28 maart 2024, 16:18:11

varen

Gestart door margo23, 6 februari 2003, 22:47:12

« vorige - volgende »

margo23

Hallo

mijn Speedy (6 weken) vindt het leuk om naar onze varen te vliegen en aan  deze plant te knabbelen. Kan dit kwaad?
Ook knaagt ie ook aan mijn haar....?!

maffe beesten af en toe  :D

groetjes Margo, Punkie en Speedy
Speedy, Jacco en Pearl

Hanna

Wat de varen betreft, daar weet ik niet echt een antwoord op, maar hij mag gerust aan je haar knabbelen hoor!  Tenminste als jij dat leuk vind.  Ik denk dat het wil zeggen dat hij je aardig vindt.  Fabio speelt ook graag met mijn haar (ik heb een bos lange krullen) en hij vindt het leuk om aan de nekhaartjes van m'n vriend te prutsen.
Tzijn inderdaad wel gekke beestjes af en toe, maar ze zijn oh zo lief.
Hanna

Tara

Hallo, echt zeker zou ik het niet weten, maar ik heb een sterk vermoeden dat varen giftig zijn, dus ik zou wachten om het te geven tot iemand een zeker antwoord weet. Ik zal nog ff zoeken voor je ook.

Paul

Hoi Margo,
De meeste planten die niet giftig zijn worden vaak niet genoemd maar de giftige juist wel en je schrikt er soms van hoeveel er giftig zijn :-(
Als je valkje al van de varen heeft gegeten en hij heeft verder niks ernstigs daaraan overgehouden zal het niet giftig zijn.
Je moet een kijken op de site van Lutino  http://www.lutino.nl/
en dan bij vogelvriendelijk huis, daar staan heel veel planten die je als valkjes liefhebber niet in huis moet halen.
Met de kerst een kerstster is dus dodelijk voor je valkje net als hijacinten in kerststukjes.
Kijk maar eens wat er allemaal zeker giftig is.
Gras bijvoorbeeld is juist goed voor je valkjes, dat zou je in een pot kunnen planen en dan mogen ze zich daar aan te goed doen :-)

Groetjes,  Paul

Timmety

Mijn valk plukt ok aan mij haar, maar daar zit gel in maakt dat uit?
Tim

Tara

Hoi Timmety, het zal wat een andere smaak zijn maar het maakt niets uit hoor, het kan geen kwaad :)