Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Anita1

anouss.
ik lees veel twijfels in jezelf meiss.
niet doen!
je bent echt heel goed bezig.misschien wel te goed.je bent een beetje overbezorgd aan het raken.denk ik..ik kijk ook ff naar jou nu.
als je nou een sweer gewoon alles 1 dag probeert..en kijkt hoe yabba reageert op alles.niet te gek doen natuurlijk.haha
ik vind ook wel eens een zaadje hoor.ik weet niet of dat echt zo erg is?
annouss lieffie.ik wil niet zeggen hiermee dat ik het beter weet.dat weet ik dus niet.maar mss is het een tip om het te gaan proberen?
want op deze manier weet je eigenlijk niet echt veel meer.
en de da ook niet merk ik.het wordt dan een beetje giswerk met alles.
ik zou het echt proberen.vandaag beetje eivoer,beetje trostgierst.en zaadjes.mss yakult?
en kijk de dag eens aan.
het gewicht is primaaaaaaaa.daar hoef je niet aan te twijfelen.kusss lieffie anita ;)

Anita1

29 september 2004, 12:31:55 #451 Last Edit: 29 september 2004, 12:32:24 by Anita1
sjips waar is mijn bericht? :P
ff veranderd gelijk wer.jaaaaaaaaaaaa ik zie hem kusss anita

Annouschka

Hoi,

ze krijgt nu vanaf vandaag terug valkparkietenzaad en eivoer, ik zal wel zien hoe haar lijfje daarop reageert.
Over die Yakult, dat is nu niet zo verstandig om te combineren met lactulose denk ik aangezien dit ook al een middel voor de darmen is.
Heb voorlopig niks meer gevonden, we houden de moed erin.

groetjes

suus

Hoi annouschka,

Je schreef in je allerlaatste bericht dat je lactulose niet wilt combineren met Yakult. Nou denk ik dat je dat ook niet moet doen. Maar ik verbaasde me over de lactulose. Ik heb het denk ik over het hoofd gezien. Maar geef je je valkjes lactulose? Dat zou dan toch de zaadjes in de ontlasting kunnen verklaren? Lactulose is een middel om de stoelgang te bevorderen. dus het lijkt me als het zijn werk te goed doet, dat het gewoon door de darmen heenwalst, die zaden dan. Maar goed, ik weet het ook niet hoor, maar het lijkt me wel een logische verklaring.
Succes!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Annouschka

Hoi,

idd, ik geef lactulose aan Yabba, maar op aanraden van de DA, dit zou de leverwerking ook bevorderen volgens haar.
Ik geef het nu bijna 2 weken en vandaag was de laatste keer aangezien de kuur AB vandaag ten einde loopt voor allemaal.

Die zaden in haar ontlasting had ze wel al voor ik met de lactulose begon maar het zou idd kunnen dat er daardoor nog steeds zaden te zien zijn.
Vanaf morgen is het dus gedaan met alle medicatie bij allemaal.  Hopelijk gaat alles goed, ben er wel bang voor.  We zullen wel zien.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

Yabba zit sedert gisteren terug bij de anderen, ik kon het niet meer over mijn hart krijgen om haar nog langer apart te laten zitten, ze is op het oog niet meer ziek en ze heeft nu de tijd van haar leven samen met haar vriendjes.
Ik ga ze wel nog af en toe apart zetten om te controleren of er nog zaad in haar ontlasting zit.

Gisteren ben ik erg geschrokken, ik heb een hele rare veer gevonden van Solo, het was zijn nieuwe staartveer en er kwam nog bloed uit de schacht, ik weet niet of ie ze gewoon verloren heeft, wat ik niet hoop, ofdat ie ze zelf heeft uitgetrokken.
Ik ga ze maandag naar de DA brengen om te laten onderzoeken op bek - en vederrot. :(

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

De veerschacht ziet er wel normaal uit zo te zien dus de veer zal er waarschijnlijk door een ongelukje uitgegaan zijn.
Bij veerrot ziet de punt van de veer vaak heel erg vreemd uit en dit ziet er normaal uit.
Kom in elk geval als je de veer wilt laten onderzoeken nooit met je vingers aan dat puntje en doe hem gelijk in een plastic zakje.
In elk geval fijn dat Yabba weer zo is opgeknapt en nu weer terug is bij zijn vriendjes :-)

Groetjes, Paul

Anita1

hoi lieffie
oow ik ben blij dat yabba weer lekker bij de anderen is.mss dat hij daar ook flink van opkanpt hoor.je hebt hem lang genoeg appart gehouden! heel flink van je.en ik hoop dat het goed blijft gaan.en geloof paul maar.blijf maar rustig.met de veer is wss niks aan de hand.ik zie er ook altijd zo veel in de voliere liggen,dan maak je dat ook meer mee,als je 10 valkjes erin hebt.knufff anita ;)

Annouschka

Hoi,

ik had eens foto's gezien van een papegaai die pbfd had en die veren zagen er net zo uit dacht ik.
Ik zal die veer al niet meer kunnen opsturen want er kwam nog bloed uit en ik ben aan het puntje geweest.
Ik wist echt niet dat nieuwe veren er zo uitzagen.

Ja, Yabba heeft echt de tijd van haar leven, zit de hele dag te spelen met de anderen en Solo probeert haar de hele tijd te versieren, zo blij is ie ;D

Zal straks nog eens foto's maken van het gezelschap, want ze hebben een hele boel nieuwe speeltjes gekregen naar aanleiding van Werelddierendag, die heeft voor hen gisteren al plaatsgevonden ;)

groetjes

Paul

2 oktober 2004, 17:34:12 #459 Last Edit: 2 oktober 2004, 17:34:38 by Paul
Hoi Annouschka,

De staartveer is pas nieuw vandaar dat je nog dat witte omhulsel aan de punt van de veer ziet zitten en dat is normaal.
Bij verrot zie je ook vaak dat aan het begin van de veer alles zwart is in de veer van opgedroogd bloed maar omdat her nog dat witte zit kan je dat niet zien.
Maar je kan veerrot vaak in het bloed aantonen dus dat kan je altijd laten onderzoeken.
Bij valkparkieten komt het trouwens niet zo veel voor bij papagaaien heb je er veel meer last van en soms komt dat er pas na jaren uit.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ja, ik had de symptomen gelezen van pbfd en Solo heeft daar wel iets van, ook had de eerste DA (Dr. Deconinck) ook al een vermoeden bij Solo, hij had een veer uitgetrokken en ik moest kijken hoe die teruggroeide, wel, dat was die uitgetrokken veer :(
Volgende week vrijdag moeten we toch naar de dierenkliniek met hen allemaal en zal dan zien wat de DA ervan zegt.  Wil er nu nog niet aan denken, ben zelf terug ziek.

Hier nog een paar foto's:

En, we hebben nog een nieuw huisdier gekocht dit weekend: een vleermuis :o
We noemen hem batman, hij schiet al aardig op met de valkjes :D

groetjes
Annouschka

Marianne

Hoi Annous,

Leuke foto's joh, zeker van Batman ;D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Annouschka

7 oktober 2004, 19:56:23 #462 Last Edit: 7 oktober 2004, 20:01:13 by Chewbakka
Hoi,

dank je.  Ja, ik vind het ook een hele leuke foto.

Ik ben gisteren terug naar de dokter gemoeten, heb terug een bronchitis en ben er behoorlijk ziek van, ik zit thuis voor de rest van de week. :(  Als het maandag niet beter is, moet ik foto's van m'n longen laten nemen van de dokter omdat ik te snel na elkaar herval, heb nu ook andere AB gekregen maar ik voel me echt rot. :(

Met de valkjes gaat het goed, heb Yabba gisteren nog eens een dagje apart gezet en heb geen zaad meer gevonden in de ontlasting, het enige rare aan de ontlasting is wel dat het nog steeds draaderig is en dat er soms wat slijm inzit :-/  Dan bedoel ik net een snottebel ( :D sorry, weet anders niet waarmee het te vergelijken) maar ze is niet meer ziek en de rest ook niet, Yoda en Chewy doen terug aan ochtendgymnastiek en Solo speelt nog steeds voor Batman  :)
Eten doen ze ook goed alleen Yabba drinkt nog redelijk veel water, wat ik opzich niet slecht vind maar toch veel meer dan de rest.

groetjes
Annouschka

Anita1

hoi annouss.ik zou eigenlijk zeggen.laat yabba ook eens op de streptocokke ziekte testen.omdat dat ook zo snottebel ontlasting is.stinkt niet.maar slijm en zaadjes had ik ook met powerr.verder wat vervelend dat je,zelf weer opnieuw begint zeg! je lijkt lique wel.nou meiss ik wens je veel beterschap toe hoor.en leuke fotos die valkjes.geef ze maar een knuff en jij ook .anita ;)

Annouschka

Hoi,

ik zal het vermelden volgende week vrijdag als ik naar de DA ga ;)
T'is niet altijd dat er slijmen inzitten maar soms ontdek ik toch een zo'n ontlasting.

Ja, het is echt niet leuk hoor om zo ziek ze zijn, ik kan nu al niet meer slapen van het hoesten.  Gisteren had ik ook koorts, ik denk nu niet, voel me ietsje beter al.
Hopelijk ben ik tegen maandag beter, zodat ik geen foto's moet laten nemen.

groetjes