2 augustus 2025, 18:34:29

Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Anita1

ik ben het helemaal met lique eens.ik vind ook echt niet dat we hoeven te kijken waar het nou is begonnen.
idd het belangrijkste is dat de valkjes het redden.ook die van tineke.ik vind het echt heel erg allemaal.ik duim heel hard voor juliie.knuff anita

Annouschka

Hoi,

ik kom net thuis van m'n werk en hoor een valkje roepen, ik dacht dat het Yoda was zoals gewoonlijk, tot mijn grote verbazing was het niet Yoda maar Solo!!!! :o

Ik heb wel gezien dat er nog iemand zaad opgegeven heeft deze namiddag, ik denk Solo terug :-/.
Maar nu zit ie dus wel ferm van katoen te geven.  Je ziet wel dat ie vlug weer uitgeput is maar hij zit nu al een half uur te fluiten en van z'n oren te maken.  En ook begint ie terug op 1 pootje te zitten, wel nog niet als ie slaapt maar gewoon als ie rust.
Ook voor ik vertrok naar het werk, zaten ze lekker samen te snavelknarsen.  Ze waren wel aangedaan van de reis maar hebben alweer wat praatjes.
Hopelijk blijft het zo doorgaan en stopt het overgeven.  De rest is redelijk, wel wat ziekjes maar ze houden zich goed.

groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Annouschka,
fijn te horen.
Kom op valkjes julie kunnen het!
Groetjes, Trudy.

vanta

wat een goed nieuws annous hopelijk gaat het elke dag beter

koko zit steeds slechter :'(  maar we hopen en wachten het maar af heb en doe alles wat ik kan

groetjes tineke :-*

boezempje

hai Annouschka

nou dat is ff fijn om te lezen dit.
het gaat de goeden kant op tog.we duimen verder voor je

gr esther

Annouschka

Hoi,

nog even een update over de birdies, het gaat redelijk voor de moment.  Solo zit al de hele ochtend te fluiten en macho te doen.  Ik durf het woordje goed nog niet te gebruiken omdat ik bang ben voor een terugval ofzo. :-/
Het gevaar is nog altijd niet geweken dus let ik op wat ik zeg.
Ben net bezig met een grondig schoonmaakbeurt, ben gisteren Dettol gaan halen, het zal nu niet veel uitmaken dat ik ontsmet want ze zijn nog altijd ziek maar ik wil toch zo hygiënisch mogelijk te werk gaan.

Ik had dus gezworen dat ik nooit meer een dierenwinkel zou binnengaan, dit heb ik vanmorgen al noodgedwongen moeten verbreken.  >:(
Ik was in de boerenbond, voer halen voor de valkjes en beukesnippers moest ik ook hebben, nou dat verkochten ze daar dus niet en ben ik dus naar een dierenwinkel moeten gaan, heb wel een redelijk propere uitgekozen.  Op 2 minuten was ik terug buiten, ben echt als de dood dat ik het terug meeneem naar huis, die smerige ziekte.

Ben nu terug veranderd van voer, ik heb weer het oude voer gekocht: van Versele-Lagea Prestige en terug eivoer van Cede, ik had een tijdje van de Witte Molen maar ik verkies Cede er toch boven.

Hopelijk gaat het iets beter met Tinekes babypennantje Koko.  Ik zou niet willen dat zij hetzelfde moet meemaken wat ik de afgelopen week meegemaakt heb.

groetjes
Annouschka

Irene

ho annous,
fijn dat het ietsjes beter gaat met je valkje. Kan me voortsellen dat je het woord "goed" nog niet wil gebruiken. Ik wens je heel veel beterschap en hoop dat ze snel weer helemaal de oude zullen zijn, Het is nu gelukkig weekend; dat zalje zelf ook een gerust gevoel geven.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

7 augustus 2004, 14:47:42 #97 Last Edit: 7 augustus 2004, 15:15:19 by robentru
Hoi annouska

Ben blij te horen dat het met de valkjes en jou iets beter gaat
hopenlijk ben je gauw van de vervelende ziekte af.

suus

Hoii Annouschka
O wat fijn om te lezen dat het .... gaat zeg!! Nu hopen dat het bergopwaarts gaat.
Waarom ben je weer op je oude voer teruggegaan? En tja die dierenwinkel, ik denk dat je er niet aan ontkomt.
Fijn weekend, en geniet van je beterwordende valkjes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Annouschka

Hoi,

wel Suus, de laatste tijd kocht ik voer dat door de winkel zelf verpakt was maar aangezien mijn huisarts zei dat het ook in eten kan voorkomen dacht ik dus, als ze bv. in de winkel juist een vogel vastgepakt hebben die dus Chlamydia heeft en dan voer verpakt, dan is de kans terug groter dat het terug binnenkomt.
Het klinkt misschien gek maar ik ben echt heeeelll voorzichtig geworden.  Dat voer is in de fabriek verpakt waar er dus geen vogels zitten en lijkt me daarom veiliger.

Ik heb Solo net gewogen en ie is dus wel 10gram :o vermagerd, weegt nu nog 80gram :(  Ik heb hem vanmorgen nog niet zien overgeven, hopelijk blijft het zo.

groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka,

pfff nog niet gereageerd maar wel meestal gevolgd, ik vind dit gewoon TE erg... Maar ok, doxycycline is erg goed, maar ik heb het gegeven en de kans bestaat dat mijn valkjes nog altijd papegaaienziekte hebben :(. Maar daar wordt nu op getest... Zucht, er zijn er veel te veel met problemen :(. Vind ik echt erg... Hopelijk komt het goed, maar dat zal wel.

Sterkte :-*

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ja, Tara, dat zou best wel eens kunnen he :-/  Hopelijk niet want die ziekte is een van de rotste ziektes die je kan hebben.
  Een hele hoop miserie is het echt waar, t'is zo verschrikkelijk, je kan alleen maar hopen das alles.  Maar normaal gezien zou je de uitslag van de swabs al moeten hebben denk ik want daar doen ze eerst een sneltest mee en dan kunnen ze normaal gezien al iets zeggen, vind het raar dat het zolang duurt.  Moest je in de toekomst nog eens naar een DA moeten, dan raad ik je echt mijn DA aan uit Gentbrugge, echt waar, een zeer goeie vind ik het.

Ik ben eindelijk klaar met poetsen, heb echt alles van onder tot boven gedaan, heb zelfs een scheutje Dettol in m'n dweilwater gedaan. ;D
Ja, vandaag gaat het idd ietsje beter met Solo, hopelijk blijft het zo, de ontlasting is nog steeds niet goed maar hij voelt zich blijkbaar wel fit genoeg om de hele tijd te zitten fluiten.  Nu is het wasuurtje in de kooi, ja, ik durf ze niet te douchen omdat ze ziek zijn, ze zullen maar eventjes geduld moeten hebben.  Daarnet had Solo zelfs een 'energieuitbarsting' (ter plaatse hard fladderen).  Ik ga hem nu elke dag wegen, om te zien of ie wel daadwerkelijk verbetert, dat het geen schijn is.  

Ik heb hem ook niet meer zien overgeven en hij eet goed, allemaal trouwens en die 'energiedrank' die ik van de DA gekregen hebt, die wordt gulzig naar binnengewerkt. :)

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie bezorgdheid en medeleven, echt waar dat meen ik.

groetjes
Annouschka

boezempje

hai

nou Annouschka dat is tog al wat beter he.ik hoop echt voor je meid dat alles goed komt met je valkjes en jij natuurlijk ook.
want er is niks zo erg als een ziek valkje of een valkje verliezen,maar zo te lezen komt bij jou alles wel goed ik zal ook eens voor je pendellen als je wil.laat het me maar weten.

groetjes esther

vanta

hoi allemaal tsja onze koko is ook nog wisselvallig en ook onze peewee en snowball zitten niet zo best :-[

dinsdag komt de da weer inspuiten dus ik hou hoop

gelukkig annous maar we vechten ook voor onze schatjes nietwaar :-*

groetjes tineke

annous morgen sms ik wel

Annouschka

8 augustus 2004, 10:21:30 #104 Last Edit: 8 augustus 2004, 10:23:03 by Chewbakka
Hoi,

oh nee Tineke, dat is toch niet waar zeker? :'(  Ik vind het zo verschrikkelijk, echt waar, wou dat ik iets kon doen voor hen. :-*
Ik ben net op, ja ik ben een vroege vogel ;D, en ik zag dat Solo op 1 pootje zit te slapen :).

Ze zijn natuurlijk nog niet genezen, daarvoor is het nog veel te vroeg want ze hebben nog hun dipjes.
Morgen terug naar de DA met allevier want ik zet echt wel door hoor met die spuitjes.  Het is een dure zaak maar het enige wat ik wil is dat ze erdoor komen en geld is voor de moment niet belangrijk, nooit eigenlijk als het voor m'n dieren is, zowel voor hen als voor m'n katten.

Vanavond nog even een velletje alumiumfolie in de kooi leggen en zien hoe het gaat.  Want dat is eigenlijk het belangrijkste, dat die ontlasting ook terug goed wordt, gisteren was dat nog niet het geval.

Idd Tineke, samen gaan we vechten voor onze schatten :-* :-* :-*  
Ze mogen de strijd niet opgeven tegen deze afschuwelijke ziekte.

Geef ze maar een dikke :-* van mij en van Greg.

groetjes en veel sterkte, ik zie je nog wel op msn of via sms.