25 april 2024, 17:25:50

Punky buiten laten met een tuigje?

Gestart door Roosje, 27 augustus 2004, 15:49:36

« vorige - volgende »

Roosje

Goed, daar ben ik weer, het gaat hartstikke goed met Punky. Maar nu...Ik heb een tuigje gekocht, is dat een goed ding? Ik wil Punky namelijk wat meer van de wereld laten zien over een tijdje. Met wat voor weer kan ik dat het beste doen? En naar welke plekken kan ik hem meenemen? Wat als ie gaat vliegen met dat tuigje? Een hoop vragen, maar ik zou het graag willen weten. Punky is overigens niet zo'n held en hij vind het al heel wat als ie een halve meter van me vandaan zit en vliegt dan het liefste terug naar mij. Ik ben benieuwd wat hij buiten zou doen.
Groetjes!

Tara

Hoi,

een tuigje is best leuk op zich, maar vaak onveilig, we hebben al vaak gehoord dat een valkje is ontsnapt uit zijn tuigje en dan zijn ze weg..

Een tuigje is eerder op eigen risico.

Wanneer wandelen, nuja, met mooi weer is het het beste natuurlijk, zorg wel als je het doet, dat hij altijd onder toezicht is van jou ;-).

Groetjes, Tara

Roosje

Ja ik vraag me af of ie buiten wel van mn schouder af durft, dat durft ie binnen niet eens :P Maar als dat tuigje onveilig is wil ik niet het risico nemen dat ik mijn Punky kwijtraak! Dan moet ik het pakje maar gewoon weigeren als ie aan de deur is...

Tara

Haha had je het al besteld?

Maar het ligt er ook aan welk tuigje, maar weet je, je kan altijd eens testen binnen of het tuigje stevig is en je het goed hebt aangedaan natuurlijk.

Dit wil ik wel nog ff zeggen: Dat je valkje gelijk terugkomt binnen is normaal, hij kent de omgeving, als ie buiten wegraakt, kent hij het niet, en weet ie niet precies wat te doen en kan ie verdwalen waardoor je 'm dan vaak kwijtraakt helaas.

Je hebt ook goede tuigjes hoor ;-).

Groetjes, Tara

Roosje

Dat snap ik inderdaad. Ik heb hem besteld op papegaaieninfo.nl, was wel vrij veel verzendkosten enzo. Ik twijfel nog, maar ik denk dat ik het dan gewoon ga proberen of het lukt. Ik laat het nog horen.  :)

Tara

Hoi,

ik denk dat het wel goed zal zijn, maar je moet het idd altijd ff uitproberen voor de zekerheid, en het beste ook altijd voor je gaat wandelen ;-).

Succes!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Roosje,

Die tuigjes kunnen best goed werken maar je moet je valkje er al wel heel jong aan wennen anders vinden ze het niet fijn.
Het is wel een ramp om het om te doen en echt een goeie beschrijving zit er vaak niet bij.
De meeste doen het dan ook verkeerd om en daarom kan dan een valkje ontsnappen uit een tuigje maar als je binnen goed oefend en hem er aan laat wennen moet het wel goed gaan.
Ik ben zelf bezig geweest om zelf een tuigje te maken want ik heb er twee gekocht en ben daar zelf niet echt over te spreken.
Dat zelfgemaakte zit wel beter en ze hebben er minder last van maar mijn valkjes zijn allemaal wat ouder en vinden het echt niks om iets om of aan te hebben.
Als je naar buiten gaat met hem dan alleen met mooi weer en zorgen dat er niet te veel wind is.
Als ie weg probeerd te vliegen moet je wel zorgen dat je de lijn vast hebt want ze vliegen anders met lijn en al weg dus het beste maak je die ergens aan een riem of iets vast zodat die zeker niet los kan.

Groetjes, Paul

Roosje

Bedankt! Ik ga voorlopig binnen oefenen als ik hem heb. Jullie horen van me!

Paul

Hoi Roosje,

Als je vragen hebt over hoe je het om moet krijgen omdat je er helemaal niks meer van snapt laat het dan hier even weten :-0
Ik begreep namelijk ook totaal niks van die beschrijving.
Maar misschien heeft jouw tuigje wel een betere beschrijving.

Groetjes, Paul

Raikiri

hihihiihihihi..... er zijn betere en slechtere.... uhhmm.... Pepper en Kaily heeft volgens mij een wat betere variatie. geen flauw idee.... Zelf heb ik ook een tuigje, zelf gemaakt, ik laat Chrissy er al een hoop maanden mee uit en het is nog niet fout gegaan. maar als je een goed tuigje hebt dan kan het wel.

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Roosje

Ik heb het tuigje binnen. Hij ziet er wel stevig uit maar hij is wel vaag en er zit geen beschrijving bij met plaatjes :( Dus ik snap er zegmaar geen *** van. Ik heb wel een idee maar weet niet of ik het dat goed doe. Er is een lus voor het hoofdje waar een klikkertje aan zit en dan hou ik nog een stuk over met het ringetje en de andere kant van het klikkertje :P Duidelijk he...Ik ga het straks of morgen even samen met mijn moeder proberen, want als ik het alleen doe, kom ik echt handen tekort. Punky vind het wel vervelend, vooral om z'n hoofdje, maar gelukkig bijt ie in dat ding en niet in mij...Hij is ook zo lief  :) Ik denk dat ik hem er wel aan kan wennen als het lukt. Ik laat morgen horen hoe het ging!

Guinevere

Succes alvast!
Ben echt wel nieuwsgierig of het gelukt is :)

Groetjes
Guinevere

Roosje

Nou daar komt het: Ik heb zojuist m'n valkje zwaar mishandeld en zelfs bijna vermoord  :-[ Het verhaal zit zo: Ik heb t tuigje samen met mijn moeder bij punky omgedaan en toen bleek dat ie veel te groot was, dus mn moeder hem ff wat kleiner genaaid. Weer geprobeerd, en het lukte, maar op het moment dat we hem vastklikten zat ie zo strak dat zijn nekje naar achter werd getrokken waardoor hij geen lucht kreeg! Vervolgens ging mijn punky op zn rug liggen, ik schrok me rot en heb gelijk dat onding weer los gemaakt! Hij was helemaal verward. Ik voel me wel heel schuldig nu  :'( Gelukkig ben ik nog steeds zn mama en zocht hij de veiligheid bij mij, heb hem nog 2 uur daarna vastgehouden, vond het zo zielig! Maar punky zelf is het hopelijk al een beetje vergeten, in ieder geval vind ie me nog wel lief, maar ik voel me er echt heel erg rot om. Dat tuigje...tsja, die ga ik weer wat losser maken, supervervelend dat ie niet verstelbaar is! Misschien probeer ik het morgen of later nog...Maar voorlopig ff niet  :-[ Stom onhandig amerikaans rotding...*zucht*

Paul

3 september 2004, 06:31:31 #13 Last Edit: 3 september 2004, 06:32:06 by Paul
Hoi Roosje,

Heeft jouw tuigje niet van die verstelbare lusjes eraan zitten?
Elke valkparkiet heeft namelijk toch weer een iets andere maat nodig dus het lijkt me raar als het niet verstelbaar is.
Ik heb zelf twee gekochte tuigjes en die zijn beide verstelbaar.
Gelukkig is het nog goed gegaan en is je valkje verder niet gewond.
Houd in elk geval een schaar bij de hand als het fout gaat kan je het snel losknippen dat heb ik ook een keer moeten doen toen het fout ging met een zelfgemaakt tuigje.

Groetjes, Paul

Roosje (niet ingelogd)

Bij het hoofdje is ie wel verstelbaar maar bij het lichaam niet, echt heel vaag. Dus ik ga even passen en meten en hem vastnaaien op de goede grootte. Goed idee van die schaar trouwens dat doe ik zeker want ik vertrouw die dingen niet zo meer, hoewel er toch een manier moet zijn waardoor het goed kan gaan...