bij zijn kooitje tegen hem te praten of te fluiten af en toe mijn hand in de kooi,ik heb een speeltje opgehangen,maar niks helpt!!ik vind het echt zielig!
ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
groetjes angela uit leiden

Riny

Zo te horen heeft hij heimwee.
Vraag je moeder eens op welke tijden dat zij met de valk bezig was,en probeer dat na te bootsen.
Verder moet je proberen om het vertrouwen van het valkje te winnen.
Dat kan alleen door veel met hem bezig te zijn,zachtjes tegen hem te praten,en misschien bij je te zitteIk wens je veel succes!!!
Groetjes Riny

sadelienda

Hoi,

Dat had ik in het begin met Bo ook.
Bo was erg gehecht aan mijn ex en sprong op als hij binnen kwam gelopen.
Na verloop van sleet dit en begon Bo steeds meer de dingen met mij te doen die hij met mijn ex graag deed.

Nu blaast Bo naar mijn ex  ;D

Uit eindelijk komt het goed.  ;D


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)