7 mei 2025, 00:22:33

Wat wel en wat niet???

Gestart door Marloes, 25 augustus 2004, 17:46:26

« vorige - volgende »

Joyce28

onee Paul,dat geef ik echt niet
klinkt trouwens wel grappig:"wat eet jou valkparkiet?"
"ooooh de mijne eet patat en frikandellen"  :D :D :D

de visite had er eerder ook een handje van,om ze met chips of cake te voeren,en dan werd ik altijd kribbig,en dan zei ik,ik wil morgen geen vogel op de rug aan treffen met de pootjes omhoog.Ik vond en vind dat echt eng :-/

dus hier moeten ze het maar doen,met een rozijntje,toastje of brood ;D

Paul

Hoi Inger,

Ik zal geen moeilijke vragen meer stellen hoor  :D
Maar jij weet er erg veel van dus je bent wel de aangewezen persoon om dat soort dingen aan te vragen :-)
Maar ik vroeg het me dus af want in papagaaienvoer zitten dus vaak die gedroogde rode pepertjes en die zouden volgens zeggen juist gezond zijn.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Even proeven of ze nog steeds zo heet zijn in gedroogde vorm in het voer? Maar het is ook een kwestie van wennen aan pittig voedsel (zo ook voor papegaaien). In Nederland wordt natuurlijk ook relatief flauw gegeten, terwijl het in Aziatische landen soms niet heet genoeg kan zijn...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Joyce,

Het is alleen maar goed dat je er zo voorzichtig mee bent.
Toastjes zijn ze hier ook wild op ik gooi er altijd een paar in de kamervolliere en ze zijn er in een mum van tijd doorheen geknaagd :-)
En dat is volgens mij helemaal niet slecht zeker omdat het nog droog is ook.

Hoi Inger,

Ik zal ze eens proeven of die nog scherp zijn.
In ek geval weet ik iemand die zijn grijsje ook van die verse groene geeft en die zullen zeker wel heet zijn maar ik heb nog geen vlammen bij dat grijsje uit zijn oren zien slaan  :D

Groetjes, Paul

Zanzu

Ik geef mijn valkjes heel af en toe een klein stukje van een ongesuikerd biscuitje, daar hebben ze veel plezier van zoals je op de foto kan zien. Echt veel krijgen ze niet binnen, want ik kan meteen de hele kamer stofzuigen van de kruimels  ::)
Maar ze zijn er dan ook rustig een uurtje mee zoet.....

Paul

Hoi Heleen,

Wat zijn ze dan nog beschaafd bij jou hier is een biscuitje in 5 minuten helemaal verpulverd en dat dan door 1 valkje :-)
Maar ze hebben er zeker wel een hoop schik van en even de kruimeldief eroverheen en het is weer schoon.

Groetjes, Paul