Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Dag iedereen,

het lijkt erop dat alles hier eindelijk tot rust is gekomen en ze stilaan hun evenwicht aan het terugvinden zijn. :)

Yoda en Chewy hadden dit weekend voor het eerst in 2 maanden terug zin om te paren, Yabba schreeuwt er weer op los, Yoda fluit zich kapot net zoals kleine Solo.
Yabba bespringt Solo weer (ja bespringen, welke zachte aanpak??? ;D)  Solo wordt er bang van :D
Ik hoop echt dat het nu voorgoed gedaan is met enge ziektes en dergelijke.
Chewy was alweer ietsje verdikt :-[ 110 gram maar dat vind ik nog heel goed, het is gewoon een groot valkje, veel groter dan de rest en ook breder gebouwd.

Ze zijn terug heel erg actief, spelen weer, vliegen zich bijna tepletter en eten heel erg goed.
Wat ben ik blij (durf het eindelijk eens te zeggen :))

groetjes
Annouschka

Gerda

Hoi Annous,

Wat een goed nieuws. Wat zul jij opgelucht ademhalen. Tenminste, een beginnetje van goede tijden. Maar je klink nog een beetje 'voorzichtig' opgewekt. Dat kan ik me wel voorstellen na alle ellende. Je durft bijna niet optimistisch te zijn.
Maar ik weet het bijna zeker: er breken betere tijden aan.
Groetjes Gerda

Anita1

;D hehe,eindelijk kanjerr.
zou het nu eens een mooie zomer voor je worden zeg!
en wat goed dat ze wipwppen hahahaa,en dat fluiten is ook alleen maar een goed teken.hoe harder hoe beter haa
kom ff snel met weer wat foto's vind ik altijd zo leuk
meiss kop op nu ga je de goede kant op! knuff anita :-*

Riny

Hoy Annouschka
Gelukkig dat bij jou eindelijk rust in de tent komt.
Met rust bedoel ik ,geen akelige ziekte's en zielige valkjes.
Laat ze maar schreeuwen dat is een goed teken,de rest komt dan vanzelf.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Annouschka

Hoi,

Ik hoop het ook dat er nu betere tijden aanbreken voor allemaal, het is genoeg geweest en niet alleen voor de vogels. ;)
Gregory (mijn vriend) kan alweer wat stappen, manken zeg maar, morgen moet z'n voet in 90°C worden gezet, dat gaat pijn doen :-X

Foto's zal ik binnenkort nog eens nemen, is eigenlijk te lang geleden, wilde geen foto's nemen toen ze niet goed waren.

Dit weekend naar Beestjes en Baasjes, ik kijk er echt heel erg naar uit.  Naar het schijnt zal je kunnen een valk op je arm houden enz en verschillende demonstraties met dieren, leuk, leuk, leuk. :) :)

Dank jullie voor jullie lieve berichten :-* :-* :-*

groetjes
Annouschka

Mandy

Hoi Annous,

Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat, gelukkig maar, hopelijk wordt het niet alleen buiten maar ook daarbinnen weer wat zonniger. 8)
En wat heeft je vriend dan precies aan z'n voet als ik vragen mag? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annouschka

Hoi,

aan z'n voet ::)
Ja, het is allemaal begonnen bij een arbeidsongeval nu ruim een maand geleden.  Hij was gesprongen van een container en had z'n voet omgeslagen bij de landing.
Wij dus naar de spoed, daar keek de orthopedisch chirurg naar de foto's en zei dat het z'n gewrichtsbanden waren die gescheurd waren.  Dus een open gips om voor 3 weken en klaar was kees.
Na een dag of 4 kreeg ie er hevige pijn in, hij kon niet meer met z'n krukken lopen, hij werd 's nachts steeds wakker van de pijn.
De zaterdagmorgen, een week nadat ie dat ongeval gehad had, terug naar de spoed, daar hebben ze z'n gips opengesneden zodat ie het kon afdoen thuis als ie terug pijn kreeg, de dokter van dienst had de foto's niet dus kon ze er weinig aan doen zei ze.
Prikje met Voltaren gekregen en terug naar huis gestuurd. ::)
Een paar keers per dag kreeg ie die steken erin, lopen met krukken ging nog steeds niet, hij sleepte zich verder over de grond op z'n kont.
De maandagmorgen werd het steeds erger, wij dus terug naar de spoed, foto's opgehaald op het secretariaat van die eerste dokter.
Daar terug een andere dokter gezien, die zei ook, je moet maar op je tanden bijten, ik zal je een steunkous aantrekken ipv een gips >:(
Hardhandig die steunkous aangedaan.  Terug thuis, had ie geen gevoel meer in z'n voet, die voet werd helemaal paars en blauw. ::)  En nog meer pijn.
Ten einde raad naar de huisarts gebeld, die heeft nieuwe foto's laten nemen + een echo van de voet.  De enkel was ondertussen nog meer gezwollen en had echt hele rare kleuren :-X
Uit die foto's kwam dat z'n enkel GEBROKEN!! was, dat er stukjes kraakbeen in het bot zaten, dat al z'n gewrichtsbanden af waren! >:( >:(
Onze huisarts heeft ons toen doorgestuurd naar nog een andere dokter in dat ziekenhuis maar wel een betere blijkbaar.

Daar kregen we te horen dat hij uiteindelijk wel geopereerd moest worden om die stukjes kraakbeen eruit te halen maar dat kon pas de week erop gebeuren (staking ed).  Ondertussen had ie wel goeie pijnstillers gekregen waar ie groggy van liep  :D
Maar nog een week zich moeten voortslepen over de grond.
De operatie is nu 3 weken achter de rug en hij kan al terug wat stappen, nu ja, stappen..
Straks om 16u moeten we terug naar de dokter voor een ander gips en om z'n voet in 90° te zetten, de vorige keer lukte dat nog niet. 

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

nog even over m'n vriend, hij is dus uit het gips ??? de dokter vond het niet meer nodig om nog eens in het gips te gaan en er wachten hem nu nog 19 kinesistbezoeken (hij heeft er al eentje achter de rug).

Met de valkjes gaat het lekker, Yoda en Chewy wipwappen dagelijks, Solo ook, met z'n touw welteverstaan ;D, de arme stakker :(
Hij doet het steeds 's avonds en wel 3 keer na elkaar, soms moet ie maar een stuk of 10 keers wrijven en hij is al klaar :D :D, vind het toch jammer voor hem dat het nog niet lukt met Yabba.

Zo, ik wil iedereen fijne paasdagen toewensen, wist niet eens dat het vannacht uurwisseling was :o

groetjes
Annouschka

Anita1

;) nou annous wens je vriend maar heel veel sterkte van mij.

ach en dat wippen met die valkjes komt nog wel.1 paartje was toch al bezig?
en de andere 2 hebben ook zat meegemaakt..die willen ff rust ahhaa.
meiss ook jullie fijne paasdagen en dikke knuff anita :-*

Gerda

27 maart 2005, 12:08:38 #624 Last Edit: 27 maart 2005, 20:58:13 by Gerda_T
Hoi Annous,

Arme Solo. Misschien moet ie beter naar Yoda en Chewy kijken.
Wat vreemd dat je vriend geen 90 graden gips heeft gehad. Het is wel belangrijk dat hij oefent zijn voet in 90 graden te krijgen. Bijvoorbeeld met een sjawl of handdoek. In beide handen houden, onder de voet langs en dan voorzichtig wat aantrekken. Maar misschien heeft de fysiotherapeut (kinesist) dat ook al gezegd.
Zoiets kan lang duren, hij moet in ieder geval voorkomen dat zijn voet vol vocht komt (dik wordt), dus lekker met het been omhoog als hij zit en als de boet dik wordt het voeteneinde van het matras ook omhoog.

Gelukkig dat alles goed gaat met je schatjes. EINDELIJK!!!

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

ja idd eindelijk gaat het hier :)

Over mijn vriend, hij heeft wel degelijk een dikke voet.  Volgens de kinesist moet ie z'n voet niet teveel sparen en er zoveel mogelijk op lopen hij heeft ook een brace gehad.  Hij maakt ook gebruik van een massagevoetbadje en legt nog steeds ijs op z'n voet.
Morgen naar Beestjes en Baasjes, zal wel zwaar worden voor hem maar hij gaat mee zegt ie.

Oke, hier op algemeen verzoek een paar foto's:

Sommige foto's zijn nogal wazig, heb die camera nu al een half jaar en kan er nog steeds niet mee werken :-[

groetjes

Anita1

;D hoi annous.zo min mogelijk inzoomen.dan heb je de mooiste foto's knuff anita

Lin

hoi,

Leuk weer fotos. Ik volge dagboek eigenlijk al heel lang hoor, maar nu toch maar eens reageren. Je kan ook je camera op macro zetten (meestal het bloemetje) dan kan je fotos van dichtbij maken. Of gewoon een beetje afstand houden en eerst half indrukken om scherp te stellen, maar dat wist je denk ik al. mooi dat alles wat beter gaat nu bij jou. En er wordt gewiptwapt!! jippie!

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

;D thnx linda.zal m op de bloemetje zetten ahahahaha knufff anita

Annouschka

Hoi,

ja dat wist ik idd al maar vergeet het soms :-[ :)
En ja er wordt weer gewipwapt :)  Niet dat ik eitjes wil ofzo maar het is toch leuk als je ziet dat ze zich goed voelen.  En we hebben nog nooit zo genoten van Yabba's geschreeuw. :D

groetjes