Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ja, ze vecht er zeker voor.  Vanmorgen toen ik opstond, zat ze op 1 pootje te slapen.
Ik denk dat het bij haar zolang duurt omdat ze allergisch was aan de doxycycline en als die chlamydia zich ook op de lever heeft gezet, dan zal die doxycycline niet veel geholpen hebben denk ik, ik denk juist dat het gewoon alleen maar erger werd daardoor.  Eigenlijk nog een geluk dat de DA op reis was want die had gewoon gezegd dat het wel zou overgaan met de doxycycline en dan had het al verkeerd afgelopen voor haar.

Vanmorgen zagen we voor het eerst de fonkel terug in haar ogen en ook haar glimlach komt terug vind ik :)  De DA van de dierenkliniek zegt dat het kan zijn dat ze nog moet overgeven maar dan moet ik haar terug primperan geven.  T'is echt een prachtdokter daar!  Echt waar, ik krijg daar al gewoon korting! :D
Voor maandag: de onderzoeken op gisten en schimmels, op megabacterie, de bloedafname zelf, de consultatie en de overnachting, was ik maar 13.5€ kwijt!  Oh ja en daarvoor had ik ook nog ontwormingsmiddel.
Juist de rekening voor de bloedafnames moet nu nog binnenkomen maar dat is maar iets van een 22€ geloof ik.

Nee, t'is een hele goeie, hele lieve en zeer meelevende DA  ook al heeft Yabba haar gebeten, ze bleef er lief tegen. :D

groetjes
Annouschka

Anita1

;)wat een fijn nieuws anouss.hopelijk kanpt ie nu weer snel op hoor,en kan je weer van je valkjes genieten,dat mag nu wel weer hoor.knuff anita :)

cindyfrencken

Hoi Annouschka,

Wat vreselijk allemaal zeg. Vooral steeds die onzekerheid en weer afwachten op de uitslag. Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. Je hebt het wel verdiend in elk geval.

Succes en sterkte. Groetjes Cindy.

Paul

Hoi Annouschka,

Wat goed dat je al aan de oogjes nu ook ziet dat ze zich beter gaat voelen.
Een lever is ook niet zo maar ineens beter dat heeft gewoon tijd nodig.
Ik vind het echt goedkoop die onderzoeken want een schimmelonderzoek kost geloof ik normaal al 35 euro met het bezoek erbij.
Maar ik heb er zeker vertrouwen in dat Yabba opknapt hoor het gewicht is goed en als ze goed eet en drinkt is het verder gewoon afwachten maar je ziet al verbetering dus dat is een heel goed teken.
Sommige dierenartsen zullen hun fouten nooit toegeven en als je dan naar een ander gaat die het wel goed doet vinden ze dat nooit zo fijn.
Maar als ik het zo hoor ben je nu echt veel beter af met deze arts :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ja, het is echt een schat van een DA, ze heeft zelf een papegaai als huisdier en valkjes ziet ze ook graag dus dat extra leuk voor hen.
Het enige jammere aan de dierenkliniek is dat je maar binnen bepaalde uren er terecht kan (van 8u tot 17u) dat is wel spijtig.  Maar dat is ook het minste.
Yabba's kuifje staat weer mooi recht en ze is weer geïntresseerd in alles wat er rondom haar gebeurd.

Hopelijk is haar lever niet te ernstig aangetast en overlijdt ze alsnog, na alles wat ze heeft moeten doorstaan.
Maar ik laat haar niet gaan hoor, heb haar al eens van de hemelpoorten weggetrokken en zal als het nodig is het nog 10 keers doen.

groetjes
Annouschka

vanta

hey annous proficiat met je verjaardag nu kan ik dat doen omdat het er toch redelijk uitziet voor yabba

is onze wens voor je verjaardag toch uitgekomen

heeeeeeel veel knuffels van ons :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* ;)

Annouschka

6 september 2004, 17:39:11 #336 Last Edit: 6 september 2004, 17:43:49 by Chewbakka
Hoi,

even vertellen hoe het hier gaat.  
Yabba betert met de dag zo te zien, ze begint ook al terug te fluiten, sedert vrijdag doet ze dat al terug.  Ja, Yabba is een popje wat kan fluiten, ben ik heel fier op :P

Ze weegt nu 91 gram en eet goed.  Ook is ze gisteren er voor het eerst terug uit geweest samen met de rest en heeft heel veel plezier gemaakt met Solo, was niet bij hem weg te slaan en hij ook niet bij haar.
Haar terug in de kooi krijgen was een andere zaak want ze wilde natuurlijk liever bij de rest blijven, wat ook normaal is maar nog 3 weekjes geduld en dan mogen ze weer samenzijn.
Ze begint ook terug interesse te tonen voor haar speeltje en als ze fluit, dan is het minimum voor een half uur.  Ze heeft goed geluisterd want naast het fietfieuwen kan ze nu ook al een liedje fluiten, is wel een beetje vals maar je ziet dat ze het meent, het komt recht uit het hart :)
Ik hoop dat het zo blijft verdergaan, dat we ons deel hebben gehad.

groetjes

boezempje

hai Annouschka

nou meis dit klinkt 10x beter als al je verhalen terug.
we blijven duimen voor je tot alles hellemaal voorbij is.
gr essie :-*

Joyce28

6 september 2004, 18:52:47 #338 Last Edit: 6 september 2004, 18:54:04 by Joyce28
nou inderdaad,dit klinkt echt hoopvol,houden zo :)
geef Yabba maar een dikke knuf

Ik heb trouwens een popje (Lucky) en die brabbelt als een grasparkiet,das ook erg leuk om te horen,hihi
hele verhalen :D

Anita1

goh knap van je hoor anouss.ben zoo blij voor je zeg! en wat een mooi gewicht alweer zeg! een pop? whaha das nou leuk,en een pop die zo mooi fluit mag je zeker trots op zijn.maar helemaal dat ze zo sterk en een kanjerr is.knuff anita ;)

Annouschka

Hoi,

ik denk dat ik weer te vroeg geroepen heb. :(
Heb daarnet terug onverteerde zaden in de ontlasting gevonden, heb ook daarnet naar de dierenkliniek gebeld maar mijn DA is 2 weken met vakantie.
Voor de rest maakt Yabba het nog steeds goed maar die onverteerde zaden vind ik toch maar niks hoor, wijst erop dat die kliermaag nog steeds ontstoken zit.
Zolang ze niet meer overgeeft is het ook al oke maar ik zou liefst geen onverteerd voedsel meer vinden in haar kooitje.

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Wat jammer dat je nu weer zaadjes vind in de ontlasting.
Maar Yabba lijkt wel heel erg opgeknapt en dat is al een heel goed teken.
Het herstel duurt soms best lang en gaat langzaam maar het gewicht van Yabba is prima en zolang ze zich zo gedraagd als nu en goed op gewicht blijft zal een paar zaadjes in de ontlasting denk ik niet zo heel ernstig zijn.
Dat zal hopenlijk met de tijd weer helemaal normaal worden.

Groetjes, Paul

Anita1

volgens mij komt het wel goed anouss.maar weet je? ik denk ook dat belangrijkste is dat ze niet meer spugt.en het gewicht is mooi.dus ik denk dat je nu meer kans maakt.althans hoop ik natuurlijk.maar haar maagje zal moeten wennen denk ik.komt goed ik duim steeds mee.knuff anita ;)

boezempje

hai Annouschka,

ik denk dat het maagje moet wennen weer net wat anita zegt.
we blijven hopen dat het allemaal goed komt met yabba/.
het gaat in iedergeval een stukje beter met yabba.

gr essie :-*

Annouschka

Hoi,

ja, ik hoop dat het dat is, wennen.  Ook al blijft de schrik groot voor kliermaagdilatatie bij mij, ik weet niet waarom maar toch is het zo.  Haar gewicht staat sedert zondag op 91 gram, heb haar daarnet gewogen en het is mooi gelijk gebleven.
Wel heb ik daarnet terug 2 zaadjes in haar ontlasting gevonden. :(
Solo zit nu op 86 gram, Yoda op 105 :o en Chewy.. die wou niet maar ik denk dat die wel wat hoger zit hoor, zij is ook de grootste van de groep, ik durf wel 120 gram zeggen bij haar want ze is wel een dikkertje.  Bij Solo is 86 normaal denk ik want hij is echt de kleinste van allemaal, hij is nu in de rui, ben benieuwd hoe hij er daarna zal uitzien, z'n witte masker is al duidelijk zichtbaar.

groetjes