29 april 2024, 05:40:33

Hij komt eraan!

Gestart door Tonki, 26 augustus 2004, 22:23:07

« vorige - volgende »

Tonki

Nou een dagboekje dus, ja lijkt me een leuk idee.. ik ben hier nieuw ik sta ook op het kennismakings forum dus daar kun je me opzoeken  :)!

Nou een dagboek over mijn aankomende valkje, die ik zaterdag bij Angelique ga uitzoeken. Ik heb net gebeld, ik kan niet w88! ben helemaal entausiast heb de hele kooi al 30x anders ingericht  :D... ik heb al een leuke naam in mn hoofd en die raad je Noooit..haha Tonki dus  :D!

Ik hang de hele dag achter het internet en bij de valken van mn ouders (die trouwens niet zo lief en tam zijn haha echte dierenwinkel-stouterts :P) Ik weet zeker dat ik de komende 2 avonden niet lekker slaap haha zo bennik  ;D

Nou ik zal dit proberen elke dag bij te houden, is wle leuk om te lezen hoe ik verwoede pogingen ga doen om em goed tam te maken  :D

jullie horen het nog kus Amanda

Sander

Hallo

Leuk dat je een valkje gaat houden! Ik waarschuw je wel voor de verslaving :D :D
Weet je al welke kleurslag je wilt ?

groeten
sander

Tonki

maakt opzich niet heel veel uit haha als het aan mij lag nam ik albino fet mooi, maar daar is ijn portomonee het niet mee eens  :D! haha nee ik denk cinnamon misshcien gepareld ofzo...maar jah nou hoorde ik van angelique dat een mannetje (wat ik wle graag zou willen) de parels kwijt raakt,.. haha het maakt me nietzoveel uit als hij/zij maar lief en tam is/word  ;D

Tonki

27 augustus 2004, 03:01:14 #3 Last Edit: 27 augustus 2004, 03:05:31 by Tonki
hallo...

het is nu 23:03 en...
Ik ben moe... DOODmoe :-[ ik kannie slapen.. je kent dat wel "gierende zenuwen" door alles wat er op het moment gebeurt kannik niet slapen..

 (lees: IK ga op kamers in heerenveen verhuis dus vanuit denbosch naar Heerenveen, ben nu in denb0sch morgen weer terug naar h'veen mn laatste spulletjes brengen en de vogel kooi een mooi plekje geven, zaterdag mn valkje ophalen en binnenkort een nieuwe school)

allemaal hardstikke spannend dus daarom word het slapen een stuk moeilijker  :-[ pff... maar nu hebbik hier wat op gevonden.. ben geinspireerd door de mensen op dit forum... namelijk

speeltjes maken voor mn aanstaande valkje.... ;D jaja dat is wat ik nu aan het doen ben (al een uuur) touwen vlechten alles aan elkaar maken ishet plan.. ik heb hier 4 klossen met van dat stugge touw maar het probleem is.. het is veeeel te dun.. dus nu maak ik vlechten van vlechten die ookal 3 keer gevlochtend zijn... morgen laat ik wel het resultaat zien per foto  ;D

slaap lekker voor de niet-n8-brakers!  ;)

Irene

Hoi amanda,
spannend allemaal hoor; verhuizen, nieuwe school en een valkje halen!! Heel veel succes gewenst met alle veranderingen, maar vooral met het wachten, want dat duurt altijd zo lang ::) ::) ::).
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Tonki

jemigg.. ik w8 op zaterdag..(voor mn valkje dus)
2 nachten hebben nog nooooit zooo lang geduurd  :-/

truste  ::) ik ga verder breien oneej vlechten  :-* :-X :-/ :P

Tonki

whaa, jajahet is zover ik ga er zo eentje uitzoeken ;D helemaal vanuit heerenveen naar Zwolle  ::) maar dat heb ik er voor over.

Net nog even gauw naar de dierenwinkel geweest,...

allemaal leuke dingetjes gezien natuurlijk.. Toen ik eruit stapte was ik 20 euro lichter maar 2 speeltjes, 3 stokjes, 2 eetbakjes, trosgierst, sepia, eivoer en nog wat zooi rijker, ik moest me bedwingen om niet nog eens 20 euro uit te geven. :o ;D

morgen ga ik er weer heen gna gna gna... :P
nou alles is er klaar voor, ik ga ff gauw mn kamer opruimen en dan over een half uurtje ga ik aanlopen naar het station!
Als hij/zij er is, dan horen (en zien) jullie het nog wel!
 ;D

Groetjes Amanda

Lique


Tonki

dat issie dan!  ;D hoogstpersoonlijk door Lique gefotografeerd  ;D hijs echt een schatje, HIj heet Tonki en het is een grijs geparelde mutatie.

vandaag haddik om 2 uur een afspraak bij Angelique, dus ikke met de trein naar zwolle. hardstikke spannend, na wat vragen had ik het gevonden. (valkparkietensticker op de deur kan niet missen) ik werd er onthaald alsof ik er regelmatig over de vloer kwam  :D hardstikke leuk dus.

nou ff wat kletsen en toen naar de voilere, haha ik had nog nooit zoveel valkjes bij elkaar gezien en zoveel verschillende. echt super leuk. in het binnenverblijf zaten een helehoop baby's en peuters  :D valkjes dus ;) angelique had een helehoop verteld en heb nog een baby valkje vastgehouden dat was ook zon scheetje  ::)

toen we de vogeltjes gingen bekijken die wegmochten viel die geparelde me meteen op, het was de enige geparelde er zat ook nog een witmasker in en een paar wildkleur, maar die geparelde die vond ik er meteen uitspringen zon ondeugend lief koppie. Dus die werd het  :)

Angelique heeft em wel voor me gewiekt want hij was een beetje wild hij kan nog wel een beetje vliegen maar hij komt niet verder dan 5 meter. heb ook gezien hoe het moet voor het geval dat ik het ooit nog een keer moet doen, dan kan ik het zelf  :)

weer even naar binnen gegaan nog een hoop gekletst en ondertussen zat tonki bij me te snurken. haha hij viel bijna in slaap.  :) (hijs zooow lieff :P) een helehoop spulletjes gekregen van lique (antibiotica, Vitamine, eivoer, gewoon voer, het eitje waar tonki uit kwam, wat papieren met gegevens en een wormen kuurtje). tonki in een mooie doos gestopt  :P en meegenomen naar huis  8)  vast en zeker een lange reis voor tonki maar nu issie lekker thuis en komt geen aandacht te kort  ;D

hijs echt al suer tam, ik mag alles met em doen hij vind het prima hihi hij moet nog wel een beetje wennen maar hij was al aan het spelen met elastiekjes en met mn haar toen we thuis kwamen . gelijk overal in het huis mee naartoe en af en toe kwam er ookal een klein fluitje uit... ;D

ik had van Lique antibiotica meegekregen maar dat potje zat niet goed dicht en is dus leegelopen in het zakje, ik heb er nog net genoeg inzitten voor ongeveer 2 dagen...

dus dat moet ik even regelen  :-/
hij zit nu lekker in zn hokje want volgens mij had ie aardig wat indrukkne opgedaan vandaag dus ffies lekker rust, hij zit alwel op een stokje eerst ging ie op de grond zitten heel zielig in een hoekkie maar hij is al omhoog geklommen en heeft al een klein beetje aan de trosgierst geknabbeld...

ik moest mezelf dwingen om em in zn hokje te zetten want hij is zooooooooo lief  ::) ;D

nou morgen meer

groetjes Amanda

Lique

Heej Amanda,

Hmm :-/ jammer dat het potje is gaan lekken.
Je kan bij je eigen DA in jouw buurt vragen of hij nog wat heeft staan. Je zal dan waarschijnlijk een vol flesje krijgen.
Je moet vragen naar:
Baytril 2,5 %
De dosering e.d weet je, want dat heb ik allemaal voor je opgeschreven.

Heeeeel veel succes met je lieve Tonki.
Geef hem maar een lekkere knuffel van me, dat zal hij wel lekker vinden.

groetjes Lique

Tonki

ok dan zal ik dat ffies doen :) en ik heb em al een knuffel gegeven dat vind ie weleuk   ;D

gisteravond heeft ie gezellig bij mij film gekeken,(mosters en co) lekker dutten op mn schoot... daarna lekker in zn hokje gezet lekker slapen.

vanochtend was ie toen ik hem eruit haalde klaar wakker, ik zette em op bed, allemaal rondhuppelen enzotoen mee naar beneden ewr die wat rustiger, ik den dat ie beneden nog een beetje vreemd vind misschien dat ie daarom zo rustig is, maar hij is echt ontzettend tam, ik kan er alles mee hij snapt het principe van op mn vinger stappen ook al erg goed echt leuk... hij loopt de heledag mee door het huis en kijkt zn oogjes uit, echt leuk, hijs nu al zo anders dan gisteren gisteren was ie nog hardstikke rustig en nu ook wel maar het word al beter  :)

jullie horen het nog!

groetjes Amanda en Tonki

Irene

29 augustus 2004, 19:31:59 #11 Last Edit: 15 september 2005, 17:56:47 by *Marianne*
Hoi Amanda, heerlijk he je eigen valkje? Je kunt hem nu al waarschijnlijk niet meer missen of wegdenken! Heel veel plezier ermee!
groetjes, irene

Deze topic is gesloten omdat er al een jaar niet in geschreven is. Wil je hem weer geopend hebben, neem dan even contact met mij op.
Marianne

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes